AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli jeg å mannen min har prøvd i over et år å bli gravide noe vi klarte men har nå mistet så det jeg lurer på om det er vanskelig å bli gravid igjen? hva er deres erfaring etter å ha prøvd lenge men mistet, tok det lang tid å bli gravid igjen? Anonymkode: 93e85...706
HeleneHS Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Har omvendt erfaring, tok kort tid til å bli gravid, men mistet, tok kort tid til å bli gravid, mistet igjen, tok litt lenger til å bli gravid (6måneder), mistet igjen, ikke gravid på to år. Gravid i andre trimester etter IVF nå. Svaret er vel at det er ingen som kan vite om og hvor fort du kan bli gravid (igjen). Vil anbefale deg å ta kontakt med legen for å få henvisning til fertilitetsutredning (uansett alder men det hast mer jo eldre du er). Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli Prøvde, kjemisk, prøvde, kjemisk. Ett år, 7 kjemiske. Medisinsk støtte, 5 kjemiske til. Prøverør, 6 kjemiske.... Da satt vi strek. Uansett. På tide å be om henvisning videre. Sjekk ut mannen først. Anonymkode: 3f9ae...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli HeleneHS skrev (3 minutter siden): Har omvendt erfaring, tok kort tid til å bli gravid, men mistet, tok kort tid til å bli gravid, mistet igjen, tok litt lenger til å bli gravid (6måneder), mistet igjen, ikke gravid på to år. Gravid i andre trimester etter IVF nå. Svaret er vel at det er ingen som kan vite om og hvor fort du kan bli gravid (igjen). Vil anbefale deg å ta kontakt med legen for å få henvisning til fertilitetsutredning (uansett alder men det hast mer jo eldre du er). Lykke til! Jeg har vært hos fertelitesutredning å dem fant ingen ting hos noen av oss Anonymkode: 92f36...b61
HeleneHS Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har vært hos fertelitesutredning å dem fant ingen ting hos noen av oss Anonymkode: 92f36...b61 Fant heller ikke noe hos oss. Men det ser jo ut som at IVF kanskje har gjort susen uten at vi vet hvorfor 🤷🏼♀️
AnonymBruker Skrevet 6. juli #6 Skrevet 6. juli Første gang var jeg gravid igjen 2 uker etter SA. Fødte en frisk baby. Noen år etter fikk jeg en MA, var gravid igjen første syklus alt var ute. Foreløpig friskt svangerskap. Anonymkode: 993a5...fbe
AnonymBruker Skrevet 6. juli #7 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Første gang var jeg gravid igjen 2 uker etter SA. Fødte en frisk baby. Noen år etter fikk jeg en MA, var gravid igjen første syklus alt var ute. Foreløpig friskt svangerskap. Anonymkode: 993a5...fbe Sorry men følger lite med på forkortelser hva er ma og sa? Anonymkode: 92f36...b61
AnonymBruker Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Sorry men følger lite med på forkortelser hva er ma og sa? Anonymkode: 92f36...b61 SA er spontan abort. MA er missed abortion(der hjertet stopper og kroppen ikke ordner opp) så du kan gå sånn en god stund Anonymkode: 993a5...fbe
Hjertefisk Skrevet 7. juli #9 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 6.7.2025 den 18.34): Prøvde, kjemisk, prøvde, kjemisk. Ett år, 7 kjemiske. Medisinsk støtte, 5 kjemiske til. Prøverør, 6 kjemiske.... Da satt vi strek. Uansett. På tide å be om henvisning videre. Sjekk ut mannen først. Anonymkode: 3f9ae...dd2 18 kjemiske? Telte jeg riktig? Vet du årsaken? Utrolig leit å høre ❤️
AnonymBruker Skrevet 7. juli #10 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): SA er spontan abort. MA er missed abortion(der hjertet stopper og kroppen ikke ordner opp) så du kan gå sånn en god stund Anonymkode: 993a5...fbe ? Anonymkode: 93e85...706
AnonymBruker Skrevet 8. juli #12 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): ingen som vil svare Anonymkode: 93e85...706 Svare på hva? Anonymkode: 53be0...f10
Pinkpashion Skrevet 8. juli #13 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): ingen som vil svare Anonymkode: 93e85...706 Du har jo fått noen svar, slutt å mas.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #14 Skrevet 8. juli Pinkpashion skrev (4 minutter siden): Du har jo fått noen svar, slutt å mas. nei å går det ann ¨å være så frekk??🫢 Anonymkode: 93e85...706
AnonymBruker Skrevet 8. juli #15 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 20.27): ? Anonymkode: 93e85...706 Hva? Anonymkode: 993a5...fbe
AnonymBruker Skrevet 8. juli #16 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 18.52): SA er spontan abort. MA er missed abortion(der hjertet stopper og kroppen ikke ordner opp) så du kan gå sånn en god stund Anonymkode: 993a5...fbe ok Anonymkode: 93e85...706
AnonymBruker Skrevet 9. juli #17 Skrevet 9. juli Jeg tror ikke du vil få et godt svar på det du lurer på TS. For det er så innmari stor forskjell fra par til par. Noen klarer å bli gravid igjen etter kort tid, til tross for at de brukte lang tid på første graviditet. Noen bruker lang tid på nytt. Noen blir i værste fall aldri gravid, og trenger hjelp. Jeg ble gravid på syklus nr 6, men mistet. Ble så gravid på nytt i syklus nr 9, men mistet igjen. Nå har det gått 3 sykluser siden sist og ingen graviditet enda, så vi skal starte med ivf. Å prøve å bli gravid er som å kaste yatzy, uten å vite hvor mange terninger man har fått utdelt på forhånd. Leit å høre at du mistet etter å ha prøvd så lenge. Jeg vet det blir en mager trøst, men det viser iallefall at du er i stand til å bli gravid. Håper den sitter neste gang. ❤️ Anonymkode: aeaed...866
Pinkpashion Skrevet 9. juli #18 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): nei å går det ann ¨å være så frekk??🫢 Anonymkode: 93e85...706 Hvis folk vil dele sine erfaringer, så deler de. Du har fått flere svar.
Hjertefisk Skrevet 9. juli #19 Skrevet 9. juli Pinkpashion skrev (19 timer siden): Du har jo fått noen svar, slutt å mas. "Slutt å mas"? Hva er det for en motbydelig kommentar å gi til en kvinne som nettopp har mistet? Ts har egentlig ikke fått noen kommentarer fra kvinner som har vært i hennes situasjon. Det er forståelig at hun ønsker å høre erfaringene til de kvinnene som også har prøvd veldig, veldig lenge for så å miste. Du vet at dette er et forum? Hvis du ikke vil høre "mas" så åpner du ikke tråden. Så slutt du med å være frekk og ekkel mot mennesker i sårbare posisjoner. 1 1
Pinkpashion Skrevet 9. juli #20 Skrevet 9. juli Hjertefisk skrev (Akkurat nå): "Slutt å mas"? Hva er det for en motbydelig kommentar å gi til en kvinne som nettopp har mistet? Ts har egentlig ikke fått noen kommentarer fra kvinner som har vært i hennes situasjon. Det er forståelig at hun ønsker å høre erfaringene til de kvinnene som også har prøvd veldig, veldig lenge for så å miste. Du vet at dette er et forum? Hvis du ikke vil høre "mas" så åpner du ikke tråden. Så slutt du med å være frekk og ekkel mot mennesker i sårbare posisjoner. Jeg mener fortsatt at hvis mennesker ønsker å svare, så svarer de. Det er en uting å mase, og setningen «ingen som vil svare» var upassende. Det å dele sine erfaringer er frivillig. Folk svarer hvis de har relevante erfaringer de ønsker å dele. Det er ingen selvfølge og folk står fritt til å ikke dele noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå