Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

I løpet av en kveld er det helt normalt å drikke . En voksen mann på 90 kilo vil ha en maksimal promille på 0,66 og kunne kjøre bil ved 4-tiden på morgenen.

Nei, stemmer ikke. Da må du vise hvilke tall du bruker. Hvis man bruker promille kalkulator og legger inn kl 18-23 som jeg skrev, og 5 øl, så får du maks promille mellom 0.7-1.1%. Da er du overstadig beruset og snøvler er vanlig, altså over såkalt "kose-stadiet".

For en kvinne, så er det selvsagt enda mer i promille, hvis vi tar utgangspunkt i 70-80kilo og samme mengde. 

Anonymkode: 1ae90...0e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

All aggresjonen i denne tråden viser bare hvor avhengig folk er av alkohol. De kan ikke slappe av og slippe seg løs uten. Også er det liksom TS som trenger terapi?

Anonymkode: 96fe7...639

Jeg elsker rusen både fra alkohol og andre midler, men liker å være lovlig. Har ingen problemer i hverdagen med avhengighet men er aldri fri på samme måte som under lett rus. 

Har heller ingen problemer med de som velger å være edru men jeg tvinger ikke de til å omgåes meg, de oppsøker steder hvor det er liv og røre selv.

Anonymkode: b36e2...4be

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette høres krasst ut, men det er faktisk et poeng. Om du synes alkohol er så ille at du faktisk ikke tåler at folk tar ETT eneste glass med alkohol høres det ut som du har noe ubehandlet angst for uforutsigbarhet. Og at dette hemmer ditt sosiale liv. Verdt å få behandling for å prøve å tåle i større grad.

Hvis ikke ville jeg forsøkt å oppsøke norsk pinsemenighet eller andre kristenkonservative miljøer for nye venner som er helt avholds.

Anonymkode: e2a79...8b9

Det er krasst fordet det eneste TS kan endre er seg selv, for vedkommende er oversensitiv.

Er selv edru på byen og på fest uten mat og har null negativt med det, samme med andre jeg kjenner som holder seg edru

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei. Jeg er halvt norsk. Det andre europeiske landet jeg kommer fra har en helt annen holdning til alkohol. Der skal vinen nytes, mens i Norge, når helgen kommer er ofte poenget å drikke seg full. Det blir sett ned på om man drikker seg full i mitt andre land, og ser man fulle folk omkring i storbyene, så er det alltid turister, spesielt skandinaver og briter. Nordmenn er beryktet for flatfylla. Det kan man ha forskjellige meninger om, men jeg synes det er pinlig.

Anonymkode: 2e775...063

Jeg er oppvokst med vin til mat og er det jeg praktiserer selv, har null problem med at andre drikker når jeg er edru

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (20 timer siden):

Hvorfor skal alltid folk som ikke drikker bry seg med folk som liker å ta et glass eller to ???

TS kan vel bare oppsøke gla'kristene så kan de sitte i ring å syne halleluja-sanger

Fascinerende å se en så sort-hvitt tankegang og en så massiv overreaksjon 😄 

Anonymkode: 2e7cf...b4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har du virkelig gjort det ts, man må ikke finne på å si noe negativt om noens alkoholinntak, alle de trådene tar helt av og alle alkisene kommer frem for å forsvare seg og angripe deg 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har du virkelig gjort det ts, man må ikke finne på å si noe negativt om noens alkoholinntak, alle de trådene tar helt av og alle alkisene kommer frem for å forsvare seg og angripe deg 

Ja,det var jeg forberedt på. Men av og til er det verdt det å pirke litt i slik. Folk har godt av å bli konfrontert med sine vaner. 

Anonymkode: 5e0e7...e73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (23 minutter siden):

Det er krasst fordet det eneste TS kan endre er seg selv, for vedkommende er oversensitiv.

Er selv edru på byen og på fest uten mat og har null negativt med det, samme med andre jeg kjenner som holder seg edru

Jeg er sensitiv som personlighet ja. Var det noe mer du ville si? Det er vel plass til alle personligheter i samfunnet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei, stemmer ikke. Da må du vise hvilke tall du bruker. Hvis man bruker promille kalkulator og legger inn kl 18-23 som jeg skrev, og 5 øl, så får du maks promille mellom 0.7-1.1%. Da er du overstadig beruset og snøvler er vanlig, altså over såkalt "kose-stadiet".

For en kvinne, så er det selvsagt enda mer i promille, hvis vi tar utgangspunkt i 70-80kilo og samme mengde. 

Du bruker antakelig den fra av og til. Den gir helt andre resultater enn alle andre. Jeg testa fem stykker. Jeg og flere kompiser har testa kalkulatorene opp mot promilletester, og den jeg brukte først stemmer rimelig bra.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er sensitiv som personlighet ja. Var det noe mer du ville si? Det er vel plass til alle personligheter i samfunnet? 

Jo men fremdeles kun Du som kan jobbe med Dine problemer, ingen mennesker er universets midtpunkt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (16 minutter siden):

Jo men fremdeles kun Du som kan jobbe med Dine problemer, ingen mennesker er universets midtpunkt 

Jeg er tilfreds med den jeg er jeg,anser det ikke som et problem. Som jeg sa så er det bra å pirke litt i folks vaner,de har godt av å se at ikke alle syns alkohol er"hipp hurra". 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er tilfreds med den jeg er jeg,anser det ikke som et problem. 

Litt spesielt at du omtalte det som at du ble utrygg, ekskludert og ubekvem. Det høres ut som et du-problem.

Anonymkode: 5390c...99f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke vi "alkiser" få lovt å drikke i fred da? Er jo ikke sånn at de fleste oppsøker arrangementer som er rusfri for å drikke?

Anonymkode: b36e2...4be

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er tilfreds med den jeg er jeg,anser det ikke som et problem. Som jeg sa så er det bra å pirke litt i folks vaner,de har godt av å se at ikke alle syns alkohol er"hipp hurra". 

Virker så absolutt ikke slik på måten du argumenterer 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er din subjektive mening, jeg mener noe annet. 

Ja, selvsagt.

Anonymkode: ca41e...839

AnonymBruker
Skrevet

I går drakk jeg en halv cider.

Skal til avrusning i kveld. Håper jeg overlever dette! Livsfarlig!

Anonymkode: ca41e...839

Skrevet (endret)

Fascinerende å se en så sort-hvitt tankegang og en så massiv overreaksjon 😄 

Når en person ikke drikker så skal alle i solidaritet slutte å drikke ? Er ikke det en massiv overreaksjon ?

Jeg har selv en kompis som er avholds, og han har da aldri sagt at alle andre skal slutte å drikke. Da hadde jo han aldri blitt invitert med når resten av gjengen skal på fest.

(En gang i livet mitt har jeg vært på alkoholfritt lag. Bryllup vestpå. Festen var på et hotell, så tiden mellom kirken og fest satt alle vi "vanlige" fra Oslo å tok oss en øl i hotellbaren. Ikke noe "fest", men vi satt der å skravlet. Det hadde ikke noe med bryllupet å gjøre som sådan, men det ble snakkisen inne på festen at vi hadde vært i hotellbaren. Etter det så sette ikke jeg mine ben på et sånt lag igjen. For en gjeng med tomsinger)

Endret av test1e
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jada, ifølge avholdsfanatikerne er alle som drikker alkohol alkiser 🙄 Det er litt samme ulla som veganere, der de sitter på sin høye hest og ser ned på alle som ikke spiser rent plantebasert. Det blir som en sekt, som ikke klarer å nyansere i det hele tatt, og som sitter der og soler seg i sin innbilte prektighet. Spis og drikk det dere vil, men slutt med stråmennene, fordømmingen og misjoneringa. 

Anonymkode: 71664...44f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (3 minutter siden):

Når en person ikke drikker så skal alle i solidaritet slutte å drikke ? Er ikke det en massiv overreaksjon ?

Jeg har selv en kompis som er avholds, og han har da aldri sagt at alle andre skal slutte å drikke. Da hadde jo han aldri blitt invitert med når resten av gjengen skal på fest.

(En gang i livet mitt har jeg vært på alkoholfritt lag. Bryllup vestpå. Festen var på et hotell, så tiden mellom kirken og fest satt alle vi "vanlige" fra Oslo å tok oss en øl i hotellbaren. Ikke noe "fest", men vi satt der å skravlet. Det hadde ikke noe med bryllupet å gjøre som sådan, men det ble snakkisen inne på festen at vi hadde vært i hotellbaren. Etter det så sette ikke jeg mine ben på et sånt lag igjen. For en gjeng med tomsinger)

Det handler jo ikke om det. Men når man som TS prøve å invitere på noe sosialt, så er TS den som er rar og gal fordi det ikke inviteres til alkohol. At du ikke evner å se det, er mer ditt problem enn våres.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Og problemet med de som nyter alkohol er at vi som er sensitive merker det på folk om de bare har drukket en enhet. De forandrer seg veldig godt. Og det er ingen vits for deg som drikker selv å nekte for du ser ikke deg selv slik andre ser deg. 

Ingen, heller ikke de som er edru, ser seg selv slik andre ser dem.

Anonymkode: 68ca4...a27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...