Gå til innhold

Gave til baby (og mor)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pauline_*
Skrevet

Jeg skal snart på helgebesøk hos ei venninne som fikk en liten gutt for 2 mnd siden. Jeg har allerede sendt gave til sønnen hennes (klær), men har lyst til å ha med en liten ting når jeg reiser på besøk også og lurer på om noen har tips til en liten ting som er gøy å få til barnet. Gjerne en sånn ting som man ikke kjøper selv og kanskje ikke visste fantes, men som er morsomt og prakstisk å ha (sånn som man etter en stund tenker at man aldri hadde klart seg uten :) Skal ha med en liten "egenpleie"gave til venninna mi i tillegg så tar gjerne imot tips til hva det kan være også (evt. noe til begge foreldrene).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde en annen vri da en av venninnene mine fikk barn. Fant ut at man får så utrolig mye klær og det er baby-baby-baby snakk opp og ned i mente når man får barn.

Derfor fant jeg ut at jeg heller skulle gjøre stas på "mor". Kjøpte noen nye freske klær, og diverse koselige ting (spa-produkter så hun kunne ta seg en velfortjent kosestund på badet i fred - total relaxation) og gavekort til frisør (håret får ofte hard medfart etter graviditet/fødsel) og til massasje.

Dette falt virkelig i smak og hun ble kjempeglad :sjarmor:

Hvis de har barn fra før anbefaler jeg heller at man tar med en flott gave til dem, enn gave til babyen.

- Her er en gave til verdens beste storesøster. Den nye babyen er heldig som får deg til storesøster :sjarmor: Mye kjekkere...

Skrevet

Har hatt stor suksess med noe jeg definerer som "sutteklutbamse". Veldig mange små som liker dem godt fra veldig tidlig.

Dette er en tynn, myk, flat "kropp" i stoff. (Noen ganger nærmest en ordinær klut.) I den ene enden sitter et lite bamsehode.

Har funnet disse i forskjellige lekebutikker, og de har ofte fulgt barna over alt det første året.

Skrevet
Har hatt stor suksess med noe jeg definerer som "sutteklutbamse". Veldig mange små som liker dem godt fra veldig tidlig.

Dette er en tynn, myk, flat "kropp" i stoff. (Noen ganger nærmest en ordinær klut.) I den ene enden sitter et lite bamsehode.

Har funnet disse i forskjellige lekebutikker, og de har ofte fulgt barna over alt det første året.

Jeg har kjøpt en likens til min sønn! Nå er han 7 mnd å intresserer seg ikke lengre for den, men den var veldig fin for han å ha som leke i starten.. Den var stripete hvit og mørkeblå. Da han først begynte å intressere seg for leker, hadde lyst å ta ting, sa var de fleste lekene for vanskelige til at han klarte å holde dem selv.. Derfor var en slik bamse ideell, fordi den var intressant å se på, og i tillegg veldig lett å få et godt tak på. (husk at babyer liker kontraster best - mange kjøper bamser i lyserosa eller lyseblått til babyer, og som regel bryr de seg veldig lite om duse farger. sterk kontraster står derimot høyt.)

Noe annet:

Jeg har et "pannetermometer"

Det er et apparat til å måle kroppstemperatur hvor man måler rett på panna. den har iallefall jeg syntes har vært kjempekjekk. Mange ganger synes man kanskje babyen kjennes litt varm ut, men å begynne å kle av å styre med rumpetermometer er litt mye styr for bare "jeg syns kanskje h*n kjennes varm ut" ... er du enig? dessuten bruker de bare noen sekunder på å måle, de pannetermometerne. Når barna blir eldre er det jo også mange som kvier seg for å måle temperatur i stumpen, så dette er jo noe man kan ha i årevis.. Mitt kostet 4-500 kroner, men har sett et til 250 eller noe i den dur.. men det er kanskje litt vel dyrt? vet ikke hvilken prisklasse du tenkte på...

Lykke til med å finne gave iallefall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...