AnonymBruker Skrevet 7. juli #21 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, dagens mødre er ikke det. Dagens mødre består av utrolig mange flotte mødre som ønsker å få slutt på generasjonstraumene og ønsker å hjelpe barna til å regulere følelsene sine med den kunnskapen vi nå har om barns utvikling. Og det blir sett ned på av de eldre generasjonene fordi de mangler kunnskap og tror at deres måte å oppdra barn på er riktig. Det er det ikke. Anonymkode: ef7e0...893 Og da er det ikke så farlig at ungen banker yngre søsken? De må bare tåle det fordi gullungen ikke har lært å regulere følelsene? Anonymkode: e1af6...c5e
AnonymBruker Skrevet 7. juli #22 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og da er det ikke så farlig at ungen banker yngre søsken? De må bare tåle det fordi gullungen ikke har lært å regulere følelsene? Anonymkode: e1af6...c5e Du er ekstremt uansvarlig som forelder om du legger fra deg en baby og går i et annet rom uten å følge med når du har en 2-åring, så det er da din feil om babyen "får bank" som du skriver. Så selvsagt er det ikke greit at babyen "får bank", men som en oppegående forelder må man forstå at man ikke kan levne en 2-åring alene med en baby. En 2-åring har ikke lært å regulere følelsene sine hvis du klikker og roper på barnet for å slå et mindre søsken. Det eneste du oppnår er at 2-åringen blir livredd for deg. Anonymkode: ef7e0...893
AnonymBruker Skrevet 8. juli #23 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du er ekstremt uansvarlig som forelder om du legger fra deg en baby og går i et annet rom uten å følge med når du har en 2-åring, så det er da din feil om babyen "får bank" som du skriver. Så selvsagt er det ikke greit at babyen "får bank", men som en oppegående forelder må man forstå at man ikke kan levne en 2-åring alene med en baby. En 2-åring har ikke lært å regulere følelsene sine hvis du klikker og roper på barnet for å slå et mindre søsken. Det eneste du oppnår er at 2-åringen blir livredd for deg. Anonymkode: ef7e0...893 Unger som ikke kan oppføre seg, trenger å bli snakket til. Anonymkode: e1af6...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #24 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Unger som ikke kan oppføre seg, trenger å bli snakket til. Anonymkode: e1af6...c5e nei de trenger å bli snakket MED, der er stor forskjell og det er også der man ser hvilke barn som har påkoblede foreldre og hvilke som ikke har det.. Anonymkode: af2f0...1b3
AnonymBruker Skrevet 8. juli #25 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): nei de trenger å bli snakket MED, der er stor forskjell og det er også der man ser hvilke barn som har påkoblede foreldre og hvilke som ikke har det.. Anonymkode: af2f0...1b3 Mine barn ble snakket til og fikk konsekvenser hvis de ikke oppførte seg. Det et blitt bra folk av dem også. Anonymkode: e1af6...c5e
AnonymBruker Skrevet 8. juli #26 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mine barn ble snakket til og fikk konsekvenser hvis de ikke oppførte seg. Det et blitt bra folk av dem også. Anonymkode: e1af6...c5e og hvordan har de det mentalt sett? Er de trygge voksne som kommuniserer godt med partner og har evne til å regulere egne følelser? Det er mer enn bare at det "blir folk" av barn som teller i det store bildet. Jeg vokste opp med at barn skal ses og ikke høres, hva vi tenkte og følte var ikke viktig, og følelser var noe man ikke snakket om - det har preget meg som voksen selv om jeg utad har god utdannelse og alt på stell og nok passer din definisjon på "bra folk" er det likevel ikke en oppvekst jeg ønsket for egne barn. Anonymkode: af2f0...1b3
AnonymBruker Skrevet 9. juli #27 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 9.55): det dere TRENGER gjøre er å lære om utvilkingssteg til barn og hvordan dere kan hjelpe barnet regulere følelser som oppstår, det er ikke å lære dem at de ikke skal slå som bør være fokuset men hvorfor situasjonen oppstår og hvordan den kan løses uten å slå, dytte osv.. Anonymkode: af2f0...1b3 Men han slår «for gøy» også, ikke bare fordi han er sint eller sur. Kan slå meg og pappaen også. Ler når han gjør det, også griner han når vi irettesetter, også tar det noen minutt før han slår igjen. AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 9.58): Så får du h8 konsekvenser til ungen da. Dagens mødre er så tafatte og handlingslammede. Anonymkode: e1af6...c5e Men jeg spør jo om tips til konsekvenser da det jeg har prøvd ut ikke fungerer. Har du noen forslag eller er dette alt du klarer å komme med? ts Anonymkode: 9c9a5...14b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå