Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I juni var vi noen netter på campingplass og der ble han kjent med noen fra bygda. Siden den gang har han begynt å bruke noen dialekt-ord som i og for seg er greit, men den siste uken har han svart "det ha jæ'kke beho for" til absolutt alt. Jeg kan spørre om han har saltet maten også svarer han det. Noen ganger virker det som han mener det, og andre ganger sier han det men salter likevel maten. Jeg har sagt at han fremstår barnslig og at det er irriterende, men da er det bare jeg som ikke ser humoren i det. Dette hadde allerede irritert meg i noen dager da han svarte det når jeg spurte om vi skulle ha sex. Så klart "bare tullet" han og ble sur da jeg ikke lenger var i humør! 

Vi er i 30-årene og jeg føler meg så forbi dette, men det føles ut som veldig liten grunn til å gå fra han? Vi hadde det ganske fint før dette begynte. Hvordan kan jeg få han til å se alvoret?

Anonymkode: 558aa...f4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er psykisk vold

Anonymkode: 44c2b...265

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

La ham leke litt med dialekten, det går over til høsten. 

Anonymkode: 1f36f...73b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Når exen min begynte å snakke svensk var han utro.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Umodent og irriterende, det hadde plaget meg også at han ble så opphengt i det

Anonymkode: 52863...23f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tørrpinner dere er, da.

Anonymkode: 40b6d...e76

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er psykisk vold

Spøker du, eller er du en av dem som svarer dette på det meste som angår uønsket atferd?

Anonymkode: 1af9c...f2d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I juni var vi noen netter på campingplass og der ble han kjent med noen fra bygda. Siden den gang har han begynt å bruke noen dialekt-ord som i og for seg er greit, men den siste uken har han svart "det ha jæ'kke beho for" til absolutt alt. Jeg kan spørre om han har saltet maten også svarer han det. Noen ganger virker det som han mener det, og andre ganger sier han det men salter likevel maten. Jeg har sagt at han fremstår barnslig og at det er irriterende, men da er det bare jeg som ikke ser humoren i det. Dette hadde allerede irritert meg i noen dager da han svarte det når jeg spurte om vi skulle ha sex. Så klart "bare tullet" han og ble sur da jeg ikke lenger var i humør! 

Vi er i 30-årene og jeg føler meg så forbi dette, men det føles ut som veldig liten grunn til å gå fra han? Vi hadde det ganske fint før dette begynte. Hvordan kan jeg få han til å se alvoret?

Anonymkode: 558aa...f4a

Kanskje bare litt tørr humor fra typen din eller kanskje han vil lette på stemningen. Få deg litt med på moroa. Svar tilbake: itte je heller. Å da blir det itte noe av noe da....

Anonymkode: c7acf...29f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Møtet jeg en svenske eller om familien er i Sverige snakket jeg svensk -norsk. Samme med Nord-Norge.
Jeg skjønner det kan være irriterende for kona og våre 3 barn, men det er som en tic, og rett og slett vanskelig å la vær. 

Anonymkode: b1175...3d5

AnonymBruker
Skrevet

Beste er vel bare å ikke bry deg. Fins verre ting typen kan drive med😊

Anonymkode: 6f25c...fcf

• Liker 2
Skrevet

Dum "humor", jeg hadde svart at han fikk finne noen andre å leke med - og på sikt ha sex med, om han ikke ga seg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Han fremstår jo rent uintelligent og sosialt tibakestående. Skjønner at du synes det er irriterende. Hadde bedt han kutte ut. Han kutter nok ut når det dreper all sexlyst. ;) 

Endret av SPOCA
  • Liker 3
Skrevet

Bare å ikke reagere på det. Slutter vel etter hvert. Har mange mannfolk på jobber som sier tullefraser de sikkert har hengt seg opp i en eller annen gang, så blir det nærmest ticks. Du kan jo si det rolig til han en kveld, spør han om han er klar over hvor ofte han sier det, og at det høres teit og irriterende ut. Kanskje han tenker det bare er moro, men du begynner å bli rimelig lei. Uten å latterliggjøre eller bli sint. Kanskje han rett og slett ikke tenker over at han sier det 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min eks sa "m-m" til alt. Jeg ante ikke om det var ja eller nei, det var dialekt og kontekstavhengig...

Anonymkode: ff671...cc6

• Hjerte 1
Gjest Cartman
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 15.05):

Dette er psykisk vold

Psykisk vold? 🤣 Alt er psykisk med dere damer. Nei, dette er en dum knøl som oppfører seg som en dum knøl. Jeg kjenner mange dumme knøler. De er ikke noe å satse på. Neste gang dere skal ha sex og han tar frem kukken, så får du svare "har ikke bruk for den".

Ts burde skaffe seg en ordentlig mann og dere "psykisk vold" kvinner bør ta en pause fra norgesmesterskapet i fjerndiagnostisering. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan han være på spekteret? 

Anonymkode: 181d0...7f6

Skrevet

Han er et barn som har lært seg et nytt uttrykk. Se på det sånn, det gir seg snart. Slik som med andre barn. Blir du sur, gjør han det bare mer, slik som barn. Bær over med han.
Kanskje du skal finne deg ditt eget uttrykk? Gjøre «gåseøyne» tegn hver gang du sier ja eller nei? Kanskje han skjønne greia da?

AnonymBruker
Skrevet

Du virker ikke som den dkarpeste kniven i skuffen selv ts. 

Anonymkode: 3a7fe...231

Skrevet

Dette er psykisk vold

Nei.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan han være på spekteret? 

Anonymkode: 181d0...7f6

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er psykisk vold

🤣

Anonymkode: 4fc91...6d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...