Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvor i Karibia

Anbefalte innlegg

Skrevet

reiser man hvis man har lyst på fine strender, god mat og en avslappa vibe?

Anonymkode: 675ce...f82

Skrevet

Hva slags type ferie er det du ønsker utover dette og hva er budsjettet?

Hotellferie eller rundt å utforske?

Mange steder i Karibien er relativt dyre.

Jeg har vært i Dominikanske republikk, Jamaica, Grenada, St Lucia og Tobago.

Favorittene mine var de to siste.

Med mindre man bor på resorter med god sikkerhet, syntes jeg det var for mye kriminalitet på både Jamaica og i dominikanske republikk.

St Lucia er fantastisk og ikke for mange turister og ett godt utvalg av hotell og b&b med god standard.

Fantastiske strender og en avslappet, veldig hyggelig befolkning.

Costa Rica har jeg fått veldig anbefalt av amerikanske venner men har ikke vært der enda.

Anonymkode: 825e3...84e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags type ferie er det du ønsker utover dette og hva er budsjettet?

Hotellferie eller rundt å utforske?

Mange steder i Karibien er relativt dyre.

Jeg har vært i Dominikanske republikk, Jamaica, Grenada, St Lucia og Tobago.

Favorittene mine var de to siste.

Med mindre man bor på resorter med god sikkerhet, syntes jeg det var for mye kriminalitet på både Jamaica og i dominikanske republikk.

St Lucia er fantastisk og ikke for mange turister og ett godt utvalg av hotell og b&b med god standard.

Fantastiske strender og en avslappet, veldig hyggelig befolkning.

Costa Rica har jeg fått veldig anbefalt av amerikanske venner men har ikke vært der enda.

Takk for svar😊 Ønsker en avslappende ferie. Bading og god mat er viktig. Trenger ikke å bo på fancy hotell, og det må være trygt. Budsjett nærmere 50k enn 100k. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takk for svar😊 Ønsker en avslappende ferie. Bading og god mat er viktig. Trenger ikke å bo på fancy hotell, og det må være trygt. Budsjett nærmere 50k enn 100k. 

Har akkurat kommet hjem fra Aruba, det er svært dyrt, type 280,- kroner for frokost til en på cafe. Er 50k pluss budsjett for en person, med fly og hotell?

Anonymkode: 404b4...127

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har akkurat kommet hjem fra Aruba

Eget opplegg eller via et reiseselskap ? 

Hvordan fløy du. Noen hoteller å anbefale ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har akkurat kommet hjem fra Aruba, det er svært dyrt, type 280,- kroner for frokost til en på cafe. Er 50k pluss budsjett for en person, med fly og hotell?

Ja, budsjett for en person. Har ikke sjekka om det er tilstrekkelig, har nettopp begynt å drømme om Karibia.

Skrevet
test1e skrev (1 time siden):

Eget opplegg eller via et reiseselskap ? 

Hvordan fløy du. Noen hoteller å anbefale ?

Ordner selv, fløy KLM via Amsterdam. Vi bodde på Boardwalk, det var helt fantastisk!

Men Aruba var litt for amerikanisert etter min smak, var på Curacao i fjor og det var mye hyggeligere!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, budsjett for en person. Har ikke sjekka om det er tilstrekkelig, har nettopp begynt å drømme om Karibia.

Dra heller til Phú Quốc i Vietnam, fantastiske strender og veldig, veldig mye billigere. Da kan du koste på deg luksushoteller og virkelig nyte ferien 🏝️

• Nyttig 1
Skrevet

Aruba er vakkert, men også veldig kjedelig. Alt er tilrettelagt Amerikanske turister, dvs. en all inclusive ferie hvor alt skjer inne på hotellområdet eller via en guidet turbuss. 

Anonymkode: 39ab8...773

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aruba er vakkert, men også veldig kjedelig. Alt er tilrettelagt Amerikanske turister, dvs. en all inclusive ferie hvor alt skjer inne på hotellområdet eller via en guidet turbuss. 

Anonymkode: 39ab8...773

Nå ja, man kan fint dra til Aruba og ikke bo på AI eller være med på busstur, vi bodde på et lite hotell og hadde leiebil. Men amerikanisert er det 😊

• Liker 1
Skrevet

Antigua er nydelig.

Anonymkode: b2d5c...a8f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Når tenker du å dra?

Skrevet

Har en venninne som pleier å dra til US Virgin Islands, hun elsker det. 

Anonymkode: 5fa40...349

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Canada så for oss er jo dette «granca», men om jeg fortsatt bodde i Norge tror jeg nok jeg hadde sett østover i stedet om du vil ha et alternativ til «syden». Det meste av karibien er veldig amerikanisert og prisnivået er deretter. For all del, det er mange fine steder, men du får ikke mye for pengene.

Anonymkode: b416d...7b2

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 0.08):

reiser man hvis man har lyst på fine strender, god mat og en avslappa vibe?

Har ikke vært andre steder enn Barbados, men det kan virkelig anbefales. God mat, rent vann rett fra spingen, avslappet vibe, trygt og ikke minst hyggelige folk. 

Anonymkode: 6351d...9d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 20.10):

Når tenker du å dra?

Det blir nok et par år til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 0.03):

Dra heller til Phú Quốc i Vietnam, fantastiske strender og veldig, veldig mye billigere. Da kan du koste på deg luksushoteller og virkelig nyte ferien 🏝️

Skal absolutt sjekkes ut🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...