AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:11 #1 Skrevet søndag kl 20:11 Jeg skal flytte pga leiligheten er solgt. Det er en gammel leilighet og regner med at de som har kjøpt den skal pusse opp de fleste rom. Så da lurer jeg på om jeg skal spørre om hvor nøye jeg må vaske. Litt unødvendig å vaske en vegg hvis de skal rive tapeten etterpå. Eller er det dumt å spørre om det? Anonymkode: dc724...c47
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:13 #2 Skrevet søndag kl 20:13 Hvis de ikke har sagt noe, så vasker du som om de skal flytte rett inn. At DU mener de skal pusse opp, betyr ikke at de mener det samme. Anonymkode: cde98...1fc 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:16 #3 Skrevet søndag kl 20:16 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis de ikke har sagt noe, så vasker du som om de skal flytte rett inn. At DU mener de skal pusse opp, betyr ikke at de mener det samme. Anonymkode: cde98...1fc De skal det. De kom på Fredag med fagfolk og målte opp leiligheten Anonymkode: dc724...c47
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:17 #4 Skrevet søndag kl 20:17 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eller er det dumt å spørre om det? Anonymkode: dc724...c47 Det er i hvert fall frekt. Anonymkode: fc259...48e
newman01 Skrevet søndag kl 20:50 #5 Skrevet søndag kl 20:50 Det er jo bare å spørre. Så kan dere dele besparelsen 3 1
Brunello Skrevet søndag kl 20:53 #6 Skrevet søndag kl 20:53 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er i hvert fall frekt. Anonymkode: fc259...48e Hvorfor i all verden er det frekt? Er jo helt meningsløst å vaske dersom leiligheten skal pusses opp. 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:16 #7 Skrevet søndag kl 21:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal flytte pga leiligheten er solgt. Det er en gammel leilighet og regner med at de som har kjøpt den skal pusse opp de fleste rom. Så da lurer jeg på om jeg skal spørre om hvor nøye jeg må vaske. Litt unødvendig å vaske en vegg hvis de skal rive tapeten etterpå. Eller er det dumt å spørre om det? Anonymkode: dc724...c47 Jeg hadde spurt Anonymkode: f150b...60e 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:17 #8 Skrevet søndag kl 21:17 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det er i hvert fall frekt. Anonymkode: fc259...48e Hvorfor er det frekt? Anonymkode: f150b...60e 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:51 #9 Skrevet søndag kl 21:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal flytte pga leiligheten er solgt. Det er en gammel leilighet og regner med at de som har kjøpt den skal pusse opp de fleste rom. Så da lurer jeg på om jeg skal spørre om hvor nøye jeg må vaske. Litt unødvendig å vaske en vegg hvis de skal rive tapeten etterpå. Eller er det dumt å spørre om det? Anonymkode: dc724...c47 De som overtar er ikke interesser i å overta din «skitt», uansett hva de skal gjøre eller ikke gjøre så er du forpliktet til å overlevere leiligheten i rengjort stand. Å vaske en vegg tar deg en bagatell av tid. Bruk mopp og en ren mopp, litt Jif allment og gå over veggene. Anonymkode: 41a35...92a 2
Bloms Skrevet søndag kl 21:54 #10 Skrevet søndag kl 21:54 Vi ble spurt den gangen vi skulle overta huset. Husker ikke helt hvordan det ble spurt, men det var via megleren
sofie777 Skrevet søndag kl 22:08 #11 Skrevet søndag kl 22:08 Jeg leide et sted der huseieren skulle pusse opp da jeg flyttet ut. Jeg spurte og fikk svar "vanlig vask". Det var ikke jeg som vasket og jeg fikk ingen klage etterpå, så regner med at det ble greit. Men folk er forskjellig. Noen skal bo i huset mens de pusser opp, andre skal frem med hammeren rett etter at de får nøkkelen. Et spørsmål er helt ok, men du må mentalt forberede deg på at du må vaske alt.
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:33 #12 Skrevet søndag kl 22:33 Du må nesten forholde deg til lovverket om at kjøper skal overta boligen ryddet og rengjort. Kjøper kan kreve prisavslag, tilbakehold eller worst case nekte overtagelse. Jeg er midt i prosessen av begge deler selv (betaler for profesjonell flyttevask, for å ikke kunne bli tatt på noe), og overtar et oppussingsprosjekt der håndverkerne kom samme dag som overtakelsen. Jeg skal imidlertid leie ut på airBnB nå i tre måneder først, og hadde blitt ganske pissa om den ikke var rengjort til formålet ved overtagelsen. Det en uansett bare man gjør. Andre vil ikke ha dine flekker og din støv for noe de betaler millioner for. Anonymkode: 3b5d1...8dd 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:36 #13 Skrevet søndag kl 22:36 Må legge til; som kjøper hadde jeg også blitt ekstremt skeptisk til «hva annet har selger vært slappendt på i denne prosessen, er det noe hen skjuler?» og vært ekstra påpasselig med å dobbeltsjekke detaljer fra salgsoppgaven m.m. Anonymkode: 3b5d1...8dd
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:41 #14 Skrevet søndag kl 22:41 Uansett skal det være reint å vasket når overtagelsen er. Anonymkode: d31cc...114
frivis Skrevet i går, 06:24 #15 Skrevet i går, 06:24 Bruk din sunne fornuft. Hvordan ønsker du å overta en leilighet? Vil du ha dritten fra forrige beboer smurt utover, eller vil du at det skal være vasket og rent? Jeg tror du vet svaret godt om du bare gidder å tenke. Er jo ikke vanskeligere.
Himmelen_91 Skrevet i går, 06:28 #16 Skrevet i går, 06:28 Prat med dem du, men ville ikke hatt noe støv på gulvet uansett. Du får ta en lett vask over gulvet. Skal alt pusses opp da??
AnonymBruker Skrevet i går, 12:01 #17 Skrevet i går, 12:01 Jeg hadde spurt. Bare tull for alle å vaske fra gulv til tak om alt skal rives dagen etter. Anonymkode: ec8f7...fab
AnonymBruker Skrevet i går, 12:05 #18 Skrevet i går, 12:05 Flyttevask skal taes uansett. Jeg vasket en leilighet som skulle rives som om den skulle overtas av andre. Ha litt stolthet og gjør jobben din. Anonymkode: 70027...c84
monican94 Skrevet i går, 12:13 #19 Skrevet i går, 12:13 Jeg hadde spurt, men på en måte som også gir de gevinst av at du slipper vaske.. f.eks tidligere overtakelse el.
AnonymBruker Skrevet i går, 12:21 #20 Skrevet i går, 12:21 Selv om jeg skulle revet vegget og bygget om, så vil jeg ikke ha masse skitt. De kommer til å be deg om å vaske, så det er bare å gjøre din plikt. Anonymkode: d1d53...2a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå