AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Hvorfor må det være alkohol hver gang noe sosialt skal skje? Jeg liker å treffe folk, liker å oppleve ting men alt ødelegges av alkohol. Jeg drikker ikke selv og orker ikke slik folk blir når de drikker. Forandret oppførsel, høy latter og alt det gjør meg utrygg og jeg orker det ikke. Så må jeg gå hjem tidlig da, hver gang. Anonymkode: 5e0e7...e73 7 6 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Det MÅ ikke det, men for mange er det en «selvfølge» i visse settinger, og noe man faktisk liker…. Anonymkode: 0eae0...c35 5 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli Ja det der er irriterende, har venner som hver gang vi treffes så må alkohol være med i bildet. Kan aldri dra ut å spise annet enn at "En øl, ett glass vin" blir til 5 også er vi i gang... Anonymkode: 1ae90...0e8 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli Fordi man slapper av og det er et deilig å få rusen Anonymkode: 8d8f8...a79 13 4
Snok1 Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor må det være alkohol hver gang noe sosialt skal skje? Det må ikke det. Jeg dropper ofte alkohol og får ingen negative reaksjoner på det. 3 1
Gjest Linneah2013 Skrevet 6. juli #6 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor må det være alkohol hver gang noe sosialt skal skje? Jeg liker å treffe folk, liker å oppleve ting men alt ødelegges av alkohol. Jeg drikker ikke selv og orker ikke slik folk blir når de drikker. Forandret oppførsel, høy latter og alt det gjør meg utrygg og jeg orker det ikke. Så må jeg gå hjem tidlig da, hver gang. Anonymkode: 5e0e7...e73 Alltid med alkohol i helgene, deilig og avslappende, uten alkohol i ukedagene.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #7 Skrevet 6. juli Kan ikke du invitere til noe sosialt og alkoholfritt, TS? Anonymkode: 52530...d39 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #8 Skrevet 6. juli Fordi det er døllt uten. Sosiale tilstelninger uten alkohol finner jeg en unnskyldning for å unngå. Anonymkode: 0df9f...8b9 5 1
Fru Uperfekt Skrevet 6. juli #9 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvorfor må det være alkohol hver gang noe sosialt skal skje? Jeg liker å treffe folk, liker å oppleve ting men alt ødelegges av alkohol. Jeg drikker ikke selv og orker ikke slik folk blir når de drikker. Forandret oppførsel, høy latter og alt det gjør meg utrygg og jeg orker det ikke. Så må jeg gå hjem tidlig da, hver gang. Anonymkode: 5e0e7...e73 Må ikke, men du må få hjelp for dette er noe en som voksen normalt tåler 6 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #10 Skrevet 6. juli For meg er det omvendt, uten alkohol er jeg innesluttet og nervøs. Rusen er det som frigjør meg til å være med på sosiale begivenheter. Er enda kun alkohol som er lovlig i Norge , så da blir det den. Anonymkode: b36e2...4be 6 2 2
test1e Skrevet 6. juli #11 Skrevet 6. juli Hvorfor skal alltid folk som ikke drikker bry seg med folk som liker å ta et glass eller to ??? TS kan vel bare oppsøke gla'kristene så kan de sitte i ring å syne halleluja-sanger 16 3 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli #12 Skrevet 6. juli test1e skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal alltid folk som ikke drikker bry seg med folk som liker å ta et glass eller to ??? TS kan vel bare oppsøke gla'kristene så kan de sitte i ring å syne halleluja-sanger Burde være mulig å gi flere tomler opp for dette innlegget. 😊 Anonymkode: 0df9f...8b9 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli #13 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor må det være alkohol hver gang noe sosialt skal skje? Jeg liker å treffe folk, liker å oppleve ting men alt ødelegges av alkohol. Jeg drikker ikke selv og orker ikke slik folk blir når de drikker. Forandret oppførsel, høy latter og alt det gjør meg utrygg og jeg orker det ikke. Så må jeg gå hjem tidlig da, hver gang. Anonymkode: 5e0e7...e73 Det er fordi folk misliker seg selv, og andre, såpass mye at de ikke orker å være sosiale i edru tilstand. Anonymkode: 5d8b0...04f 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli #14 Skrevet 6. juli test1e skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal alltid folk som ikke drikker bry seg med folk som liker å ta et glass eller to ??? TS kan vel bare oppsøke gla'kristene så kan de sitte i ring å syne halleluja-sanger Problemet er jo at når venner i festlige lag inviterer på et glass eller to, så blir det minimum 5 og det blir mer fyll enn bare det glasset. Anonymkode: 1ae90...0e8 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli #15 Skrevet 6. juli Jeg har alltid hatt forskjellige venner som liker forskjellige ting. Med noen går jeg på museum og tar kanskje en kaffe eller et glass vin. Med noen møtes vi hjemme hos hverandre med brettspill, strikketøy og te. Med noen er det pils på puben eller ville vinkvelder og ut på byen. Anonymkode: 22174...bdb 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #16 Skrevet 6. juli Det finnes da mange mennesker som mener som deg. Spørsmålet er hvorfor du henger med mennesker som ønsker helt andre ting enn deg. Det er jo ditt valg. Du kan gjøre noe med dine valg, istedenfor å mene at andre burde tilpasse seg deg. Min datter drikker ikke. Derfor er hun med venner som heller ikke drikker, og lar dem som drikker kose seg med det. Det koster noen vennskap å finne venner man passer sammen med, men hvorfor tviholde på annet? Anonymkode: 936eb...777 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli #17 Skrevet 6. juli Ta initiativ til å møtes på kaffebar eller andre alkoholfrie steder innimellom. De fleste av oss like å drikke alkohol i sosiale lag av ulike årsaker. Selv har jeg fint med kaffebarmøter, men dette blir som regel bare en times tid. Anonymkode: 0f241...f1d 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #18 Skrevet 6. juli test1e skrev (11 minutter siden): Hvorfor skal alltid folk som ikke drikker bry seg med folk som liker å ta et glass eller to ??? TS kan vel bare oppsøke gla'kristene så kan de sitte i ring å syne halleluja-sanger TS, da må du huske å unngå katolikker og de fleste andre «gla’kristene» som drikker alkohol da. Ellers regner jeg med test1e her tenker på f.eks Frelsesarmeen som har nulltoleranse for alkohol, kanskje ett par småmenigheter på Sørlandet. Kan sikkert anbefales Anonymkode: e5e3d...21d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #19 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kan ikke du invitere til noe sosialt og alkoholfritt, TS? Anonymkode: 52530...d39 Kan jeg ikke få lov å gå på noe som andre arrangerer? Jeg er alltid arrangør så da er det godt å av og til kunne gå på noe der jeg slipper å delta. Anonymkode: 5e0e7...e73 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #20 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jeg ikke få lov å gå på noe som andre arrangerer? Anonymkode: 5e0e7...e73 Det kan du. Men du kan ikke bestemme over andre. Anonymkode: 5390c...99f 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå