Gå til innhold

Barnefar har lovet ungene en ferie han ikke har innfridd, får ungene hjem lei og skuffa

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna ble lovet en tur til både Hunderfossen, Tusenfryd  og Bjørneparken av deres pappa, samt en del andre aktiviteter som aldri ble noe av. De kom hjem i dag, nesten en uke før planlagt. De ville ikke være hos far mer, og da ble de bare kjørt hjem til meg. Hva i alle dager er dette?! Jeg er sur og sint på eksen som lover mer enn det han holder og lar ungene bli skuffa hver gang. Jeg har ikke kravstore unger, de hadde vært fornøyd med en av de tre tingene, bare han hadde gjennomført det. Jeg er lei av at han aldri holder det han lover og er på sikt med å ødelegge forholdet til sine egne unger. Barna er såpass gamle at de har fortalt venner om disse turene som nå ikke har blitt noe av og føler nå på skammen over å ikke ha gjort det de har sagt til andre. 

De har alt vært på ferie med meg, i motsetning til far holder jeg avtaler. Og jeg sa ingenting til ungene før den sydenturen faktisk var bestilt. Vurderer nå å ta med ungene på de aktivitetene far hadde lovet dem, men det er vanskelig uten bil. Har dere noen forslag? 

Anonymkode: cb36c...a46

• Hjerte 35
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff så vondt for barna og kjipt for deg. Hva sier barnefar da? 

Anonymkode: bc40a...079

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er de?

Anonymkode: 3d739...609

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff så vondt for barna og kjipt for deg. Hva sier barnefar da? 

Anonymkode: bc40a...079

Han er dessverre typen som ikke ser hvor skuffende og kjipt dette er for ungene hans. Og det verste er at han ikke kan skylde på sykdom eller dårlig råd heller, bare mangel på vilje. I år prioriterte han å bygge terrasse fremfor disse turene med ungene.

• Liker 2
  • Hjerte 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gamle er de?

Anonymkode: 3d739...609

8 og 4 år gamle 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn har far til mine barn vært i alle år og. Samt avlyst samvær ofte. Alltid lovet de gull og grønne skoger, men svikter alltid. Nå er begge barna voksne, og de har svært lite kontakt med sin far.

Hvor bor dere? Det går jo offentlig transport til alle de stedene. Så tenker jeg at du trenger ikke å ta de med alle stedene.

Anonymkode: 791f0...fff

• Liker 12
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Sånn holdt far på her i alle år. Ungene er voksne nå. Ungene ble skuffa gang på gang. Ofte overkompenserte jeg for fars mangler.

Til slutt så sa jeg til barna at det er beste er å vente å se om det skjer. At pappa nok har veldig lyst til å ta de med på disse tingene men det er ikke alltid han får det til. Så det er derfor ikke lurt å ta gledene på forskudd, men heller ta det som en gledelig overraskelse dersom det skjer. Men det var selvfølgelig ikke så lett for barn å ikke bli skuffet likevel. 

Eldste med adhd slet virkelig med far stadig lovde gull og grønne skoger. Hen har valgt å ikke ha særlig kontakt med far den dag i dag og sliter med å stole på at folk holder ord. 

Anonymkode: 06648...9cd

• Liker 7
  • Hjerte 16
AnonymBruker
Skrevet

Du må støtte barns og kanskje realitetsoriente den litt neste gang de skal på ferie med han.

Anonymkode: 99f15...5b0

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Til hunderfossen går det tog, og sikkert buss også. Mange muligheter for å komme seg til lillehammer og videre fra der (aner ikkr hvor dere bor da). Du kommer deg de fleste steder med kollektiv, så det er hvertfall en ting som ordner seg. 

Anonymkode: 91986...199

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er en del av lærlingen det. De vet no at far ikke er å stole på og vil kanskje ikke ha noe forhold til han senere. han ødelegger mest for seg selv. Jeg hadde vel sagt hva jeg mente til han om at folk blir faktisk skuffet og hva en skuffelse gjør med dem. Så får han heller holde seg unna hvis det er så vanskelig for han. 

Anonymkode: 89bc9...2c2

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Av de tre stedene hadde jeg valgt Hunderfossen. 4-åringen er i minste laget for Tusenfryd (som uansett bare er full av spilleautomater). Mens Bjørneparken er utrolig dyr mtp hvor lite den tilbyr. 

Anonymkode: 13871...30c

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Uff, så leit. Får vondt av både dem og deg, det er så dumt med foreldre som lover mye gøy og ikke prioriterer å holde løftene når det kommer til stykket. Jeg ville prøvd å få til en av disse tingene i alle fall, men hvis det blir vanskelig uten bil kan du jo avtale noe annet gøy med barna. Og så er det jo veldig fint at de ser at du i alle fall holder det du lover. 

Anonymkode: ac372...a68

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Hei XXX, fikk 2 skuffede unger hjem da du ikke hadde oppfylt et eneste av løftene du ga dem før ferien hos deg. Jeg har allerede vært på ferie med dem, men det skal ikke gå ut over dem at du ikke gidder ta din del. Derfor tar jeg dem med til minst et av stedene på vegne av deg. Jeg har som du vet ikke bil, så da tar jeg det som en selvfølge at du stiller din til disposisjon. Passer det best XX.XX eller XX.XX?"

Og etter turen sender du vippskrav på det det koster å komme inn i parkenfor barna.

Anonymkode: eca9d...c69

• Liker 27
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av de tre stedene hadde jeg valgt Hunderfossen. 4-åringen er i minste laget for Tusenfryd (som uansett bare er full av spilleautomater). Mens Bjørneparken er utrolig dyr mtp hvor lite den tilbyr. 

Anonymkode: 13871...30c

Hvordan kommer man seg dit helt uten bil? Vi bor i nærheten av Oslo

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tog pg buss f.eks. 

Anonymkode: 8f487...77c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lei en bil? Ta kollektivtransport? 

Løsningsorientering trenger ikke kart og kompass…

Anonymkode: 93a1d...c9e

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sjekk nettsidene, det står at de har egen togstasjon! :) Tog fra Oslo mot Trondheim, sjekk både Vy og SJ sine sider. Du får 20% rabatt på billettene hvis du kan vise frem gyldig togbillett står det også.  

Anonymkode: 0c1d3...e08

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet

Hunderfossen - tog fra Oslo S. Toget stopper ved selve parken og det er kort gåavstand. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Er teit at du må det, men jeg har vært i samme situasjon ett par ganger og ville nok gjennomført ett eller to av dem om jeg hadde klart det økonomisk, du har tross alt allerede tatt syden. Tusenfryd har egen buss fra Oslo så det går litt raskere enn rutebussen😊 men jeg ville også sendt eksen en mld om at du nå må holde noen av hans løfter til skuffede barn, at syden var ditt egentlige budsjett som er brukt og at om han kan så burde han vippse det han får til som bidrag til dette da han tross alt skulle ha foret dem denne uken i tillegg til det han har lovet….

pinlige mannfolk, skjønner de ikke at hvis de ikke har råd eller gidder så er det null problem, bare ikke lov det heller!!!!

Klart det er pinlig for ungene, ikke hvis man ikke har sagt noe, men hvis man har gledet seg høyt så de andre blir å spørre om det var gøy 🤷‍♀️ men de har gjort mye da så de har jo nok å fortelle hvis du gjør en av faren sine og😊 

Anonymkode: f9d7a...638

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

https://www.google.com/search?q=transport+fra+oslo+til+hunderfossen&oq=transport+fra+oslo+til+hunderfossen&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIICAEQABgWGB4yCggCEAAYgAQYogQyCggDEAAYgAQYogQyBwgEEAAY7wUyBwgFEAAY7wUyCggGEAAYgAQYogTSAQg1NjkyajBqNKgCALACAQ&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Forsøkte du å lete etter informasjon før du spurte andre om å gjøre det for deg? Virker som det er flere enn barnefar som er litt giddasløse her.

Men jeg skjønner deg godt, det må være skuffende for barna. Synd at de blir utsatt for slikt fra far. 

Anonymkode: 6dd7a...9d2

• Liker 13
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...