AnonymBruker Skrevet 7. juli #2 Skrevet 7. juli Du kommer nok ikke så langt. Kontrakten er vel og utover slik, så du kan få beskjed å flytte ut Anonymkode: 1eeef...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli Du har ingen sak her. En som fremleier leiligheten sin kan ta den husleien vedkommende ønsker å ta, og du har jo godtatt den. Du viste i tillegg at du leide en studenbolig når du ikke er student, så du har selv gjort noe om ikke er innafor. Og hvorfor tok du først kontakt med SIO nå for å få kopi av kontrakt? Du har vel hatt kontrakt med utleier hvor du har godkjent pris og betalt den hver måned, så dette faller kun på deg selv. Ingen har svindlet deg! Anonymkode: 15b0f...653 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli CUSHION skrev (7 minutter siden): Har allerede tett kontakt med SIO hvor vi er enige om at jeg flytter ut (noe jeg uansett ville når man har blitt svindlet sånn). Vurderer å ta det videre med advokat om han ikke er villig til å tilbakebetale, men greit å høre om folk har kommet gjennom med det før eller ei. Du gikk jo med på det beløpet, at hen har betalt mindre gir ikke deg rett til å kreve de mellomlegget. Dette bør du bare legge bak deg. Anonymkode: 43d2d...904 2 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli Du kan være glad for at SIO ikke oppdaget at du ikke var student tidligere. Anonymkode: b435a...3ef
AnonymBruker Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli CUSHION skrev (1 minutt siden): Det er i strid med reglene for fremleie av SiO-boliger da, de kan ikke ta mer betalt enn de selv betaler Du har jo også handlet i strid med det reglementet! Anonymkode: 43d2d...904 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #10 Skrevet 7. juli CUSHION skrev (Akkurat nå): Nå føler jeg meg dum her. Jeg visste jo ikke at fremleien ikke var godkjent fra han sin side? Men du er jo ikke student, og du visste jo tydeligvis at du ikke kan leie en studentbolig om du ikke er student vel????????? Anonymkode: 99a84...e0c 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #11 Skrevet 7. juli CUSHION skrev (5 minutter siden): Det er i strid med reglene for fremleie av SiO-boliger da, de kan ikke ta mer betalt enn de selv betaler. Selvfølgelig stoler jeg på vedkommende når han sier han skal sende inn søknad og skaffe godkjennelse. Jeg etterspurte den godkjennelsen fra han først, og når jeg skjønte at han ikke hadde den på plass kontaktet jeg SiO. Du har jo leid ulovlig, ingen student ingen studenbolig. Hvor mye tror du en advokat vil koste deg? Anonymkode: 15b0f...653 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #13 Skrevet 7. juli Du har ingen rettslig sak. Din utleier har leid ut boligen ulovlig. Og derav spiller det ingen rolle at utleier har leid ut "for dyrt" mtp studentboligen sine regler. Anonymkode: 99a84...e0c 3
Gjest CUSHION Skrevet 7. juli #14 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har ingen rettslig sak. Din utleier har leid ut boligen ulovlig. Og derav spiller det ingen rolle at utleier har leid ut "for dyrt" mtp studentboligen sine regler. Anonymkode: 99a84...e0c Okei tusen takk for litt snillere forklaring! Da skal jeg prøve å legge det fra meg. ❤️
AnonymBruker Skrevet 7. juli #15 Skrevet 7. juli CUSHION skrev (1 time siden): Nei jeg visste ikke det. Jeg spurte før visning og under visning om det var greit, hvor han derav sa ja. Han har jo lurt meg? Stusset du aldri over hvorfor det kalles studentbolig? Leste du aldri regelverket til de som eier leiligheten? Der står det vel både om fremleie og andre vilkår. Og nei, du har ingen sak her, hva skulle den vært basert på? At du betalte mer enn den som leide ut til deg er jo helt vanlig, de fleste leier ikke ut med tap/null fortjeneste. Og det er jo sånn kapitalismen fungerer, alt blir solgt dyrere enn hva det kommer inn for, som hovedregel. Teit at du ikke gjorde undersøkelsene tidligere, men det kan du alltids dra lærdom av. Utover det, så er det bare å legge saken bak seg. Anonymkode: a1390...d99 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #16 Skrevet 7. juli CUSHION skrev (2 timer siden): Jeg har leid en studentbolig i 6 måneder i Oslo-området uten at jeg selv er student. Fremleier mente at det var OK, og at han bare trengte å sende inn søknad til SIO. Jeg kontaktet SIO for å få kopi av godkjennelsen fra hovedutleier (SIO). Har nå fått svar om at den søknaden aldri ble sendt og at fremleieforholdet er ulovlig. Dermed er også leiekontrakten vår ugyldig. Fikk også svar om at utleier har leid ut til meg for rundt 3-4k mer enn det han selv betaler på studentboligen i måneden. Har noen opplevd noe lignende? Gjerne kom med din erfaring. Har jeg noen rettigheter og krav på tilbakebetaling på de 3-4k jeg har betalt «overflødig» til utleieren? Han har altså tjent rundt 21k på meg i 6 måneder. All verden, er du helt uvitende om noe som helst? Du driver ulovlig leie og tenker du skal ha tilbakebetalt fordi du har inngått en ulovlig avtale? Du er jo heller ikke særlig smart om du kontakter SIO slik du beskriver. Anonymkode: 21e17...69f 1
Kålrota Skrevet 7. juli #17 Skrevet 7. juli CUSHION skrev (1 time siden): Har allerede tett kontakt med SIO hvor vi er enige om at jeg flytter ut (noe jeg uansett ville når man har blitt lurt sånn). Vurderer å ta det videre om han ikke er villig til å tilbakebetale, men greit å høre om folk har kommet gjennom med det før eller ei. Ta det videre når du med viten og vilje har leid ulovlig? Særlig. Vil du ikke bli lurt, må du slutte å prøve å lure systemet. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå