Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange dager etter antatt festeblødning testet du positivt? Jeg har mest sannsynlig hatt en festeblødning. Blødning er helt stoppet opp varte 1-2 dager veldig lite bare på papiret. 

Anonymkode: fbdd8...e07

Skrevet

Festeblødning er ikke noe du blør i flere dager. Om det er..4-6 dager etter

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bittelitt gammelt blod (rosa-brun) 6-7 dpo. Testet positiv 14 dpo, så 7-8 dager etter blødningen.

Anonymkode: c1a0a...0b3

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (1 time siden):

Festeblødning er ikke noe du blør i flere dager. Om det er..4-6 dager etter

Man kan blør/spotte 1-2 dager jo. Hadde det med første bare husker ikke når jeg testet positivt  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hadde bittelitt gammelt blod (rosa-brun) 6-7 dpo. Testet positiv 14 dpo, så 7-8 dager etter blødningen.

Testet du noe før dette?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan blør/spotte 1-2 dager jo. Hadde det med første bare husker ikke når jeg testet positivt  

Det kalles svangerskapsblødning. 

Anonymkode: b772b...7a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kalles svangerskapsblødning. 

En festeblødning er en sparsom blødning som kan spotte i 1-2 dager når man tørker seg på papiret altså veldig sparsommelig noen tørker seg og får kun en liten blødning. Noen får litt mer. Det er som regel 6-14 dager etter eggløsning. Finnes en del info om dette :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En festeblødning er en sparsom blødning som kan spotte i 1-2 dager når man tørker seg på papiret altså veldig sparsommelig noen tørker seg og får kun en liten blødning. Noen får litt mer. Det er som regel 6-14 dager etter eggløsning. Finnes en del info om dette :) 

Hvordan skiller du implantasjonsblødning fra svangerskapsblødning? Altså, hvordan vet du at blødningen eksakt kommer fra at egget fester seg? Det er et utrolig lite egg som skal feste seg, og det er usannsynlig å tenke at denne skaper en blødning som er så stor at det kommer noe mer enn pittelitt blodslim på papiret. 

Det er nettopp derfor en del i fagmiljøet mener at det som oftest ikke er implantasjonsblødning folk har i tidlig graviditet. At det egentlig bare er en tidlig svangerskapsblødning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvordan skiller du implantasjonsblødning fra svangerskapsblødning? Altså, hvordan vet du at blødningen eksakt kommer fra at egget fester seg? Det er et utrolig lite egg som skal feste seg, og det er usannsynlig å tenke at denne skaper en blødning som er så stor at det kommer noe mer enn pittelitt blodslim på papiret. 

Det er nettopp derfor en del i fagmiljøet mener at det som oftest ikke er implantasjonsblødning folk har i tidlig graviditet. At det egentlig bare er en tidlig svangerskapsblødning. 

Orker ikke diskutere dette hadde et spørsmål har du svar på det eller kun her for diskutere? 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Testet du noe før dette?

Nei, testet første på ikm dagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har hatt en festeblødning og ikke bløding i forbindelse med eggløsning, så er det godt mulig du kan teste allerede nå tenker jeg.

De fleste kvinner har nok hcg i kroppen til at det gir utslag en dag eller to etter at embryoet har festet seg, på en tidligtest med en sensitivitet på 10 miu/ml. Som regel rundt dag 10 dpo. Et embryo starter prosessen med å feste seg rundt dag 6-12. Det er cellene fra det som skal bli morkaken, som frigjør hcg :)

Anonymkode: 297d9...b65

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en liten blødning henholdsvis 13 dpo og 14 dpo i mine svagerskap. Da var testen positiv. 

Anonymkode: 7cbcd...c1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde en liten blødning henholdsvis 13 dpo og 14 dpo i mine svagerskap. Da var testen positiv. 

Anonymkode: 7cbcd...c1e

Men fikk du blødning 13 dpo og positive test samme dag er det nok bare svangerskap blødningen og ikke festeblødning 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du har hatt en festeblødning og ikke bløding i forbindelse med eggløsning, så er det godt mulig du kan teste allerede nå tenker jeg.

De fleste kvinner har nok hcg i kroppen til at det gir utslag en dag eller to etter at embryoet har festet seg, på en tidligtest med en sensitivitet på 10 miu/ml. Som regel rundt dag 10 dpo. Et embryo starter prosessen med å feste seg rundt dag 6-12. Det er cellene fra det som skal bli morkaken, som frigjør hcg :)

Anonymkode: 297d9...b65

Jeg hadde en blødning ca 5-6 dpo. Var spotting som varte i ca 24-36 timer men kun på papiret var først rosa også ble lysebrunt, også nå har jeg normal utflod. hadde slik en gang tidligere med sønnen min som er 11 var da gravid men husker ikke eksakt når jeg testet positivt, Det har helt stoppet blø og brystene mine er unormalt ømme 2 siste dager. Er nå 9 dpo ca. Jeg pleier ha ømme bryster før mensen men ikke så tidlig i lutal fasen da mer 12-14 dpo. Pleier ha null pms eller plager før 12 dpo(to dager før mensen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...