AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli 1 toast med ost og skinke, avokado 1 kokt egg 1 gulrot 2 dl smoothie 2 knekkebrød med kaviar og 1 kokt egg 1 karbonade med hamburgerbrød og avokado 1 tine yoghurt Anonymkode: 12fc4...7d6
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli En toast? Hva er din definisjon av en toast? Enn grovbrødskive toppet med ett tynt lag ost, renskåret skinke, og to spiseskjeer avokado? Eller en hel avokado, 100g ost, og tre skiver skinke mellom 2 loff-skiver? 2 dl smoothie, laget med hva? Avhengig av mengde og valg av ingredienser, så er dette mellom 1100 og 2000 kalorier, og mellom 50 og 120g fett. Så det er ett sted mellom greit sunt men for lite mat, og for mye og fettrik mat. Anonymkode: dc3a0...718 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli Det var en blanding av sunt, for lite informasjon til og kunne avgjøre og usunt. Høres ut som et vanlig kosthold med mye karbohydrater og lite grønt. Litt vanskelig og skjønne toast, smoothie og tine youghurt. Egg og avokado trekker opp. Anonymkode: d79f3...a74 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli Jeg spiser mye karbohydrater, klarer ikke helt å finne gode erstatninger. Toast var 2 skiver grovbrød, 2 skiver ost, 1 skive skinke og en halv avokado. Smoothie var ferdig fra Bendit. Tine yoghurt, sånn i pakke m 4, tror de veier 125 g. Tar gjerne imot tips! Anonymkode: 12fc4...7d6
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli Ville kuttet ut hamburgerbrødet, og erstattet yoghurten med naturell youghurt. Grovt brød, kan være både og, alt fra søppel til ok mat hvis det er langtidshevet og selvfølgelig uten tull og ekstra gluten osv. Anonymkode: 6276a...19a
AnonymBruker Skrevet 7. juli #9 Skrevet 7. juli Det er ikke noe feil med å spise karbo. Men kombinasjonen med mye karbohydrater, og mye fett derimot blir fort mange kalorier. Jeg spiser mye karbo, men velger magert pålegg. Jeg velger en skive grovbrød til karbonader, fremfor hamburgerbrød. Og jeg personlig ville byttet ut avokado med noe mer kalorifattig frukt/grønt, og byttet yoghurt med en skyr. Men spørsmålet blir jo hva som er målet ditt, og hvilket aktivitetsnivå du har. Anonymkode: dc3a0...718
AnonymBruker Skrevet 7. juli #10 Skrevet 7. juli For lite mat, for mye korn og for lite kjøtt. Det er det jeg ser umiddelbart i alle fall. Anonymkode: 6184f...d6f 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #11 Skrevet 7. juli Hamburgerbrødet ville jeg droppet og heller lagt karbonaden på en skive grovbrød eller dansk rugbrød (min favoritt). Og hva er "toast"? Masse smeltet gulost i midten mellom to loffskiver? Det som avgjør her er jo mengden ost og hva slags brød du velger. Anonymkode: 22b3c...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #12 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 9.59): Jeg spiser mye karbohydrater, klarer ikke helt å finne gode erstatninger. Toast var 2 skiver grovbrød, 2 skiver ost, 1 skive skinke og en halv avokado. Smoothie var ferdig fra Bendit. Tine yoghurt, sånn i pakke m 4, tror de veier 125 g. Tar gjerne imot tips! Anonymkode: 12fc4...7d6 Hadde byttet ut smoothien og youghurten i hvert fall. Om hamburgerbrød på karbonade? Hvis du liker egg og avokado, spis mer av det i stedet? Nøtter, grønnsaker, kylling, salat bær? Anonymkode: d79f3...a74
AnonymBruker Skrevet 17. juli #13 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 11.40): Det er ikke noe feil med å spise karbo. Men kombinasjonen med mye karbohydrater, og mye fett derimot blir fort mange kalorier. Jeg spiser mye karbo, men velger magert pålegg. Jeg velger en skive grovbrød til karbonader, fremfor hamburgerbrød. Og jeg personlig ville byttet ut avokado med noe mer kalorifattig frukt/grønt, og byttet yoghurt med en skyr. Men spørsmålet blir jo hva som er målet ditt, og hvilket aktivitetsnivå du har. Anonymkode: dc3a0...718 Avokado er supermat. Hvorfor bytte ut det? nei, det er ikke noe feil med og spise karbo, men det er ikke noe kroppen trenger. Allikevel er det snakk om en balanse.karbo er jo bare energi så det kan fort bli bli mye kalorier ja. Så det siste som bør kuttes her jo avokadoen . Anonymkode: d79f3...a74 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #14 Skrevet 17. juli Raske karbohydrater er aldri sunt. Anonymkode: 276f8...b61 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #15 Skrevet 17. juli Det er ikke lett å svare på uten å kjenne deg og din livssituasjon og mål. Skal du opp, ned eller holde vekten? Er du aktiv ser det ut som litt lite mat. Ellers ser det helt fint ut. Anonymkode: 040f3...fe4
AnonymBruker Skrevet 17. juli #16 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Raske karbohydrater er aldri sunt. Anonymkode: 276f8...b61 Det komme helt an på. Om man er aktiv trenger man påfyll av karbohydrater innimellom. Ikke alle spiser for å slanke seg. Anonymkode: 040f3...fe4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #17 Skrevet 17. juli Synes ikke smoothie trenger å kuttes ut, men lag gjerne selv. Jeg bruker bær, melk, litt peanøttsmør og havregryn. Sunt og mettende 😊 Anonymkode: c1ece...825
AnonymBruker Skrevet 17. juli #18 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det komme helt an på. Om man er aktiv trenger man påfyll av karbohydrater innimellom. Ikke alle spiser for å slanke seg. Anonymkode: 040f3...fe4 Nei, man trenger ikke det. Men om man velger å bruke karbohydrater som energikilde er det sunneste naturligvis å velge en type karbohydrat som gir minst mulig svingning i blodsukkeret. Anonymkode: 276f8...b61 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli #19 Skrevet 17. juli Herregud, så rigide alle er her. Ser kjempebra ut synes jeg. Anonymkode: 398b5...3ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå