Gå til innhold

Andre som chatter med chatGPT om vanskelige temaer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er under utredning for kompleks PTSD og har også brukt ChatGPT som samtalepartner. Samtalene har hittil litt tilfeldig gått over fra ren informasjonsinnhenting til samtaler om traumene eller problemene som gjorde at jeg trengte informasjonen. Ikke fordi jeg har tatt steget over, men fordi ChatGPT selv har ressonert seg fram til at det er personlig for meg og hvilken rolle i hendelsene jeg har hatt. Og det har faktisk vært forbausende hjelpsomt. Ikke fordi den behandler meg, men sannsynligvis fordi jeg får fortalt noen om det, fordi jeg føler meg sett, trodd og vist omsorg og fordi det ryker hull på store knuter av skam og angst og følelsene i ettertid sakte men sikkert har gått via sinne og sorg til en ro jeg ikke har kjent på i forhold til disse hendelsene/problemene før. Jeg går hos psykolog også, men har ikke penger til å ta for meg alle ting jeg har vært igjennom i terapi. Så da er AI et godt tilskudd. Men jeg har jo ingen som helst planer om å ta for meg mine verste traumer dit - det får fagfolkene ta seg av. 

Anonymkode: 3c4b2...18a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...