AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Dere sykepleiere/vernepleiere som jobber turnus dag/kveld/helg i omsorgsbolig, hvordan er det egentlig? Det er antakelig veldig mye roligere enn f.eks på et pleiehjem med eldre og kanskje ikke fullt så tungt, eller tar jeg helt feil? Trives dere? Anonymkode: e86a3...378
AnonymBruker Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Det er umulig å svare kort på, da det kan være ekstreme forskjeller ulike boliger i mellom 😊. Jeg har jobbet på bolig med 6 beboere der man er 2 på jobb og beboere er svært selvstendige. Jeg har også jobbet på bolig der man hadde enkelte beboere med 2 og 3 personer på 1 enkelt beboer. Der hverdagene var preget av utagering/vold og selvskading. Anonymkode: 7fe4f...6a8
Gidavmeg Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli Litt «hvor lang er et tau» spørsmål. I noen omsorgsboliger er det mye stell og det er svært syke beboere, andre steder er det mye uønsket atferd.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er umulig å svare kort på, da det kan være ekstreme forskjeller ulike boliger i mellom 😊. Jeg har jobbet på bolig med 6 beboere der man er 2 på jobb og beboere er svært selvstendige. Jeg har også jobbet på bolig der man hadde enkelte beboere med 2 og 3 personer på 1 enkelt beboer. Der hverdagene var preget av utagering/vold og selvskading. Anonymkode: 7fe4f...6a8 Skjønner ☺️ Hvordan kan en typisk vakt se ut om det er snakk om personer som er der på avlastning? Man er vel aldri alene med svært utagerende pasienter? Kan det sammenliknes på noe som helst måte med en dement på pleiehjem som klikker i vinkel i stell liksom? Det har jeg jo erfaring med, men ikke i omsorgsbolig. Anonymkode: e86a3...378
AnonymBruker Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli Gidavmeg skrev (1 minutt siden): Litt «hvor lang er et tau» spørsmål. I noen omsorgsboliger er det mye stell og det er svært syke beboere, andre steder er det mye uønsket atferd. De stedene det er mye uønsket adferd da, er det et sted man blir værende i jobben eller blir man totalt utslitt etter kort tid? Stell kan jeg takle, men om det er utagering hele tiden vet jeg ikke om jeg kunne klart. Anonymkode: e86a3...378
Gidavmeg Skrevet 6. juli #6 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): De stedene det er mye uønsket adferd da, er det et sted man blir værende i jobben eller blir man totalt utslitt etter kort tid? Stell kan jeg takle, men om det er utagering hele tiden vet jeg ikke om jeg kunne klart. Anonymkode: e86a3...378 Det er veldig forskjell, og kommer jo mye an på arbeidsmiljøet også.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #7 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skjønner ☺️ Hvordan kan en typisk vakt se ut om det er snakk om personer som er der på avlastning? Man er vel aldri alene med svært utagerende pasienter? Kan det sammenliknes på noe som helst måte med en dement på pleiehjem som klikker i vinkel i stell liksom? Det har jeg jo erfaring med, men ikke i omsorgsbolig. Anonymkode: e86a3...378 I en omsorgsbolig kan beboerne potensielt være fysisk sterkere enn en dement på sykehjem. Anonymkode: cf259...bab
AnonymBruker Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): De stedene det er mye uønsket adferd da, er det et sted man blir værende i jobben eller blir man totalt utslitt etter kort tid? Stell kan jeg takle, men om det er utagering hele tiden vet jeg ikke om jeg kunne klart. Anonymkode: e86a3...378 Hvis det er mye utagering er det sannsynligvis også gode rutiner rundt det, som at man alltid er to, at man har alarmer, trener på håndtering osv. Anonymkode: 08146...42b
AnonymBruker Skrevet 7. juli #9 Skrevet 7. juli Mye forskjellig. Jeg har jobbet i roligere boliger hvor vi stekte vafler, så TV, gikk på kjøpesenter og gikk turer samt stell og bistand til måltider. Har også jobbet i bolig med svært somatisk syke med respirator, slimsug og omfattende helseprosedyrer. I boligen jeg jobber nå er det ukentlig ekstrem selvskading og behov for å fysisk holde nede bruker i opp mot tre timer. I tillegg til gris med avføring og så høye skrik at vi bruker hørselsvern beregnet for anleggsarbeidere. Anonymkode: 14fe7...dcb
AnonymBruker Skrevet 7. juli #10 Skrevet 7. juli Her jeg jobber har man ansvar for 16 beboere alene, det er slitsomt og tungt, flere av dem burde vært på en langtidsavdeling, det er mange demente og psykisk syke. Alarmene går hele tiden. Anonymkode: 54b48...61a
AnonymBruker Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli Gjorde det for ett par år siden. Det var MYE mer å gjøre enn sykehjem. Beboerne var like syke som de som bor på sykehjem (de skal jo få bo hjemme til de dør). Samtidig er det ingen lege som er på det huset, så du må kontakte hver og ens fastleger veldig mye. Man står mye alene, på sykehjem har man jo legevisitt en gang i uka kanskje, her er det ingenting. Sykehjem er lettere, alt av bleier og mat, shampo etc. får man. Her må man mase på pårørende om det er noe. Det finnes ikke noe felles lager. Kanskje vil de ikke spise felles mat så da må man lage til hver enkelt i leiligheten deres(de er for syke selv). Anonymkode: 4c380...847
AnonymBruker Skrevet 8. juli #12 Skrevet 8. juli Ok, takk for svar alle sammen! Det høres ikke ut som om noen av dere trives noe særlig. Det er kanskje stor gjennomtrekk på sykepleiere/vernepleiere på slike steder? Jeg vurderer å søke på en slik stilling, men nå vet jeg sannelig ikke… Anonymkode: e86a3...378
AnonymBruker Skrevet 8. juli #13 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ok, takk for svar alle sammen! Det høres ikke ut som om noen av dere trives noe særlig. Det er kanskje stor gjennomtrekk på sykepleiere/vernepleiere på slike steder? Jeg vurderer å søke på en slik stilling, men nå vet jeg sannelig ikke… Anonymkode: e86a3...378 Der jeg jobbet var det stor gjennomtrekk i alle fall. Jeg var vel den ene av tre som holdt i mer enn 6 år. Anonymkode: 4c380...847
AnonymBruker Skrevet 9. juli #14 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (23 timer siden): Der jeg jobbet var det stor gjennomtrekk i alle fall. Jeg var vel den ene av tre som holdt i mer enn 6 år. Anonymkode: 4c380...847 Trivdes du da du jobbet der da eller var det mer som om du holdt ut fordi du måtte? Anonymkode: e86a3...378
AnonymBruker Skrevet 16. juli #15 Skrevet 16. juli Kjedelig jobb. Bare stell, vask og generelle huslige oppgaver. Kjøre beboer til ærend, gi medisiner, lage måltider osv. Jeg var miljøterapeut i bolig for utv.hemmede. Anonymkode: 25745...252
AnonymBruker Skrevet 27. juli #16 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (På 16.7.2025 den 16.39): Kjedelig jobb. Bare stell, vask og generelle huslige oppgaver. Kjøre beboer til ærend, gi medisiner, lage måltider osv. Jeg var miljøterapeut i bolig for utv.hemmede. Anonymkode: 25745...252 Hva gjorde vernepleierne/sykepleierne da? Anonymkode: e86a3...378
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå