AnonymBruker Skrevet 7. juli 2025 #1 Skrevet 7. juli 2025 Hvorfor selges ørelys i Norge på helsekost, når det er dokumentert at det bare er juks og at «ørevoksen» som kan ses, kun er voks fra selve lyset? Og når det i tillegg er farlig? Anonymkode: b9e70...082
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2025 #2 Skrevet 7. juli 2025 Fordi helsekost ikke driver med dokumenterte "behandlinger" og lignende. De driver med det de vil og det som kan selges. Det er en butikk, ikke et sted for helsehjelp. Anonymkode: aa305...3b3 3
K.B. Skrevet 7. juli 2025 #3 Skrevet 7. juli 2025 Fordi helsekostbutikker i stor grad lefler i svada verden. Mye av det som selges der er jo bortkasta penger. medisiner får du generelt på apoteket og ofte må du ha en resept... 2
Million Skrevet 7. juli 2025 #4 Skrevet 7. juli 2025 (endret) Det gjør de fordi det er en butikk som ler hele veien til banken, fordi de klarer å selge det meste til godtroende, overtroiske mennesker. De som handler der, er mennesker som tror på kvakksalveri og at alt som kan kalles "naturlig" fungerer uansett hva det lover å gjøre for oss og gjør underverker. De går fem på bare produktene selges under merkelappen "helsekost" og "naturprodukt" eller det står "naturlige metoder" på esken. Jeg handler aldri på helsekost. Kan ikke huske jeg noengang har gjort det. Trenger jeg helsehjelp, går jeg på apoteket eller til medisinsk utdannet lege. Endret 7. juli 2025 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2025 #5 Skrevet 7. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor selges ørelys i Norge på helsekost, når det er dokumentert at det bare er juks og at «ørevoksen» som kan ses, kun er voks fra selve lyset? Og når det i tillegg er farlig? Anonymkode: b9e70...082 Det er mye som er farlig. Hvorfor selges sigaretter eller sprit? Du og alle oss andre har valg, vi trenger ikke skaffe oss ting vi vet ikke er bra og som vi heller ikke trenger. Anonymkode: ee07d...617 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2025 #6 Skrevet 7. juli 2025 Fordi man ikke kan beskytte alle tullinger mot seg selv hele tiden. Røyk er skadelig, for mye alkohol er skadelig, for mye feit mat er skadelig. Helsekostbutikker består av mye humbug og man får klare å lese seg opp på det man selv kjøper. Anonymkode: 5b979...c54
Maia70 Skrevet 7. juli 2025 #7 Skrevet 7. juli 2025 Million skrev (1 time siden): Det gjør de fordi det er en butikk som ler hele veien til banken, fordi de klarer å selge det meste til godtroende, overtroiske mennesker. De som handler der, er mennesker som tror på kvakksalveri og at alt som kan kalles "naturlig" fungerer uansett hva det lover å gjøre for oss og gjør underverker. De går fem på bare produktene selges under merkelappen "helsekost" og "naturprodukt" eller det står "naturlige metoder" på esken. Jeg handler aldri på helsekost. Kan ikke huske jeg noengang har gjort det. Trenger jeg helsehjelp, går jeg på apoteket eller til medisinsk utdannet lege. Jeg skjønner at du aldri handler på helsekost, for det virker ikke som du vet så mye om hva som selges der. De selger kosmetikk og vaskemiddel, vitaminer, snop, eteriske oljer, tøfler, diverse juice, kokosnøttvann, urteteer og vanlig te, linser, bønner, pasta, økologisk kjøtt... Det er lite "vidunderkurer" og mye varer som du også finner på dagligvare og på apotek, med fokus på økologisk og minst mulig giftige kjemikalier. Du får det til å høres ut som om butikkene velter over av Durek's medaljonger eller noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå