AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Jeg syns det virker så fint der, og litt mystisk. Man hører jo aldri om Slovenia i nyhetene og sånn. Jeg har bare sett veldig flotte bilder på insta og kunne tenke meg å reise til Portoroz eller Piran, men virker litt styrete å komme seg dit. Noen som har vært der og hva syntes dere? Etter det jeg har sett så ser det ut som fly til Pula er raskest, men er jo kjempedyrt å komme seg til Slovenia derfra. Jeg tør ikke kjøre bil så må enten få noen til å hente meg eller ta buss/tog etc. Får opp en pris på EUR 150 pr pers, hver vei fra/til Pula flyplass 😮 Finner ingen direktefly til Ljubljana. Anonymkode: d1f28...e05
Ghostwalker Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Vi landet i Venezia og leide bil. Anbefaler Slovenia på det varmeste. Flixbus går ofte fra Venezia til Ljubljana, og under 400 kroner, så kan være en alternativ? 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli Ghostwalker skrev (5 minutter siden): Vi landet i Venezia og leide bil. Anbefaler Slovenia på det varmeste. Flixbus går ofte fra Venezia til Ljubljana, og under 400 kroner, så kan være en alternativ? Takk for tips. Venezia er jo også en mulighet, men det er vel noen timer unna? Går det ikke direkte buss til Piran fra Venezia? Jeg vet virkelig ingenting om Slovenia, ble bare helt satt ut av hvor pent det var der på bilder og kjenner bare at jeg MÅ dit. Ser helt magisk ut. Er Ljubljana verdt turen og? Anonymkode: d1f28...e05
AnonymBruker Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli Slovenia er helt nydelig! Jeg dro dit med tog, så jeg har ingen råd om fly. Men avstandene er små. Vurder å fly inn til den enkleste byen å fly til, og lei bil. Ljubljana er en nydelig liten hovedstad, og Bled er utrolig flott. Anonymkode: 8a2a8...522
AnonymBruker Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli Ser nå du ikke tør kjøre bil - helt sikker på at du ikke vil det? Hvis ikke, så husker jeg i alle fall at buss og tog funket helt utmerket i Slovenia. Anonymkode: 8a2a8...522
AnonymBruker Skrevet 6. juli #6 Skrevet 6. juli Jeg har kun vært i Ljubljana, og det er en av de skjønneste byene jeg har vært i. Skikkelig eventyrby! Jeg fløy til Zagreb og tok tog til Ljubljana, det var ikke særlig dyrt sammenlignet med andre flyreiser såpass langt unna Norge. Anonymkode: 97624...210 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli Bled er et av mine favorittsteder. Det er nydelig der. Tørr du kjøre i Norge så tørr du kjøre i Slovenia. Jeg har blant annet flydd til Munchen, og kombinert Slovenia med Østerrike (nydelig å være i høyden når det er hetebølge i Europa). Anonymkode: ab02f...e88
AnonymBruker Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli Slovenia er nydelig! Vi kombinerte med en tur til Budapest. Fløy rimelig ned dit, og tok toget til Ljubljana. Det er en nydelig og kompakt by som virkelig er verdt et besøk. Vi tok toget rundt, det var lettvint. Korte avstander. Overnattet i Ljubljana, Piran, Stanjel og Bled. Anbefaler alle stedene. Vil tilbake til Slovenia og oppleve mer en annen gang. Anonymkode: 768ee...b45 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #9 Skrevet 7. juli Skal dit i sommer. Du kommer deg deg til Ljubljana med en mellomlanding i Frankfurt. Det stemmer at det ikke går direkte, men å mellomlande er vel ikke mindre omstendelige enn å styre med noen timer i buss og tog fra en annen europeisk storby i naboland 😊 Anonymkode: aad52...448
AnonymBruker Skrevet 7. juli #10 Skrevet 7. juli Slovenia er kjempefint. Husker ikke hvor mye av landet du kan se fra toppen av borgen i Ljubljana sentrum på en klarværsdag, men det var visstnok noen prosent. Selve Ljubljana er veldig fint, flotte fortausrestauranter over kanalen med kanalbåter på og massevis av historie og arkitektur. En liten Praha-lillebror, kanskje, i hvert fall som mange andre sentraleuropeiske hovedsteder der man virkelig kan se århundrer med påvirkning fra ulike folk og kulturer og ikke minst riker. Bled er også fantastisk flott, kysten nede i hjørnet mot Italia og Kroatia er som nabolandene sine. Prisnivået er høyst akseptabelt, men det er heller ikke svinbillig, altså. Jeg fikk ikke noe veldig klart inntrykk av mat og drikke, der tror jeg mange restauranter i dag henter inspirasjon fra de litt mer kjente matdestinasjonene i nabolandene. Uansett sterkt å anbefale. Fine byer, fine folk. Anonymkode: fad65...6fd
AnonymBruker Skrevet 7. juli #11 Skrevet 7. juli Dropp heller å reise videre fra Pula og bli der. Det er en av mine favoritt steder og har lyst til å kjøpe feriehus der. Anonymkode: e66f6...731
AnonymBruker Skrevet 7. juli #12 Skrevet 7. juli Jeg har vart i Portoroz et par ganger kjørt dit og det er helt nydelig der ❤️ Anonymkode: 67eb4...c92
Aristoteles Skrevet 7. juli #13 Skrevet 7. juli Sjekk air baltic også. Flybytte i Riga, men det er en grei flyplass.
Snok1 Skrevet 7. juli #14 Skrevet 7. juli Velg Piran over Portoroz. Bled er også blendende vakkert, og Maribor en en koselig by. Ljubljana er kanskje Europas Disney-minihovedstad?
Tomas77 Skrevet 7. juli #15 Skrevet 7. juli Fantastisk land, innmari snodig miks av middelhavskultur, balkan og sentraleuropa. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #16 Skrevet 10. juli Vi har kun vært i Ljubljana på interrail, men jeg vil gjerne reise tilbake, ser ut som et utrolig vakkert land! Anonymkode: ff0a8...ebe
AnonymBruker Skrevet 10. juli #17 Skrevet 10. juli Har vært I Koper, Piran og Izola. Nydelig! Fløy til Marco Polo, buss derfra. Anonymkode: 704bd...4ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå