Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært nyansatt i en middels stor bedrift i ca 2 måneder nå og føler jeg blir sett på som både korttenkt og utålmodig. Dette er i grunn langt fra sannheten om hvem jeg er, egenskaper eller kvaliteter jeg som arbeidstaker normalt besitter. 

Jeg fikk ikke den beste opplæringen når jeg startet og i et team på 7 stk så føler jeg at de andre kollegaene ser på meg som korttenkt fordi… ja.. jeg vet ikke egentlig. Det er naturligvis mange spørsmål man har som ny og svært mange ulike systemer å forholde seg til, men føler at hver gang jeg spør om noe så viser kollegaene tydelig tegn på at de synes spørsmålene mine er dumme eller lite gjennomtenkt. Fra min side må jeg jo spørre nettopp for å sette ting i system eller for min egen forståelse for arbeidet vi utfører. 

Synes det er skikkelig kjedelig, for nå føler jeg at jeg begynner å forstå og har knekt koden.. men allikevel henger «feilene» jeg hadde i starten veldig igjen virker det som.. Jeg kan få kommentarer på div ting jeg sier eller gjør i ordlyden av «jammen du må tenke før du handler her…». Noe jeg gjør konstant, men føler de har fått skikkelig feil inntrykk av meg og vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å rette på dette.. 

Til og med avdelingsleder (som jeg ikke har så mye å gjøre med har nå begynt å gispe oppgitt, ikke gi meg oppmerksomhet når jeg forteller om noe eller avbryte meg midt i setninger og si «nei nei nei»). Uff.. føler meg skikkelig dårlig i arbeidet mitt.. 

Dette er en jobb jeg aldri før har stått i og når man jobber i en sektor som både har ulike samarbeidspartnere og arbeidsoppgaver hvor alle rutiner er ulike, så er det fra mitt sted naturlig at man både spør for å bli bedre på jobb, unngå feil og vise engasjement. Føler bare de har et feil bilde av meg.. og det er vondt.. 

Anonymkode: 43cf9...e73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg fikk ikke den beste opplæringen når jeg startet og i et team på 7 stk så føler jeg at de andre kollegaene ser på meg som korttenkt fordi… ja.. jeg vet ikke egentlig.

Denne setningen er vel nettopp et eksempel på å ikke tenke så langt?

Anonymkode: 9f061...cf4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter bare to måneder synes jeg ikke det kan være forventet at du kan alt. Hvis du derimot hadde vært der et halvt år eller lenger, da ville jeg tenkt at du kanskje ikke passer så godt til jobben. Men to måneder er ingenting.

Men, du må jo selv ta ansvar og si ifra om manglende opplæring! Det er kun du slm taper på å ikke ta tak. Hvis du er tafatt, sjenert og ikke tør å si ifra, så vil det være et mye større problem. Både mtp jobben, og mtp å bli likt. Ingen liker tafatte folk som er trege og litt langdratte og usikre i alt de gjør. Så vis at du VIL, vet å ta tak og be om opplæring! 

Anonymkode: b18ad...80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...