Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil barnet ha cola? 

er det nedlatende eller noe tull?

hvorfor skal noen si noe sånt? Betyr det jeg er liten? Er ganske lav. Eller betyr det at jeg er umoden? Har ikke sagt så mye for å bli kalt det heller føler jeg. Eller er det at jeg er glad som et barn?

Anonymkode: 4d845...3d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs på alderen din..... og hvilken relasjon du har til den som kommer med kommentaren. Er det en mor, tante eller kjæreste?

Men det kan bety at du oppfører deg lite voksent. At du er barnslig, ikke tar ansvar for å rydde opp etter deg, ikke tar ansvar for hus og hjem, men alltid kommer til middag på bordet og rene klær i skapet.

At du ikke er en person som hjelper til og kun ser dine egne behov rett og slett.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke positivt. 

Anonymkode: c35ae...b24

AnonymBruker
Skrevet

Hvem kaller deg deg, og i hvilken sammenheng?

jeg ville tenkt at du i en situasjon har oppført deg barnslig, typ trasset eller sutret som et barn i en situasjon der man forventer en voksen reaksjon. For å vise hvor barnslig din reaksjon er, så kaller den andre deg for et barn. 

Eksempel: du får ikke viljen din i en triviell sak og sutrer, og klager, nekter å godta en annen løsning/erstatning. Du oppfører deg barnslig/utviser en reaksjon som ikke er normalt for et voksent menneske.

Anonymkode: cb4f7...1d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier det til mitt voksne barn som nærmer seg 30 år.  Det er for å tulle å tøyse litt . 

Du må nesten si litt mer om hvilken sammenheng dette skjer i . 

Anonymkode: 3de8a...ac9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sier det til mitt voksne barn som nærmer seg 30 år.  Det er for å tulle å tøyse litt . 

Du må nesten si litt mer om hvilken sammenheng dette skjer i . 

Var i sammenhegn at jeg satt med noen kompiser bare. Og de lurte på om jeg ville ha noe å drikke “vil barnet ha cola eller pepsi?” De er 7 år eldre enn meg, men sa vi var chill å henge med også. Begge to kalte meg barn. Var full dagen før. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Høres tåpelig ut og nedlatende ut.

Endret av Phoenix Heart
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var i sammenhegn at jeg satt med noen kompiser bare. Og de lurte på om jeg ville ha noe å drikke “vil barnet ha cola eller pepsi?” De er 7 år eldre enn meg, men sa vi var chill å henge med også. Begge to kalte meg barn. Var full dagen før. 

Ok, da vil jeg tenke at de sa det pga aldersforskjellen, og ikke mente det på en slem måte .  Heller en fleip, med et snev av alvor. For hvis du er 19-20 år , så er jo de 26-27 år . Og det er jo litt i den alderen... 

Men følte du det ubehagelig ?  Følte du det som at de gjorde narr av deg ?

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ok, da vil jeg tenke at de sa det pga aldersforskjellen, og ikke mente det på en slem måte .  Heller en fleip, med et snev av alvor. For hvis du er 19-20 år , så er jo de 26-27 år . Og det er jo litt i den alderen... 

Men følte du det ubehagelig ?  Følte du det som at de gjorde narr av deg ?

Følte det ikke som heller, de sa det ikke på en nedlatende måte følte jeg. Og sa ikke noe stygt eller behandlet meg dårlig etterpå. De var snille

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er mye yngre enn dem, og i tillegg drakk cola, mens de drakk alkohol, kan det har vært en måte å tulle med deg på, litt sånn «barnet må få brus for hn tåler ikke alkohol». Behøver ikke å være negativt. 

Anonymkode: ae2dc...704

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Følte det ikke som heller, de sa det ikke på en nedlatende måte følte jeg. Og sa ikke noe stygt eller behandlet meg dårlig etterpå. De var snille

Ok, det var bra 😊  Det er ikke alltid så lett å forstå andres sans for humor.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok, det var bra 😊  Det er ikke alltid så lett å forstå andres sans for humor.  

Nei. Ikke når man ikke kjenner de så godt, så kan man tolke det annerledes. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er innanfor;) Eg tenkte at det kunne vere fordi du ikkje drakk kaffi og måtte få eit barnslige alternativ, men dette er nok mest tull blant dei som er ein del eldre enn deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (På 7.7.2025 den 21.05):

Det er innanfor;) Eg tenkte at det kunne vere fordi du ikkje drakk kaffi og måtte få eit barnslige alternativ, men dette er nok mest tull blant dei som er ein del eldre enn deg.

Ja det kan hende.. har ikke hørt sånn før i min generasjon så tenkte kanskje de eldre mente jeg var umoden.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nedlatende, og jeg ville ikke ha svart hvis noen hadde snakket til meg på den måten. Hvis det er mannfolk bør man være litt forsiktig hvis de sier sånt til deg og samtidig har fysisk interesse for deg. 

Anonymkode: 955a2...804

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt noen si «barnet» til voksne. Hvilke folk er du med?

Anonymkode: bef76...f63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 2.53):

Det er nedlatende, og jeg ville ikke ha svart hvis noen hadde snakket til meg på den måten. Hvis det er mannfolk bør man være litt forsiktig hvis de sier sånt til deg og samtidig har fysisk interesse for deg. 

Anonymkode: 955a2...804

Hva mener du med forsiktig hvis de har fysisk interesse?

AnonymBruker
Skrevet

Å si barnet er en veldig upersonlig og klinisk tilnærming. Da objektiviserer og generaliserer man mennesker. Ikke bra. 

Anonymkode: 8724b...7cc

AnonymBruker
Skrevet

Å drikke cola er jo for barn, så kanskje det er en sarkastisk hentydning til det? 

Anonymkode: ff462...3cd

AnonymBruker
Skrevet

Fått høre den jeg og, blant annet da jeg kjøpte brus istedenfor alkohol på et utested,  jeg drikker verken alkohol eller kaffe, veldig kresen i matveien og gjerne kjøper noe fra "barnemeny " men mere på.  Ble maset på ang og bli med på "byn"  må fortsatt vise legitimasjon på butikken ved kjøp av nesespray... og jeg er 25.

Anonymkode: 4562d...bc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...