Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at jeg er fryktelig sær og kan ikke se for meg at mange andre mennesker har en ferie som dette. Jeg har ikke venner, kjæreste eller barn. Kolleger er bare kolleger, treffer ikke dem i ferier. Kommer til å se søsken og forelder i ferien, men det er alt.

På facebook ser jeg kolleger som er på ferie overalt i Europa. Med venner eller med familie. Og her sitter jeg helt alene. Er usikker på om jeg egentlig misunner dem. Jeg forbinder reising med stress, det samme med folkemengder. Kan virkelig ikke fordra varme.

Jeg er blitt vant til at feriene mine er slik. Det skal sies at for noen år siden taklet jeg ferie svært, svært dårlig. Ensomheten og utenforskapet var nær ved å ta livet mitt. Faktisk. Kunne strigråte av sorg og misunnelse på dem som hadde kjærester og barn. De siste 2-3 årene har jeg brydd meg mindre. På en måte resignert på alt. Jeg har ikke makt over det uansett.

For meg blir ferie å sove til 12.00, handle, spise, se tv/film/serier, løpe en tur og så legge meg. Et stusselig liv?

• Liker 2
  • Hjerte 37
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 9ac3e...52c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres herlig ut.

Anonymkode: 71610...c55

• Liker 18
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres trist ut, men det er fordi jeg liker både å vere sosial og reise. Samtidig om det er noe du liker så er det ikke trist for deg. 

Anonymkode: 33caa...04d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du på Facebook når du ikke har venner? Egentlig så høres det herlig ut. 

Anonymkode: 9b0d8...ee3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ærlig talt tenkt meg en slik ferie.

Om det er stusselig kan bare du føle på. Jeg hadde ikke følt det stusselig, men nytt det. Har ingen sjanser til slikt. 

Anonymkode: 987d3...4df

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja etter en uke hadde jeg kjedet meg ihjel.

Anonymkode: 896ba...7a7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange turer for single hvor du kan møte andre mennesker. Du må bare vise litt innsats og ikke bare sitte hjemme.

Anonymkode: 219e6...221

• Liker 17
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Er det som er ferie for meg, være hjemme,me og ikke stresse.

Anonymkode: 9e618...1f1

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg hadde det vært stusselig. 

Jeg føler jeg kaster bort dagene om jeg sover til kl 12, og jeg elsker varme, og liker reise. Jeg tar kun tre uker sammenhengende ferie da, for å slippe være alene så lenge i strekk. Men jeg har ikke foreldre eller søsken jeg kan møte heller.

Anonymkode: c110e...18c

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres det helt fantastisk ut! 

Men hvis du ønsker noe annet så må du nesten ta tak i livet ditt og gjøre endringer for å få det bedre.

Anonymkode: 57198...1b0

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres dette fint ut. Men det er kanskje en forskjell på om det er selvvalgt eller noe man bare må, hvert år. Jeg har mann og barn, og våre ferier er som regel fordelt mellom å være hjemme og på hytta, der vi dels holder på litt ute og ellers er i hvert vårt rom og leser og gjør hobbyting. En løpetur eller badetur, og så inn igjen. En sjelden gang et brettspill på kvelden. Vi er superintroverte, og har det helt topp med det. Ikke så annerledes enn din ferie, og jeg føler også at vi skiller oss ut fra normen i dag, man «skal» liksom reise hele tiden og ha en stor gjeng rundt seg. Jeg har/gjør ingen av delene, og foretrekker det.

Vi har god råd og kan reise jorden rundt om vi ville det, men vi reiser sjelden fordi det er som du skriver, masete og veldig mye mennesker. Vi har det hyggeligst med pusleriene våre og hjemmelivet.

Anonymkode: 4b175...aec

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ca. samme her. Singel og barnløs selv, venner forsvinner inn i familieopplegg, og det lille som finnes her av sosiale greier stenger helt ned om sommeren. Blir noen ensomme, kjedelige uker.

Anonymkode: 0451d...b99

• Liker 3
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du ingen interesser? Kunst eller kultur? Padling eller dykking? Det er mye du kan gjøre i Norge. Ta en roadtrip. Må ikke dra til varme steder. 

Anonymkode: 1be0c...c69

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo faktisk bevege deg ut av huset hvis du ønsker å treffe folk. Man trenger heller ikke å reise til varmen.

Anonymkode: b1cdb...eea

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Om du liker hjemmeferie så er jo det billig. Jeg har flere ganger vært på soloturer og kost meg, og jeg liker folkemengderså jeg drar gjerne solo på festival. Ellers blir ferien i år å dra på små konserter, rydde og organisere hjemme, lage ekstra god mat, bade, dra på spa, museum, ta små turer som båttur man kan melde seg på, eller 1-2 dager i hovedstad.

Har kjæreste og venner, men de skal enten jobbe, være med sin familie eller reise bort. 

Er iblant misunnelig på de med barn, men vet at ferietid ofte er krevende for de med små barn. 

Faren min er enkemann, han liker ikke å reise aleine slik jeg gjør, men han melder seg på organiserte turer. Det er stor variasjon i hva man kan finne på, både i og utenfor Europa, og det er som regel små grupper. Og søstera mi fant ektemannen sin på en sånn tur. 

Hva drømmer du om, bortswrt fra større nettverk? Hva er du interessert i, som kan skje der andre er? 

Anonymkode: 3277e...617

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er misfornøyd med livet ditt er det opp til deg å gjøre endringer men hvis du egentlig er tilfreds ser jeg ikke at det er et problem, fred og ro er noe mange misunner deg. Ferie for meg er å ikke måtte sette på vekkerklokken eller logge inn på jobb, det er å gjøre noe annet, noe som gir påfyll. Det trenger hverken være å bruke tid med famlie, venner eller på reise. 

Anonymkode: bfdda...939

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan: Prøve SUP brett, kor, dansekurs, språkkurs,reise alene (steder der det ikke er typisk barnefamilie sted). Man kan reise steder som ikke er veldig varme. Polen, Riga, Island, man kan ta ferie når det ikke er på det varmeste i feks Spania og reise dit. Du kan reise rundt i Skandinavia. Og man treffer ofte folk når man reiser alene. Kan også dra på singel/ gruppeturer, eller melde seg på aktiviteter på en reise. Man kan iallefall prøve!

Anonymkode: 7dd8f...432

• Liker 4
Skrevet

Hvis man ønsker forandring i livet sitt, nesten uansett hva det er, så må man utenfor komfortsonen sin en tur.

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...