AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Hei! Baby 10 mnd har fått fire tenner oppe og fire tenner nede. De siste dagene har baby gitt uttrykk for ubehag i munnen, spesielt når baby skal drikke og spise. Dytter bort maten og drikka, vil ikke ha, samtidig som baby lager «au» lyd og tar seg i munnen. Mistenker derfor at det er nye tenner som er på vei, men samtidig er det vel litt tidlig? Neste tann som skal komme er hjørnetann, men trodde ikke det var før ca 16 mnd? Skal sies at baby har vert tidlig ute med tennene sine, fikk sin første tann da baby var 5 mnd, som er litt av grunnen til at jeg mistenker at baby klør/har ubehag pga hjørnetann som kommer. Når fikk barnet ditt hjørnetann? Er det mulighet for at det er hjørnetann som er på vei? Anonymkode: e0f62...dc2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #2 Skrevet 7. juli Er det ikke jekslene? Min nevø har hatt fire oppe og nede en stund nå. Og får veldig vondt av å spise brødskiver, så må ta av skorpa. Mener mamma sa det var fordi det er jeksler som er på vei.? Han er ett år og 1 mnd Anonymkode: 33c2e...6bd 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli Tror det varierer veldig.. Min eldste fikk hjørnetennene oppe før framtennene. Han så ut som en '"nåså" ( jfr The julekalender")😂😍 Husker ikke når, med hvertfall før han var 10 mnd.. Anonymkode: 45b62...b51 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det ikke jekslene? Min nevø har hatt fire oppe og nede en stund nå. Og får veldig vondt av å spise brødskiver, så må ta av skorpa. Mener mamma sa det var fordi det er jeksler som er på vei.? Han er ett år og 1 mnd Anonymkode: 33c2e...6bd Mener å ha lest en plass at jekslene kommer før hjørnetennene, men finner det ikke igjen. Men er vel store forskjeller der også🤷🏽♀️ Ts Anonymkode: e0f62...dc2
Lorieen Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli Som regel kommer jeksler før hjørnetenner. Min yngste er snart 19 mnd og har fremdeles ikke hjørnetenner. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det varierer veldig.. Min eldste fikk hjørnetennene oppe før framtennene. Han så ut som en '"nåså" ( jfr The julekalender")😂😍 Husker ikke når, med hvertfall før han var 10 mnd.. Anonymkode: 45b62...b51 Så søt😂😍 Hm ja, da varierer det sikkert veldig.. Får bare følge med fremover og kikke inni munnen av og til hehe. Er ikke vits å spørre Hs om det hvertfall, jeg er førstegangs og derfor null peiling på tannfrembrudd. Da jeg mistenkte at første tann var på vei, kunne jeg tydelig se i munnen at noe hvitt lå under tannkjøttet, men Hs nektet og avkreftet med en gang at det der var noe tann på vei😂 5 dager senere var tanna brutt gjennom.. Så får bare følge magefølelsen og se an! Ts Anonymkode: e0f62...dc2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli Lorieen skrev (Akkurat nå): Som regel kommer jeksler før hjørnetenner. Min yngste er snart 19 mnd og har fremdeles ikke hjørnetenner. Takk for svar! Vet du hvilken av jekslene som kommer først? Er det like vanlig å få oppe først f.eks som nede? Ts Anonymkode: e0f62...dc2
Lorieen Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Vet du hvilken av jekslene som kommer først? Er det like vanlig å få oppe først f.eks som nede? Ts Anonymkode: e0f62...dc2 Tror det er litt hipp som happ. Mine barn har fått alle fire jeksler ganske samtidig. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli Min er snart 1,5 år og fikk nettopp hjørnetennene, alle fire på én gang 😅 Har alle andre tenner, så de var sist. Det er flere som har kommentert at han hadde mange tenner for alderen da han var yngre. Anonymkode: 9e727...a1d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå