AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Der vi har hytte, så avlyste de sankthansfeiringen fordi yr varslet regn noen dager på forhånd. Det ble selvsagt sol og fint vær. Andre med lignende erfaringer, som nevnt i artikkelen under? https://www.vg.no/nyheter/i/1MaQ5X/skjerp-dere-vaermeldere-og-alle-andre Anonymkode: b4e32...a45
AnonymBruker Skrevet 8. juli #2 Skrevet 8. juli Yr er så vidt jeg vet den beste værvarslingstjenesten vi har. De kan selvfølgelig ta feil, men har mye rett. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Der vi har hytte, så avlyste de sankthansfeiringen fordi yr varslet regn noen dager på forhånd. Det ble selvsagt sol og fint vær. Andre med lignende erfaringer, som nevnt i artikkelen under? https://www.vg.no/nyheter/i/1MaQ5X/skjerp-dere-vaermeldere-og-alle-andre Anonymkode: b4e32...a45 Hadde det vært bedre å gjennomføre feiringen om regnet hadde kommet da? Anonymkode: d1eef...613 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #3 Skrevet 9. juli Det er et problem med at folk følger værvarsel slik for ofte så blir været bedre enn varsla. Jeg opplever veldig sjelden at det blir verre enn varsla! Og tre regndråper i håret er liksom ingen krise. Bare ta med litt ekstra klær eller avbryte aktiviteter hvis det blir for ille. Noe det sjelden blir. Anonymkode: 4f558...295 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #4 Skrevet 9. juli yr.no er veldig ofte riktig, men enig i at man ikke bør følge det slavisk. Anonymkode: 0190b...91c
Adrenalina1 Skrevet 10. juli #5 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): yr.no er veldig ofte riktig, men enig i at man ikke bør følge det slavisk. Anonymkode: 0190b...91c Yr.no er veldig ofte feil her i hvert fall. Kan ikke melde riktig en eneste dag en gang. Før den digitale dritten kom,kunne man stole mye mer på værmeldingen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli Adrenalina1 skrev (7 minutter siden): Før den digitale dritten kom,kunne man stole mye mer på værmeldingen. Dette er en typisk ting man kan finne på å tro, men som er helt feil. Værvarslingen har blitt betydelig bedre de siste la oss si 50 årene. Anonymkode: d1eef...613 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli Merkelig. Dette er ikke vår erfaring. Befinner oss et sted på Østlandet, og har aktiviteter som er relativt væravhengig – spesielt mtp nedbør. Yr er suverent til vårt bruk, stemmer svært godt, og vi ser gjerne med +/- 10 minutter når nedbøren treffer oss og hvordan intensiteten evt endrer seg den neste halvannen timen. Yr sine detaljerte time for time varsler – gjerne kombinert med de interaktive kartene over nedbør og vind som er basert på satellittbilder og avanserte datamodeller – er generelt svært gode. Anonymkode: 4d003...aed
Adrenalina1 Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er en typisk ting man kan finne på å tro, men som er helt feil. Værvarslingen har blitt betydelig bedre de siste la oss si 50 årene. Anonymkode: d1eef...613 Har du kilder på det?
AnonymBruker Skrevet 10. juli #9 Skrevet 10. juli Adrenalina1 skrev (4 timer siden): Yr.no er veldig ofte feil her i hvert fall. Kan ikke melde riktig en eneste dag en gang. Før den digitale dritten kom,kunne man stole mye mer på værmeldingen. Her jeg bor er de riktig 90 % av tiden. Jeg synes det er veldig bra. Anonymkode: 0190b...91c
AnonymBruker Skrevet 10. juli #10 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Merkelig. Dette er ikke vår erfaring. Befinner oss et sted på Østlandet, og har aktiviteter som er relativt væravhengig – spesielt mtp nedbør. Yr er suverent til vårt bruk, stemmer svært godt, og vi ser gjerne med +/- 10 minutter når nedbøren treffer oss og hvordan intensiteten evt endrer seg den neste halvannen timen. Yr sine detaljerte time for time varsler – gjerne kombinert med de interaktive kartene over nedbør og vind som er basert på satellittbilder og avanserte datamodeller – er generelt svært gode. Anonymkode: 4d003...aed Jeg bor også på Østlandet men værmeldingen tror jeg ikke på. De slenger på regn og så kommer det ikke en dråpe, det skal opp i mange mm regn på yr før det kommer regn her. Jeg ser ut vinduet for å finne ut av været jeg. Turisthytter i fjellet er også oppgitt over folks naive tro på yr, for i fjellet er været mesteparten av tiden bedre enn pessimismen på yr. Og så finns det klær som kan holde vær ute i verste fall. Noen pingler avlyser alt når de ser EN regndråpe! Anonymkode: 4f558...295 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #11 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette er en typisk ting man kan finne på å tro, men som er helt feil. Værvarslingen har blitt betydelig bedre de siste la oss si 50 årene. Anonymkode: d1eef...613 Nei. Det er veldig mye feil pga økt presisjonsnivå. Anonymkode: a2757...151
AnonymBruker Skrevet 11. juli #12 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Den har nok blitt bedre men folk eier ikke evner til å tenke å vurdere selv. Er det blå himmel så hjelper det ikke at yr sier at det skal regne. Det finns værtegn som er mer til å stole på enn yr. Anonymkode: 4f558...295
AnonymBruker Skrevet 11. juli #13 Skrevet 11. juli Adrenalina1 skrev (19 timer siden): Har du kilder på det? Trenger du seriøst kilde på det? Anonymkode: 2fbd8...7da 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #14 Skrevet 11. juli Adrenalina1 skrev (21 timer siden): Har du kilder på det? Det står litt om det her. https://www.faktisk.no/artikkel/hvor-treffsikker-er-vaermeldingen/117200 Ellers så er det haugevis av informasjon om dette. Søk og du finner. Det er også selvfølgelig ikke så rart varslingene blir mer presise. For å varsle vær trengs det datamaskiner. Og jo lenger frem og jo mer nøyaktig, desto kraftigere maskiner kreves. Og datamaskiner blir bare mer og mer kraftigere. Anonymkode: d1eef...613 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå