AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Det er en del år siden sist jeg søkte jobber, men nå har jeg søkt drømmejobben. Sjekker epost hele tiden for å se om jeg er kalt inn, men kom til å tenke på om de kanskje ringer? Er sikkert variasjoner, men hva har du opplevd mest? Anonymkode: e1b3f...87a
AnonymBruker Skrevet 7. juli #2 Skrevet 7. juli Har aldri opplevd annet enn at de har ringt. Anonymkode: a41cc...8b5
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli Har aldri opplevd noe annet enn at de har sendt epost. Anonymkode: 70f6e...153 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli Kun den gangen jeg var på en 6-timers flytur og ikke fikk tatt telefonen har jeg opplevd epost. Alle andre ganger har de ringt. Anonymkode: 1e9e7...aac
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli Varierer er min erfaring. Har blitt ringt (stort sett butikker etc), men også kalt inn via webcruiter (statlige og kommunale stillinger stilling) Anonymkode: 99ca4...905
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Varierer er min erfaring. Har blitt ringt (stort sett butikker etc), men også kalt inn via webcruiter (statlige og kommunale stillinger stilling) Anonymkode: 99ca4...905 Stryk det der 🥴 Anonymkode: 99ca4...905
Seff Skrevet 7. juli #11 Skrevet 7. juli Kommer litt an på hvor mange som er innkalt til intervju og hvor store forhold det er snakk om. Hvis det er et lite, lokalt firma, er det vel mest sannsynlig at du blir oppringt, hvis det er et stort konsern med mange søkere, kan du nok regne med e-post.
AnonymBruker Skrevet 7. juli #13 Skrevet 7. juli Hvordan søkte du? Hvis det var via webrecruiter, Jobb-Norge, eller lignende plattform, får du gjerne innkalling der. Ellers varierer det, ofte e-post, men noen ganger tlf. Avhenger av arbeidsgiver, hvor mange som har søkt, og type stilling. Anonymkode: e2850...fcc 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #14 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er en del år siden sist jeg søkte jobber, men nå har jeg søkt drømmejobben. Sjekker epost hele tiden for å se om jeg er kalt inn, men kom til å tenke på om de kanskje ringer? Er sikkert variasjoner, men hva har du opplevd mest? Anonymkode: e1b3f...87a Jeg har opplevd begge deler. Som regel blir jeg oppringt. Anonymkode: 7b09e...716
Summeer Skrevet 8. juli #15 Skrevet 8. juli Jeg ringer alltid kandidaten. Har som regel noen screeningspørsmål før jeg presenterer at jeg vil invitere på intervju. Har "snudd i døra" og gitt vennlig begrunnet avslag to ganger, da vet ikke personen at den egentlig var aktuell for intervju, men jeg fikk avklart noen detaljer med en gang som gjør at den ikke når helt opp. Og jeg ringer alltid avslag om noen har vært på intervju!
AnonymBruker Skrevet 8. juli #16 Skrevet 8. juli 17.11 skrev (13 timer siden): Det varierer, man må bare forberede seg på begge deler. Dette er et fornuftig råd. Leste nettopp at potensielle arbeidsgivere ikke når unge søkere fordi verken tar telefonen eller leser epost. Tror de arbeidsgiver kom hjem til dem og meddeler at de er en kandidat til jobben? Sender TikTok video, Twitch, Messenger? På tide å legge i skoleplanen hvordan voksen- og arbeidslivet fungerer? Men skjønner ts er voksen og følger med på telefon og epost. Anonymkode: 714e6...c26 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #17 Skrevet 8. juli Stillingen ble tilbudt over e-post, og avtale ble signert i et Visma-system. Rådgiver, kommune Anonymkode: 01f64...4d8
AnonymBruker Skrevet 8. juli #18 Skrevet 8. juli Til forrige 1.gangsintervju ble jeg kalt inn via telefon. Til 2.gangsintervjuet fikk jeg innkalling via e-post (webcruiter). Anonymkode: ce2d1...0bd
AnonymBruker Skrevet 10. juli #19 Skrevet 10. juli Stort sett har jeg blitt oppringt. Søker som regel stillinger via rekrutterer, men har i et par tilfeller fått epost hvor jeg enten kan booke inn intervjutidspunkt selv i en nettløsning, eller bare fått tildelt et intervjutidspunkt. Det siste er dedisert mest upraktisk. Når jeg rekrutterer selv ringer jeg alltid, og sender bekreftelsesepost etterpå. Det gir meg mye info å se hvordan kandidaten svarer, besvarer spørsmål, hvordan de ter seg i telefonen, rett og slett. Anonymkode: d3989...e9c
AnonymBruker Skrevet 11. juli #20 Skrevet 11. juli Har opplevd begge deler. Sist fikk jeg faktisk bare en sms (Oslo kommune). Anonymkode: 61996...24f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå