AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Lurer på om noen har erfaring med dette og har noen råd og tips? Jeg har tidligere erfaring med å leie ut rom leiligheten til andre studenter med tilgang til alt og har ulike erfaringer med dette. Jeg skal begynne på master til høsten og er en person som trenger ro og orden hjemme. Tidligere har jeg leid ut slik at de kan bruke alt i leiligheten. Men har nå tenkt å bare leie ut slik at det kun leier rom med tilgang til bad/kjøkken på grunn av tidlige erfaringer med besøk/fest osv. Skal sies at vi var fire veldig ulike personer som bodde sammen og det var totalt krasj og blanding av personligheter. Jeg har nå en tanke om å leie ut til en eller to andre studenter eller til en student og kanskje leie ut et rom til Airbnb. Har noen tips i forhold til å finne gode leietakere som matcher litt seg selv? Eventuelt tips til spørsmål jeg kan stille? Og har noen prøvd å leie ut et rom via Airbnb mens man bor der selv? Har dere eventuelt noen erfaringer, tips og råd å dele i forhold til dette? Anonymkode: baccc...d2c
AnonymBruker Skrevet 7. juli #2 Skrevet 7. juli Skal sies at Airbnb har jeg en tanke om å leie ut i korte perioder og ikke hele tiden. Er en del turisme her jeg bor, så tenkte det kanskje kunne være mulig? Er litt skummelt også, så slipper ikke hvem som helst inn døren. I tillegg har jeg en innekatt som betyr mye for meg og bor i stuen. Men kan vel bare låse døren til stuen når jeg drar? Anonymkode: baccc...d2c
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal sies at Airbnb har jeg en tanke om å leie ut i korte perioder og ikke hele tiden. Er en del turisme her jeg bor, så tenkte det kanskje kunne være mulig? Er litt skummelt også, så slipper ikke hvem som helst inn døren. I tillegg har jeg en innekatt som betyr mye for meg og bor i stuen. Men kan vel bare låse døren til stuen når jeg drar? Anonymkode: baccc...d2c Altså når jeg drar på forelesning/jobb osv. Er litt overbeskyttende når det gjelder katten min, men sånn er det. Finnes mye rare folk der ute Anonymkode: baccc...d2c
AnonymBruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli Tenker du seriøst langtidsutleie uten tilgang til stue? Skal de også avtale dotid eller? Nei, vil anbefale deg å enten finne noen reale mennesker å leie ut til og bo med, eller holde deg til tilfeldig korttidsutleie via Airbnb. Anonymkode: 59354...b95 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker du seriøst langtidsutleie uten tilgang til stue? Skal de også avtale dotid eller? Nei, vil anbefale deg å enten finne noen reale mennesker å leie ut til og bo med, eller holde deg til tilfeldig korttidsutleie via Airbnb. Anonymkode: 59354...b95 Det finnes hybler på str med det soverom, så å leie ut uten stue ser jeg ikke noe i veien med. Så lenge prisen er deretter. Anonymkode: fca2a...9d2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tenker du seriøst langtidsutleie uten tilgang til stue? Skal de også avtale dotid eller? Nei, vil anbefale deg å enten finne noen reale mennesker å leie ut til og bo med, eller holde deg til tilfeldig korttidsutleie via Airbnb. Anonymkode: 59354...b95 Ja, det tenker jeg. Rommene er store, kjøkkenet er stort og badet er helt grei størrelse. Om vi kommer godt overens ser jeg ikke bort ifra at vi kan ha det hyggelig i stuen i ny og ned. Men blir å leie ut rom i leilighet hovedsakelig. Og håper jo jeg finner noen reale mennesker som jeg kan få en god tone med. Har selv også leid rom i leilighet Anonymkode: baccc...d2c
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det finnes hybler på str med det soverom, så å leie ut uten stue ser jeg ikke noe i veien med. Så lenge prisen er deretter. Anonymkode: fca2a...9d2 Ja, prisen blir selvsagt deretter Anonymkode: baccc...d2c
AnonymBruker Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli Er det f.eks samlingsbaserte studier på universitetet ditt? I så fall kan det være studenter på disse kursene som ønsker et rimelig sted å bo/overnatte når de er på studiesamling. Dette pleier å være voksne folk som tilbringer mest mulig tid på uni mens de er der, og bare bruker "hybelen" til å sove mellom studiene. Greie leietakere da. Anonymkode: 649d1...239
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå