AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Ønsker bare å dele observasjon og høre andres meninger her etter helgens besøk hos en bilforhandler. Har du mer tillit til en mannlig bilselger enn en kvinnelig? Jeg hadde bilen på service og ble sittende å vente i fellesområdet, her bet jeg meg veldig merke i forskjellen mellom måten kunder snakket til og med den mannlige selgeren i butikken kontra den kvinnelige. Selv om den kvinnelige selgeren var høflig, rolig og svært behjelpelig.. så var det alltid den mannlige som fikk best gehør blant kundene. Dette til tross for (i min mening, at den kvinnelige fremstod mer ydmyk og jordnær i forhold til den mannlige..). Hva tenker dere om kvinnelige bilselgere? Finner dere det enklere å høre på/tro på det en mann forteller om bil vs kvinnelige selgere? Det skal sies at bilbransjen kanskje er mer mannsdominert, men det var en interessant observasjon. Anonymkode: 25f0e...81b
Mannisinbestealder Skrevet 7. juli #2 Skrevet 7. juli Skjønner ikke problemet. Kjøper gjerne bil av en kvinne. De gjør helt sikkert en like god jobb. Det betyr vel mer hvor god bilen er og hvor god service man får. Jeg tenker at udugelige selgere blir fjernet uansett kjønn. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli Mannisinbestealder skrev (41 minutter siden): Skjønner ikke problemet. Kjøper gjerne bil av en kvinne. De gjør helt sikkert en like god jobb. Det betyr vel mer hvor god bilen er og hvor god service man får. Jeg tenker at udugelige selgere blir fjernet uansett kjønn. Jeg er helt enig, jeg tenker også at det er god service som spiller en stor rolle. Men det var en interessant observasjon denne dagen av dem jeg så komme innom. Anonymkode: 25f0e...81b
AnonymBruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli Jeg bryr meg ikke om bilselgeren er kvinne eller mann, bare de har greie på det de holder på med. Men når det skal sies, er det mer sjeldent å treffe på kvinner som er interessert i bil, og har nok kunnskap. Jeg har selvsagt truffet på menn som ikke har peil innad i yrket bilselger også, men det er ikke så ofte. Jeg kjenner dessuten ei dame som er bilselger, og hun kunne ikke brydd seg mindre om bil. Hadde jeg skulle handle bil der hun jobber, ville jeg snakket med en mann som hadde mer interesse for det han skulle selge. Anonymkode: 55a3e...67d 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli Ja jeg vet det er flaut. Men mitt siste bilkjøp var hos en kvinnelig bilselger. Og hun hadde noen digre pupper. Må innrømme jeg var i tvil om jeg skulle kjøpe bilen, men bilselgeren med de store puppene fikk meg til å kjøpe bilen. Anonymkode: 41334...989 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli Jeg kjøper helst bil av den som har kunnskap, kjønn spiller ingen rolle. Men syns det blir lengre mellom hver gang jeg treffer selgere som virkelig kan produktet de selger og som har en genuin interesse for bil. Jeg kjøper biler 7 - 10 biler i året til firmaet, så er relativt jevnlig i kontakt med denne yrkesgruppen. Anonymkode: c0ecb...793 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #7 Skrevet 8. juli Det mange ikke tenker på er at kvinner som er i et mannsdominert yrke, /(og omvent) er ofte de som brenner mest for jobben og de som er flinkest. Så ja takk til kvinnelig bilselger, elektriker og mekaniker Og ja takk til mannlig sykepleier, ansatt i barnehage og vippeteknikker. Anonymkode: 65df3...356 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli Det ligger nok bare i naturen til de fleste. Jeg er utdannet elektriker og har opplevd mange ganger at folk blir litt paff når jeg stod på døren da de forventet en mann når de bestilte elektriker. Anonymkode: 1c3d2...820
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli Det er jo ikke bare et fenomen blant bilselgere, men i mange (alle) bransjer hvor det tradisjonelt har vært overvekt av menn. Jeg har jobbet innen jernvare, og det var betydelig hvordan kunder forholdt seg til meg (kvinne) vs mine mannlige kollegaer. De ville helst spørre en mann, da de tydelig ikke stolte på at jeg kunne svare dem. Det var noen særdeles tilfredsstillende øyeblikk hvor en mannlig kunde demonstrativt ventet på en mannlig kollega fremfor å få hjelp av meg - hvorpå den mannlige kollegaen stilte spørsmålet videre til meg fordi han visste at jeg kunne svare ut henvendelsen bedre. Anonymkode: 52175...81f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #10 Skrevet 9. juli Har ikke tillit til tekniske kunnskaper for bilselgere generelt.... Anonymkode: e948e...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #11 Skrevet 9. juli Hvilket kjønn hadde kundene du observerte? De som behandlet mannlige selgere bedre? Selv er jeg kvinne og hadde helt klart foretrukket en kvinnelig bilselger. Mannlige bilselgere snakker ned til meg, er arrogante og/eller flørtete, synes de generelt er usympatiske. Anonymkode: 2348b...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #12 Skrevet 9. juli Vil heler kjøpe av en kvinne som kan jobben sin og har satt seg inn i de bilene de har, en en mann som ikke klarer å svare på ting en lurer på en gang. Har opplevd å komme inn i en del bilforhandlere som ikke kan svare noe om bilene de ska selge, da ender jeg med å snu i døra, selv om de har bil jeg kunne tent meg å sjekke ut. Anonymkode: c3432...64a 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli #13 Skrevet 9. juli Jeg har observert det samme og det er kjipt. Selgertypene er jo også ofte ganske ufine folk, noe som burde virkelig ha økt tiltrekningskraften for de som fremstår som mer jordnær og ærlige. Anonymkode: 07ee1...cc4
AnonymBruker Skrevet 9. juli #14 Skrevet 9. juli Stoler ikke på bilselgere uansett kjønn Anonymkode: cc90d...ceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå