Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sendte en åpen søknad til en bedrift, og fikk svar to dager senere.
Beklager for sent svar, stod det i den-de fleste andre åpne søknader jeg har sendt har oftest ikke blitt besvart…Uansett, de var interessert og vedkommende som svarte meg ville snakke med styreleder. 

I dag ble jeg oppringt av et annet firma som har fått nyss i at jeg skal gi meg hos nåværende arbeidsgiver, og tilbød meg jobb. 

Det er jo hyggelig, men jeg vil heller jobbe hos dem jeg sendte åpen søknad til. 

Kan jeg oppsøke dem og legge det frem? Tenkte å stikke innom kontoret deres og se om han som mailet meg tilbake er på jobb. Evt ringe vedkommende og snakke med ham om han ikke er tilstede og noen andre på arbeidsplassen sier ok. En del av meg sier det er innpåslitent, en annen sier at man må være litt frempå. 

Anonymkode: 537ab...35c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 5a3ca...ea7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I min bransje ville det vært helt uhørt, og vi ville trodd du ikke var helt vel bevart.

Bedriften som har ringt deg, har de tilbudt deg jobb, eller inviterer de deg til en søknadsprosess? Dersom du har fått et konkret tilbud, med lønnstilbud, kan du sende epost til han som kontaktet deg og informere om det, samt svarfristen du har fått av det andre selskapet.

Anonymkode: 5e458...55b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 19.06):

Beklager for sent svar, stod det i den-de fleste andre åpne søknader jeg har sendt har oftest ikke blitt besvart…Uansett, de var interessert og vedkommende som svarte meg ville snakke med styreleder. 

I dag ble jeg oppringt av et annet firma som har fått nyss i at jeg skal gi meg hos nåværende arbeidsgiver, og tilbød meg jobb. 

Det er jo hyggelig, men jeg vil heller jobbe hos dem jeg sendte åpen søknad til. 

Kan jeg oppsøke dem og legge det frem? Tenkte å stikke innom kontoret deres og se om han som mailet meg tilbake er på jobb. Evt ringe vedkommende og snakke med ham om han ikke er tilstede og noen andre på arbeidsplassen sier ok. En del av meg sier det er innpåslitent, en annen sier at man må være litt frempå. 

Vedkommende er garantert over 50. De lever fortsatt mentalt i en tid det der de tror det lønner seg å "være litt frempå". Sånt driver vi ikke med i 2025, de fleste arbeidsgivere ser på det du beskriver som mas, det er bare et irritasjonsmoment.

Anonymkode: 0e686...96d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vedkommende er garantert over 50. De lever fortsatt mentalt i en tid det der de tror det lønner seg å "være litt frempå". Sånt driver vi ikke med i 2025, de fleste arbeidsgivere ser på det du beskriver som mas, det er bare et irritasjonsmoment.

Anonymkode: 0e686...96d

Selv vi over 50 synes det å "være litt frempå" ikke er noe annet enn et helv*** mas.

Anonymkode: ad16d...63b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg treffer flere som jobber i dette firmaet ukentlig, så jeg fisket litt. Og de sa det motsatte av svarene jeg fikk her. 

AnonymBruker skrev (På 10.7.2025 den 21.10):

I min bransje ville det vært helt uhørt, og vi ville trodd du ikke var helt vel bevart.

Bedriften som har ringt deg, har de tilbudt deg jobb, eller inviterer de deg til en søknadsprosess? Dersom du har fått et konkret tilbud, med lønnstilbud, kan du sende epost til han som kontaktet deg og informere om det, samt svarfristen du har fått av det andre selskapet.

Anonymkode: 5e458...55b

Jeg har fått et konkret tilbud, ja. Jeg synes bare det høres litt for godt ut til å være sant!  Har bedt om å få se arbeidsavtale, de er veldig «på». 

Vet ikke hvilke bransje de som har svart her jobber i, men dette er et smalt yrke, der man er ute i felten og blir skitten. Rekruttering foregår mye via jungeltelegrafen dersom man vil ha kunnskap og erfaring. 

AnonymBruker skrev (På 12.7.2025 den 17.04):

Selv vi over 50 synes det å "være litt frempå" ikke er noe annet enn et helv*** mas.

Anonymkode: ad16d...63b

Og samtidig er stillingsannonsene fulle av floskler som «fremoverlent» «framme i skoene» «på ballen» «initiativtaker» «sulten»…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 19.06):

Du har jo ikke noe å tape på å gjøre det, men hadde nok ringt og ikke bare stukket innom

Anonymkode: 6db23...114

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stakk innom, daglig leder var ikke tilstede da. Fikk tips om når det var lettest å treffe ham, han ringte før jeg rakk å stikke innom igjen. Han hadde litt ledig tid da han ringte, jeg var rett i nærheten så jeg dro innom kontoret deres igjen, og jeg har fått tilbud om jobb. 
Glad jeg ikke hørte på rådene her 😇

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...