AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Altså noen du ellers ville arvet om det ikke var testamente? Føltes det helt greit, eller påvirket det hvordan dere så på den avdøde i ettertid? Eller forholdet til de som fikk arv? Jeg kjenner et par stk som ble arveløse fordi de ikke trengte pengene like mye som andre. Spesielt i det ene tilfellet ble det veldig sånn at dårlig økonomisk styring ble belønnet og god kontroll ble straffet. Kjenner også til flere tilfeller der alt ble fordelt likt sånn at de som skulle hatt mest tapte. Anonymkode: 3caca...ec1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Jeg har ikke blitt arveløs, men jeg opplever litt dette med at søsken hele tiden blir hjulpet når de handler over evne og har lån og regninger de ikke klarer å betjene. Med en gang de har litt penger, forsvinner de med en gang istedenfor å spares til neste motbakke. Mens jeg som står på egne ben og har valgt bort mange av de godene de lever med, er det liksom ikke så farlig med. Anonymkode: 9f343...680 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli Jeg forventer at min far (og hans kone) gjør sitt beste for at jeg skal arve så lite som mulig. Stemor har alltid hatet meg, og min far har aldri gjort noe for meg. Om min mor gjør det samme, vil jeg ikke bli overrasket. Time will tell. Anonymkode: aad4a...d13 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli Tja, pliktdelsarven vil jo alltids være der, regner jeg med. Sett bortsett fra den ser jeg for meg at min far vil prøve å fordele resten på de to brødrene mine. De to har allerede fått langt flere ytelser enn meg i livet, sannsynligvis bare fordi de er menn og jeg er kvinne, så jeg tviler ikke på at det finnes et testamentet som også gir dem noen store fordeler. Jeg kan vel være såpass ærlig at om brødrene mine tar imot mer arv enn hva jeg tildeles, ser jeg ikke vitsen med å være den hjelpsomme og omsorgsfulle søsteren deres lenger - dessverre. Anonymkode: 2d57d...ad7 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg forventer at min far (og hans kone) gjør sitt beste for at jeg skal arve så lite som mulig. Stemor har alltid hatet meg, og min far har aldri gjort noe for meg. Samme her. Forventer ikke noe arv etter far. Tror at det meste er skrevet over på henne slik at hennes barn arver alt. Anonymkode: d9b78...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #6 Skrevet 6. juli Forventer 0 etter min far. Der sørger han nok for at det ikke er igjen mer enn noen hybelkaniner når han ligger under jorda. Anonymkode: 50d3b...a30
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli Ikke ennå, men mamma prøver. Tatt opp masse forbrukslån og solgt huset for og leie. Regnet ut hvor lenge hun estimert kommer til og leve. Artig prosjekt, moren hennes ble 98 så hvis moren min har arvet de genene vil hun være blakk og uten bolig på minstepensjon i 10 år . Hun kan jo selvsagt ha regnet feil andre veien og ,og etterlate seg noe. Hun har fått hekt på diamantringer og kjøper stadig nye, vet ikke helt hva hun skal gjøre med sånne ting, dra de ned i do dagen før hun har regnet ut dødsdato kanskje. Anonymkode: 71ca7...599 1 1
Helene Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli Min datters oldemor valgte å forbigå faren. Hun skrev testament, og lot min datter få arven som normalt skulle gå til faren. Nå skal det sies at faren aldri har betalt noe for sin datter, heller ikke barnebidrag. Han utnyttet sin bestemor økonomisk, men hun oppdaget dette. Jeg visste ikke om testamentet før hennes bortgang. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli #9 Skrevet 7. juli Faren til mannen ga bort både hus og sparepenger til ektefellen (stemor) rett før han døde (med ektepakt), og gjorde i praksis sønnen arveløs. Anonymkode: 4af13...7f4 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli #10 Skrevet 7. juli Min barnløse onkel testamenterte alt han eide til min bror. Resten av slekta ble rasende og dødsfornærmet 😂. Jeg syns det er flott at de som ikke har barn skriver testamente. Jeg ble ikke fornærmet, altså 🙂 Anonymkode: 70ec1...6c1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #11 Skrevet 7. juli Kjenner til 4 søsken, hvor den ene av dem har fått foreldrene til å låne penger i bank for h@n ikke fikk det, foreldrene må selvsagt betale dette lånet tilbake til banken, h@n har også pantsatt foreldrenes hus for og kjøpe seg bolig selv som h@n også lar være å betale på, ellers lever h@n et liv over evne og lar foreldrene og andre som har vært dumme å lånt h@n penger få svi, det 3 resterende søskene kommer til å sitte igjen med smuler etter at foreldrene er gått bort, takket være den ene av dem Anonymkode: 1dec8...f77
AnonymBruker Skrevet 7. juli #12 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min barnløse onkel testamenterte alt han eide til min bror. Resten av slekta ble rasende og dødsfornærmet 😂. Jeg syns det er flott at de som ikke har barn skriver testamente. Jeg ble ikke fornærmet, altså 🙂 Anonymkode: 70ec1...6c1 En barnløs onkel kan velge å sette bort pengene til, f.eks. ett av sine søskens barn, vil dette si du ble tilgodesett ??? Anonymkode: 1dec8...f77
AnonymBruker Skrevet 7. juli #13 Skrevet 7. juli Jess! Modern gjorde meg arvelig en periode. Er nå arveverdig igjen. Enebarn. Anonymkode: 09b7c...68f
AnonymBruker Skrevet 7. juli #14 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jess! Modern gjorde meg arvelig en periode. Er nå arveverdig igjen. Enebarn. Anonymkode: 09b7c...68f Sånn rent teknisk kan man ikke gjøre noen arveløs. Gi bort alt man eier, ja. Før man eventuelt blir dement. Moren din har gitt bort alt og så fått det tilbake igjen? Anonymkode: b0e81...8f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #15 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Altså noen du ellers ville arvet om det ikke var testamente? Føltes det helt greit, eller påvirket det hvordan dere så på den avdøde i ettertid? Eller forholdet til de som fikk arv? Jeg kjenner et par stk som ble arveløse fordi de ikke trengte pengene like mye som andre. Spesielt i det ene tilfellet ble det veldig sånn at dårlig økonomisk styring ble belønnet og god kontroll ble straffet. Kjenner også til flere tilfeller der alt ble fordelt likt sånn at de som skulle hatt mest tapte. Anonymkode: 3caca...ec1 I Norge kan ikke livsarvinger gjøres arveløse, verken med testament eller på andre måter. Du må komme ut av bobla med amerikanske filmer og tilstander. Vi lever i Norge. Anonymkode: a1a79...47d 3 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli #16 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jess! Modern gjorde meg arvelig en periode. Er nå arveverdig igjen. Enebarn. Anonymkode: 09b7c...68f Det henger ikke på greip. Anonymkode: 71ca7...599 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #17 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): I Norge kan ikke livsarvinger gjøres arveløse, verken med testament eller på andre måter. Du må komme ut av bobla med amerikanske filmer og tilstander. Vi lever i Norge. Anonymkode: a1a79...47d Nei, men det er jo ikke det du siterer på heller. Jo, det finnes en måte, blakke seg. Moren min levde i en amerikansk film om du vil, og truet med og gjøre meg arveløs til stadig . Nå har hun lest seg opp og skjønner hun må blakke seg . Er godt i gang. Det står i det du siterer « arv du ellers hadde fått «, uten testamente. Feks en barnløs vil arv gå til søskenbarn uten testamente, men man kan testamentere til et eller flere av søskenbarna, eller jehovas vitner for den sags skyld. Anonymkode: 71ca7...599
AnonymBruker Skrevet 7. juli #18 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det henger ikke på greip. Anonymkode: 71ca7...599 Nei. Hun gjorde meg arveløs! Idiotofenen min plages etter siste oppdatering! Anonymkode: 09b7c...68f
AnonymBruker Skrevet 7. juli #19 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): I Norge kan ikke livsarvinger gjøres arveløse, verken med testament eller på andre måter. Du må komme ut av bobla med amerikanske filmer og tilstander. Vi lever i Norge. Anonymkode: a1a79...47d Joda. Bruker man opp alt før man dør så er det ikke noe å arve Anonymkode: 50d3b...a30 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #20 Skrevet 7. juli Nei, jeg har ikke blitt gjort arveløs. Nå arver jeg vel egentlig bare mine foreldre- som de fleste andre, og mine foreldre lever i beste velgående- heldigvis De har vært gift i 50 + år, og jeg forventer at alt går etter loven, og at det fordeles blant oss søsken. Det er vel verre hvis det er mine, dine og splittet familie. Anonymkode: 7a67c...965
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå