AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Jeg er gravid, med termin rett over sommeren. Tjener greit, men mistrives med arbeidsoppgavene og miljøet, og har gjort det lenge. Har forsøkt å gjøre de tilpasninger jeg kan for å ha det litt bedre på jobb, men det funker ikke - føler meg helt ferdig der og gleder meg enormt til å gå ut i permisjon. Samtidig orker jeg ikke tanken på å skulle dra tilbake dit etter endt permisjon. Et tilbakevendende «krangle-tema» her i heimen er at jeg vil vente med å søke andre jobber til jeg har født og er i permisjon. Min mann mener det ikke er noe problem å søke jobber allerede nå og gå rett i permisjon fra den nye jobben. Jeg prøver å forklare at jeg antagelig ikke er en veldig attraktiv kandidat som høygravid, i tillegg til at formen ikke er god og det å søke jobber, dra på intervjuer og presentere ville tatt den lille energien jeg har til overs nå. Han er ikke enig i dette, og mener at jeg ikke har rett til å klage på nåværende jobb om jeg ikke gjør noe aktivt med det. Han forstår ikke mitt syn på at timingen er rar, men mener heller at jeg risikerer å gå glipp av «drømmejobben» når jeg ikke aktivt søker nå. Om det har noe å si så er dette snakk om en mannsdominert bransje, hvor jobbene krever høyere utdannelse, lengre erfaring og stor arbeidskapasitet, samt at det er mange om beinet på de gode jobbene. Jeg har vært på flere intervjuer før jeg ble gravid, uten å få tilbud om jobben. Har noen erfaring med å søke jobb som høygravid? Har det noe som helst for seg? Anonymkode: 9772e...dd6
AnonymBruker Skrevet 7. juli #2 Skrevet 7. juli Jeg er enig med mannen din i at du ikke kan klage på jobben når du ikke aktivt søker deg bort. Velger du å vente med å søke, bør du unngå å snakke negativt om jobben du har nå hjemme. min erfaring er at vi ansetter personer uansett om de er gravide eller ikke. Men nå er det uansett fellesferie og svært få jobber som ligger ute. Hvorfor ikke holde øye med utlysninger og søke på evt jobber du tenker er høyaktuelle? Anonymkode: 30049...e04
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er gravid, med termin rett over sommeren. Tjener greit, men mistrives med arbeidsoppgavene og miljøet, og har gjort det lenge. Har forsøkt å gjøre de tilpasninger jeg kan for å ha det litt bedre på jobb, men det funker ikke - føler meg helt ferdig der og gleder meg enormt til å gå ut i permisjon. Samtidig orker jeg ikke tanken på å skulle dra tilbake dit etter endt permisjon. Et tilbakevendende «krangle-tema» her i heimen er at jeg vil vente med å søke andre jobber til jeg har født og er i permisjon. Min mann mener det ikke er noe problem å søke jobber allerede nå og gå rett i permisjon fra den nye jobben. Jeg prøver å forklare at jeg antagelig ikke er en veldig attraktiv kandidat som høygravid, i tillegg til at formen ikke er god og det å søke jobber, dra på intervjuer og presentere ville tatt den lille energien jeg har til overs nå. Han er ikke enig i dette, og mener at jeg ikke har rett til å klage på nåværende jobb om jeg ikke gjør noe aktivt med det. Han forstår ikke mitt syn på at timingen er rar, men mener heller at jeg risikerer å gå glipp av «drømmejobben» når jeg ikke aktivt søker nå. Om det har noe å si så er dette snakk om en mannsdominert bransje, hvor jobbene krever høyere utdannelse, lengre erfaring og stor arbeidskapasitet, samt at det er mange om beinet på de gode jobbene. Jeg har vært på flere intervjuer før jeg ble gravid, uten å få tilbud om jobben. Har noen erfaring med å søke jobb som høygravid? Har det noe som helst for seg? Anonymkode: 9772e...dd6 Her må du bare prøve. Om du søker jobb, og alle ser at du er høygravid, så skal du være veldig attraktiv for at de vil ansette og så i tillegg ansette en vikar til du er ferdig i permisjon. De fleste vil og stille spørsmålstegn ved om du som gravid nå, også vil ha to tette, eller nummer to om en stund, ergo må de skaffe enda en vikar om ett år eller tre. Så du er lite attraktiv som arbeidskraft både som gravid nå og de nærmeste årene fremover. Selvfølgelig kan du være heldig men søker du ikke så får du i alle fall ikke napp. For å få fred i heimen så søk en jobb eller to da. Ikke sikkert du kommer videre ut av søknadsbunken. Anonymkode: ffa4b...c74
Sprut Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli Jeg er enig med deg. Hold ut etter beste evne, vurder delvis sykmelding ved behov/manglende tilrettelegging, og prøv heller å søke jobb mot slutten av permisjon, slik at du forhåpentligvis kan starte å jobbe igjen et nytt sted. Finner du energien, kan du jo selvfølgelig sjekke mulighetene nå, men jeg tenker du har bedre muligheter halvåret før du skal tilbake. 1
Snok1 Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Om det har noe å si så er dette snakk om en mannsdominert bransje, hvor jobbene krever høyere utdannelse, lengre erfaring og stor arbeidskapasitet, samt at det er mange om beinet på de gode jobbene. Jeg har vært på flere intervjuer før jeg ble gravid, uten å få tilbud om jobben. Du skal selvsagt søke på de jobbene du har lyst på når de er ledige. Hva er alternativet? Sitte stille og se at drømmejobben flyter forbi? En graviditet varer under ett år, mens et godt ansettelsesforhold varer i en kvinnsalder. De beste arbeidsgiverne ser selvsagt forbi en stor mage når de velger de beste arbeidstakerne. Lykke til! Endret 7. juli av Snok1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli Jeg har termin i desember og begynner i ny jobb i oktober. Rekker å jobbe 6-7 uker i ny jobb før jeg går ut i permisjon. Er du attraktiv for arbeidsgiver så vil du få tilbud om jobb selv om du er gravid. Har flere bekjente som har vært i samme situasjon. Anonymkode: c835d...a69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå