Gå til innhold

Hvor lenge må jeg legge opp til far å barn skal ha samvær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far er i perioder ikke skikket til å ha barnet, i de perioder stopper jeg all samvær. Jeg er pådriver når far har gode perioder for samvær mellom han å barnet. I disse perioder truer far med rettssak for han ønsker mer samvær. Men har melding på melding fra far der vi har avtalt samvær, men han avlyser, eller melding der jeg spør far hvor han er for barnet venter på å bli hentet uten svar. Barnet blir lei seg hver gang far ikke kommer, så har sluttet å gitt beskjed til barnet når det skal til far, samtidig som jeg vet at barnet bør forberedes når det skal noe. Far mener jeg driver med samværsabotasje så han ønsker ikke samvær. Det han ser på som samværsabotasje er at barnet ikke får med seg ting som ikke er barnets, men søskene sitt på samvær(ps5)om jeg ikke sender det med så avlyser han samvær. Jeg kan ikke sende det med for det er ikke mitt, så jeg bestemmer ikke. Videre kaller far meg mye under samtaler, så jeg har sagt jeg kommer til å blokke han overalt om han ikke slutter, han mener jeg tolker ting feil for å ødelegge for samvær, å han ønsker ikke samvær om jeg blokkerer han for da kan vi ikke snakke om barnet. Han sliter meg ut, men har jeg ingen rettigheter, kan far styre min hverdag å mentale helse slik

Anonymkode: b418c...044

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde i ditt tilfelle gått over til kun skriftlig kommunikasjon. Da har du også dokumentasjon til retten om far bruker munn skriftlig. 

Anonymkode: 2998a...edd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk råd fra advokat om å skrive dagbok/loggbok. Skriv ned rett etter samtaler med far, hva ble sagt, når, i hvilken anledning, skriv også dato. Det er så lett å glemme ting. Samtaler kan også fort bli «han sa det, jeg sa det», men når du noterer ned er det mer håndfast

Anonymkode: b9c1b...a14

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hadde i ditt tilfelle gått over til kun skriftlig kommunikasjon. Da har du også dokumentasjon til retten om far bruker munn skriftlig. 

Anonymkode: 2998a...eddhar kun skriftlig kommunikasjon men han mener jeg bedriver samværsabotasje for jeg ikke tar noe muntlig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg fikk råd fra advokat om å skrive dagbok/loggbok. Skriv ned rett etter samtaler med far, hva ble sagt, når, i hvilken anledning, skriv også dato. Det er så lett å glemme ting. Samtaler kan også fort bli «han sa det, jeg sa det», men når du noterer ned er det mer håndfast

Anonymkode: b9c1b...a14

All kommunikasjon foregår skriftlig da jeg har nektet all form for kontakt utenom mail

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...