Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg fester i ungdomsårene, men er enig med deg. Orker heller ikke fester der det må være alkohol. Drikker ikke lengre. Blir alltid mas og press 

Anonymkode: 89e4c...4df

Problemet med mange av de som er mot alkohol på kvinneguiden er at de ser på alkoholkonsum som enten festing eller alkoholisme. Mange drikker alkohol rett og slett fordi de liker det og begrenser inntaket slik at de ikke blir nevneverdig beruset.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (8 minutter siden):

Problemet med mange av de som er mot alkohol på kvinneguiden er at de ser på alkoholkonsum som enten festing eller alkoholisme. Mange drikker alkohol rett og slett fordi de liker det og begrenser inntaket slik at de ikke blir nevneverdig beruset.

Og problemet med de som nyter alkohol er at vi som er sensitive merker det på folk om de bare har drukket en enhet. De forandrer seg veldig godt. Og det er ingen vits for deg som drikker selv å nekte for du ser ikke deg selv slik andre ser deg. 

Anonymkode: 5e0e7...e73

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da bør du starte med deg selv og din egen holdning til andre

Anonymkode: 5e914...c81

Det er ikke holdning eller fordommer , for meg er det reelt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan blir du ekskludert? Vil de ikke ha deg med om du ikke drikker? I tilfelle ville jeg funnet meg noen nye venner. 

Anonymkode: 5ed7f...19d

Jeg FØLER meg ekskludert selv om det er mitt eget valg å gå hjem. Ingen av mine nærmeste venner dette gjelder såklart, men i større sammenhenger. Som f,eks en nabosammenkomst. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og problemet med de som nyter alkohol er at vi som er sensitive merker det på folk om de bare har drukket en enhet. De forandrer seg veldig godt. Og det er ingen vits for deg som drikker selv å nekte for du ser ikke deg selv slik andre ser deg. 

Og hva er problemet med at folk endrer seg? Min erfaring er at folk endrer seg i positiv retning. Selvsagt er det en grense man kan passere og det blir negativt, men i vanlige sosiale sammenhenger overskrider  de færreste denne grensen.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg FØLER meg ekskludert selv om det er mitt eget valg å gå hjem. Ingen av mine nærmeste venner dette gjelder såklart, men i større sammenhenger. Som f,eks en nabosammenkomst. 

Da må du vare jobbe med deg selv. Alkohol er en lovlig vare og de fleste takler bruken helt fint. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Når kjerringer legger hodet bakover og ler høyt,da er det på tide å få hjem. For det er så trur at jeg orker ikke. Liker ekte folk som er seg selv jeg! 

Jeg opplever ofte folk mye mer ekte når de har drukket litt, enn når de er edru. Snakker ikke om storfylla, men at man er litt brisen. Det er da mange av de virkelige gode samtalene skapes, syns jeg. Sånn har det iallefall vært for meg. Jeg liker at stemningen blir litt mer løs og avslappet. I edru tilstelninger blir det ofte litt mer høflig.

Anonymkode: 2ff51...d7d

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Og hva er problemet med at folk endrer seg? Min erfaring er at folk endrer seg i positiv retning. Selvsagt er det en grense man kan passere og det blir negativt, men i vanlige sosiale sammenhenger overskrider  de færreste denne grensen.

For meg er ikke denne endringen positiv. Man blir en annen enn den man er i virkeligheten, man blir mer løssluppen, man har mindre hemninger og sier ting man vanligvis ikke ville sagt osv. Jeg blir ubekvem av slik, for jeg liker å vite hvor jeg har folk. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg er ikke denne endringen positiv. Man blir en annen enn den man er i virkeligheten, man blir mer løssluppen, man har mindre hemninger og sier ting man vanligvis ikke ville sagt osv. Jeg blir ubekvem av slik, for jeg liker å vite hvor jeg har folk. 

Da må du rett og slett jobbe med deg selv. Jeg har aldri møtt noen som blir en dårligere person etter to-tre enheter alkohol. Snarere tvert imot.

Og du vet jo ikke hvor du har folk. Uttrykket « det er fra barn og fulle folk du hører sannheten» har faktisk ganske mye for seg.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Men det er det man sier " være med ut å ta en øl, vil du komme på et glass vin" å ja det blir mer enn det glasset. 

Det jeg reagerer på er ordet fyll. Det er ikke fyll når man drikker 5-6 øl eller dele en flaske vin eller to.

Anonymkode: 5173d...413

Sterkt beruset, tydelig påvirket, godt bedugget. Såpass mye at når de som ikke drikker snakker med deg som har drukket 5-7øl eller delt par flasker vin så er det betydelig forskjell. Såpass at et edru par godt merker at "Hun har fått i seg alkohol ja.." det å drikke minimum 5 øl 0.5, fra kl 18:00 til 23:30 for en voksen kvinne på 80kg. Så er du GODT beruset, og vil gjerne ses på ufattelig irriterende for en som ikke drikker da du snøvler, sløv og treg av deg. I følge promillekamkulator så har du da promille mellom 1.5-1.9 på toppunktet.

Men det er fortsatt fyll i mine øyne.

Anonymkode: 1ae90...0e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, folk flest er dritkjedelige og å drikke hjelper.

Anonymkode: 1c593...1a3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Utrolig umodent svar til ts. Ts forteller at hun blir utrygg i situasjoner der folk drikker, og dette er det du klarer å lire av deg?

Anonymkode: 2ff51...d7d

Men det er fortsatt TS' problem at det gjør henne usikker, og hvis vennene hennes ikke er interessert i å ta hensyn, bør hun kanskje finne seg venner som i likhet med henne velger å ikke drikke alkohol.

Anonymkode: 6e1ba...4aa

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjør jo det som regel da eller går hjem tidlig. Men mitt ønske er å ikke bli ekskludert fordi alkohol er et must. 

Du blir jo ikke ekskludert, du ekskluderer deg selv. Du vil at alle andre skal velge som deg, så det er i grunnen du som er ekskluderende

Anonymkode: 2c1f8...ce0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe imot at folk tar seg et glass, men kjenner litt på frustrasjonen du beskriver. Jeg drikker ikke alkohol selv, hater utesteder og alt bråket og styret som ofte er, så føler arenaer for å møte folk blir litt begrenset med mindre det er en vanlig restaurant eller kafé 

Anonymkode: 647a5...cbe

AnonymBruker
Skrevet

Mye mugne svar her som vanlig 😖 

Jeg tar gjerne en fest, men er faktisk enig med deg. Det skal alltid involveres alkohol. 
Vi er en vennegjeng og stort sett når vi treffes så er det med alkohol. Noen (de fleste) ganger syntes jeg det er greit og drikker selv. Men, på f.eks spillekvelder så foretrekker jeg å kjøre. 
Jeg drikker på de fleste fester, men hvis jeg ikke drikker så går jeg hjem når folk begynner å bli fulle. 
Selv om jeg drikker selv, så syntes jeg det er veldig kjedelig når folk blir så fulle at de sovner. 
Men, enig med deg at det blir litt for mye alkohol på sosiale tilstelninger. 

Anonymkode: 03af0...e98

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ts har et særdeles godt poeng. Nordmenn blir utrolig teite når de drikker, antageligvis fordi mange ikke klarer å begrense seg når det gjelder alkohol her til lands.

Anonymkode: 2e775...063

Det gjelder ikke bare nordmenn, gjelder alle folkeslag 

Anonymkode: 8d8f8...a79

• Liker 2
Skrevet

Synes det er noe rart med at det er så mye forhærlighet over det å ruse seg, sånn egentlig, for det er jo det vi gjør selv om det bare er en øl eller 5. Klarer ikke vi som menneske å være i sosiale lag uten alkohol, uten at man skal være rar eller "Du som må tilpasse seg" - litt rart at rus skal være normen, og ikke den vi egentlig er som menneske og vår personlighet.

Dømmer ingen, bare stusser litt over det. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå finner jeg ikke igjen den som skrev det men det var snakk om ærlighet, at sannheten kommer fram. Men det er vel denne " ærligheten" som blir for mye av det gode da. Man trenger ikke si alt man tenker, man har lov å være høflig og vennlig. Om jeg er stygg, rar eller idiot så setter jeg pris på at du likevel lar være å si det til meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi det er døllt uten. Sosiale tilstelninger uten alkohol finner jeg en unnskyldning for å unngå. 

Anonymkode: 0df9f...8b9

Nettopp det gjør det litt urovekkende. 

Anonymkode: 060da...ca6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har alltid hatt forskjellige venner som liker forskjellige ting. Med noen går jeg på museum og tar kanskje en kaffe eller et glass vin. Med noen møtes vi hjemme hos hverandre med brettspill, strikketøy og te. Med noen er det pils på puben eller ville vinkvelder og ut på byen. 

Anonymkode: 22174...bdb

Jeg har også venner for ulike anledninger. De jeg drikker sammen med, blir dog sjelden overstadig beruset. Det skjer imidlertid alltid på jobbfester. Derfor drar jeg som regel tidlig fra slike tilstelninger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...