Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste gang han kommer med noe som irriterer deg svarer du med alt du irriterer deg over, start listen mentalt nå og forbered deg godt. Ikke som en anklage men som informasjon ala; tror du at du er den eneste som må tilpasse deg? Jeg overser z, b og c for egen del også - men siden du irriterer deg så mye tenker jeg vel egentlig at det du ønsker er å ikke være i en relasjon og vil bare si at du står fritt til å forlate AS Familien når du måtte ønske det for jeg ønsker en støttende, engasjert og respektfull partner og det er du ikke. 

-ferdig snakka, ikke la deg dra inn i en krangel - bare si det du har å si og vær ferdig. Tenk gjennom hva du vil for egen del og egen fremtid, tenke gjennom hvilke familieliv du ønsker vise barna osv og stå for dette. Kanskje er det beste to foreldre alene enn to foreldre sammen der den ene er kontanst irritert på den andre?  

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, forholdet er over. Personen er ikke glad i deg lenger. Det er klassisk atferd når man er i gang med å støte den andre bort - nærmest forakt for den andre personen. Enda verre er neste steg, som er at man slutter helt å bry seg, gidder ikke ta en krangel en gang, for det er ingen følelser igjen der. 

Anonymkode: fde20...171

Skrevet

Dersom barna er små, 4 og ned, er dette unntakstilstand og forholdet er langt fra over. Få hjelp av en samlivs terapeut, for denne er vanskelig uten hjelp. Anbefaler på det varmeste Stine kase! Hun hjalp oss ut av den situasjonen der. Koster litt, men å ødelegge livet til barna koster mye mer. Masse lykke til! Dette er vanlige følelser og sitt som lett kan oppstå, men ikke umulig å få bukt med ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2025 den 21.38):

Hei. 

Samboer irriterer seg over meg i den grad at hen kommenterer hvordan jeg står. Hen har akkurat sagt at hen gruer seg til ferie sammen og lurer på hvordan hen skal overleve. 

Er dette forholdet over? Vi har barn sammen. Hva skal jeg gjøre? Det er ikke enkelt for meg heller å leve i, når bagateller blir så store. 

Anonymkode: 42f83...1fb

Da hadde jeg sagt, st jeg harcen gledelig  nyhet,  siden du ikke ønsker å ødelegge hen sin feie, og du ønsker  frihet noen dager til å ha armrne hvor du vil uten å høre huff,  så har du bestemt deg for å bli hjemme . Det er en vinn vinn situasjon.  Når hen komner hjem tar fu med bsrna ut på en tur, så hen også  får noen  dager helt alene, og fri for noen å irritere seg over

Anonymkode: a2d9b...5cb

Skrevet

Står du på en spesiell måte?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, forholdet er over. Personen er ikke glad i deg lenger. Det er klassisk atferd når man er i gang med å støte den andre bort - nærmest forakt for den andre personen. Enda verre er neste steg, som er at man slutter helt å bry seg, gidder ikke ta en krangel en gang, for det er ingen følelser igjen der. 

Anonymkode: fde20...171

Uff,er det sant ?

Min hen irriterer seg av ALT jeg gjør for tiden, men har tolket det som at hen har hatt det hektisk i det siste.

Hen vil også krangle på ALT, men er grei med andre. Nesten komisk å se: hen skjeller meg ut og når noen kommer inn døra, så er hen smørblid. 

Er jeg blitt singel ?

Anonymkode: fecc3...7f6

Gjest Cartman
Skrevet

Hei. 

Samboer irriterer seg over meg i den grad at hen kommenterer hvordan jeg står. Hen har akkurat sagt at hen gruer seg til ferie sammen og lurer på hvordan hen skal overleve. 

Er dette forholdet over? Vi har barn sammen. Hva skal jeg gjøre? Det er ikke enkelt for meg heller å leve i, når bagateller blir så store. 

Dramatiske mennesker er bare dritt. Jeg vil gjort det slutt med "hen". Hva skal man med en energityv? Du har sikkert følelser for denne personen, men følelsene er ikke gjensidige. Forholdet ditt er dødt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Hvorfor gjør ikke samboer det slutt framfor å gjøre seg til et offer? Det er så idiotisk. Din samboer er en idiot.

Om ikke samboer gjør det slutt, foreslå enten at dere gjør det slutt og du (siden samboer gruer seg sånn) drar på denne ferien med ungene. Dere kan etter ferien dra i terapi om ønskelig (får ikke noe terapi før ferien uansett).

Anonymkode: 35b97...a6e

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing, brukerdebatt og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Min eks var utro da han begynte å si sånne ting… 

Anonymkode: 7589b...b66

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min eks begynte å oppføre seg dritt mot meg. Viste seg at han ville ut av forholdet, men ville at JEG skulle slå opp! 

Anonymkode: ba9c5...98d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min eks begynte å oppføre seg dritt mot meg. Viste seg at han ville ut av forholdet, men ville at JEG skulle slå opp! 

Anonymkode: ba9c5...98d

Ja sånn holdt kjæresten min på med eksen sin (han har innrømmet det for henne også). Hun irriterte han helt ekstremt mye og han var veldig tydelig på det til henne. Hun irrriter han fremdeles noe helt vanvittig men dessverre (for de to) har de felles barn. 

Anonymkode: 5ad53...a3c

Skrevet

Hen er en asshole. Kast hen ut eller dra før selvtilliten din blir mer ødelagt av hen der. 

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for latterliggjøring,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

Ble litt irritert selv jeg av all hen’ingen..

Anonymkode: 59537...acb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2025 den 2.39):

Ja sånn holdt kjæresten min på med eksen sin (han har innrømmet det for henne også). Hun irriterte han helt ekstremt mye og han var veldig tydelig på det til henne. Hun irrriter han fremdeles noe helt vanvittig men dessverre (for de to) har de felles barn. 

Da må han faktisk bare skjerpe seg, for barnet/barna merker det garantert. Er han liksom så perfekt selv, han da?

Anonymkode: 5cc68...d74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da må han faktisk bare skjerpe seg, for barnet/barna merker det garantert. Er han liksom så perfekt selv, han da?

Nei de har slått opp så han trenger ikke skjerpe seg. Hun er som en dement gullfisk og glemmer alt. Gjør ingen ting for at samarbeidet skal være bra. Så han har ikke helt feil. Han har i det minste orden i alt, i motsetning til henne. Barna lider under hennes kaos og forteller far om dette kontinuerlig, og velger å være mer hos han pga. det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei de har slått opp så han trenger ikke skjerpe seg. Hun er som en dement gullfisk og glemmer alt. Gjør ingen ting for at samarbeidet skal være bra. Så han har ikke helt feil. Han har i det minste orden i alt, i motsetning til henne. Barna lider under hennes kaos og forteller far om dette kontinuerlig, og velger å være mer hos han pga. det.

Joda, jeg fikk med seg at de har slått opp. Men de er da fremdeles foreldre sammen? Og da må han skjerpe seg, for den irritasjonen er det garantert at barna merker! Og det er ikke bra for barna. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda, jeg fikk med seg at de har slått opp. Men de er da fremdeles foreldre sammen? Og da må han skjerpe seg, for den irritasjonen er det garantert at barna merker! Og det er ikke bra for barna. 

Den er reell. Er hun som må ta seg sammen og jobbe med at hun er så fjern. 

Det var et mye større irritasjonsmoment da de var sammen ettersom de faktisk: Var sammen. Det er ille fremdeles ettersom det spolerer samarbeid og går ut over barna (hennes handlinger. Ikke hans irritasjon). Han ønsker ikke at barna skal lide pga. hennes måte å være på.

Er glad jeg slipper slikt selv.

AnonymBruker
Skrevet

Min eks begynte å irritere seg over at jeg pustet. Og jeg lot vær å bry meg. 

Han gikk fra meg tilslutt, og jeg angrer to this day på at jeg ikke gikk først.

Anonymkode: 80c7d...5a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...