AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Har to bekjente som virkelig ikkje bruker tid på hundene sine. Selvfølgelig er det ikkje småhunder som ikkje trenger så mye. Prøver ta de med på turer. Av og til den eine og av og til den andre. Har hund sjølv men må da kjøre litt for å gå tur der de hundene bor. Høres sikkert sprøtt ut men siden eg er glad i dei og veit kor lite tur og leik dei får tek dette mykje tid og tanker for meg. Har vert svært direkte med den eine eigaren om at ho må prioritere hunden meir. Liten virk. Med den andre er det ikkje vits å prøve eingong. Eg blir lei meg for eg synest så synd i dei. Eg bruker alt for mykje tid på å gå turer og leike med dei men klarer ikkje la vere. Blir så forbanna på udugelige eigarar. Måtte bare få det ut. Anonymkode: ece5b...c40 5
stan Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Skjønner deg godt. Har selv et vennepar som har en hund og de virker helt inkompetente og fjerne når det gjelder hunden. Intelligente mennesker, men ikke når det gjelder hund.
mommyaka Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli Men sammenligner du deg og dine hunder og hva du gjør ned dine venner? Vet du hva de gjør ned hunde 24 timer i døgnet? Jeg har hund selv og bruker ikke hele dag med han...han sover jo og ordner seg selv ( går selfølgelig tur, mat og aktiviteter) men ikke hele dag. Hunder er forskjellige
Pilleville Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli (endret) mommyaka skrev (6 minutter siden): Men sammenligner du deg og dine hunder og hva du gjør ned dine venner? Vet du hva de gjør ned hunde 24 timer i døgnet? Jeg har hund selv og bruker ikke hele dag med han...han sover jo og ordner seg selv ( går selfølgelig tur, mat og aktiviteter) men ikke hele dag. Hunder er forskjellige Kjenner de svært godt. Den ene får ca 15 min tur kvar kveld. Den andre 1 times tur de dagene ho ikkje er på jobb. Er ho på jobb er det kun ut i hagen å gjøre i fra seg. Eg veit dette med 100 prosent sikkerhet. Endret 6. juli av Pilleville 1
makkapakka Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli Naboen min har 2 pointere stående i bur 24/7 liten plass til bevegelse, aldri tid til å gå tur med de pga jobb og 3 barn. Mye hyling og piping om kveldene av hundene. Kan ikke fatte at dette er lovlig. 2
Pilleville Skrevet 6. juli #6 Skrevet 6. juli makkapakka skrev (26 minutter siden): Naboen min har 2 pointere stående i bur 24/7 liten plass til bevegelse, aldri tid til å gå tur med de pga jobb og 3 barn. Mye hyling og piping om kveldene av hundene. Kan ikke fatte at dette er lovlig. Blir du ikkje fristet til å sei noko til han? Eller tilby deg å gå tur med dei? 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #7 Skrevet 6. juli Pilleville skrev (5 minutter siden): Blir du ikkje fristet til å sei noko til han? Eller tilby deg å gå tur med dei? Det er påbudt med lengre tur i Norge. Søk opp det og gi det til dem. Anonymkode: e74d1...1aa 1
Pilleville Skrevet 6. juli #8 Skrevet 6. juli Eg har messet om det til den eine eigaren. Men dei dagane ho er jobb synest ho så synd i seg sjølv fordi ho er så sliten. Ingenting i verden får ho ut dei dagane.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #9 Skrevet 6. juli Skjønner deg så godt, ts. Altfor mange skaffer seg hund uten å ha satt seg inn i hva hunden trenger av mental og fysisk stimuli, stell, osv. Det burde vært påbudt med hundekurs, og ikke lov til å kjøpe hund uten å ha bevis på gjennomført og bestått kurs. Vet det er utopi, men likevel...i en drømmeverden... Anonymkode: 7e7c4...1c4
makkapakka Skrevet 6. juli #10 Skrevet 6. juli Pilleville skrev (11 minutter siden): Blir du ikkje fristet til å sei noko til han? Eller tilby deg å gå tur med dei? Det er av typen naboer som ikke skal bli tilsnakket, flere har prøvd, men de har kontroll og tar alt opp som klage
Gliffy Skrevet 6. juli #11 Skrevet 6. juli makkapakka skrev (40 minutter siden): Naboen min har 2 pointere stående i bur 24/7 liten plass til bevegelse, aldri tid til å gå tur med de pga jobb og 3 barn. Mye hyling og piping om kveldene av hundene. Kan ikke fatte at dette er lovlig. Det er ikke lov. Meld til Mattilsynet. 4
Pilleville Skrevet 6. juli #12 Skrevet 6. juli Gliffy skrev (17 minutter siden): Det er ikke lov. Meld til Mattilsynet. Las om ein som fekk ein dom for å ikkje ha behandlet hunden sin bra. La ut video om at han sparket den og han brukte EiT for lite bur. Transportbur.
Gliffy Skrevet 6. juli #13 Skrevet 6. juli Pilleville skrev (1 minutt siden): Las om ein som fekk ein dom for å ikkje ha behandlet hunden sin bra. La ut video om at han sparket den og han brukte EiT for lite bur. Transportbur. Mattilsynet er ganske tydelig på at hunder ikke skal bo i bur i det hele tatt. Bur skal kun brukes under transport, hos veterinær og på utstilling og sånt. Ikke som en oppbevaring av hunden hjemme.
Vibelator Skrevet 6. juli #14 Skrevet 6. juli Gliffy skrev (25 minutter siden): Det er ikke lov. Meld til Mattilsynet. Alle som kjenner folk som driter i hundene sine må tipse mattilsynet. Slik skal ikke hunder ha det stakkars
Pilleville Skrevet 6. juli #15 Skrevet 6. juli Eg har meldt til mattilsynet ein gang. Dei sa det ikkje var alvorlig nok. I tillegg har dei såååå mykje å gjere. Dei kan ha planar om å besøke ein gard neste dag f.eks. men så går det kanskje veker før dei kjem seg dit. Men ser at FrP vil satse på dyrepoliti i heile landet pluss strengere krav for dyrevelferd.
AnonymBruker Skrevet 9. juli #16 Skrevet 9. juli makkapakka skrev (På 6.7.2025 den 22.12): Naboen min har 2 pointere stående i bur 24/7 liten plass til bevegelse, aldri tid til å gå tur med de pga jobb og 3 barn. Mye hyling og piping om kveldene av hundene. Kan ikke fatte at dette er lovlig. Det er selvsagt ikke lovlig og noe du du er pliktig til å anmelde. Husk å legg ved bevis om mulig. Anonymkode: 72ad2...88d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå