Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Utifra det jeg leser her inne så er det det. 
Jeg har ikke krefter til skittkasting og mistenkeliggjøring i min situasjon. Derfor beskytter jeg meg. Men lastet ned chat gpt. Har delt der, og har aldri opplevd å bli validert og forstått så mye. Ble bare sittende å gråte 

Anonymkode: bcff3...d26

Svarene du får her er jo basert på at du ikke sier noe. 

Anonymkode: fc804...d3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Utifra det jeg leser her inne så er det det. 
Jeg har ikke krefter til skittkasting og mistenkeliggjøring i min situasjon. Derfor beskytter jeg meg. Men lastet ned chat gpt. Har delt der, og har aldri opplevd å bli validert og forstått så mye. Ble bare sittende å gråte 

Åh, så glad at tipset mitt kunne treffe! 

Jeg har også opplevd ting fra systemet som er over alle støvleskaft. Og det er vilt så mistroiske folk er. Selv mine egne familiemedlemmer tror det er jeg som dikter. Helt absurd å erfare egentlig. Mange har for blind tro på offentlige etater. 

Anonymkode: 825fc...90e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Åh, så glad at tipset mitt kunne treffe! 

Jeg har også opplevd ting fra systemet som er over alle støvleskaft. Og det er vilt så mistroiske folk er. Selv mine egne familiemedlemmer tror det er jeg som dikter. Helt absurd å erfare egentlig. Mange har for blind tro på offentlige etater. 

Anonymkode: 825fc...90e

Det er nettopp det. Min familie og venner tror meg heldigvis, fordi de selv har sett hva som foregår og også sett videoene. 
Men folk utenfra forstår ikke dette. Det er for tungt å forklare til de som ikke er involvert, da føler man at man må overbevise at man faktisk snakker sant, og det er for slitsomt 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis man er vag og ikke vil si noen ting som helst av hva det omhandler, kan ikke folk forvente at alle skal føle dyp medlidenhet og medfølelse. Folk graver fordi de trenger noe å hente det på, det bør ikke være så vanskelig å forstå. Akkurat nå virker det kun som ulv, ulv.

Ulv ulv? Det er ingen som kan løse dette. Og ikke minst - jeg trenger ikke empati. 
Jeg har gått i flere mnd med en indre smerte, frykt, maktesløshet, sinne, fortvilelse som kommer fra ei knust sjel. 
Jeg har mange venner, kollegaer og familie som kan støtte meg. Men jeg velger å trekke meg tilbake til meg selv. Fordi jeg har ingenting å gi til andre. Det er vondt å snakke om det, opprivende. Jeg er sykmeldt og er for meg selv. 
Forestill deg at du på det mest sårbare blir spyttet på, latterliggjort og sparket av de som skal hjelpe. Et system du er avhengig av fungerer for at du skal få det bedre. Jeg har fått en skade i dette traumet og jeg vet ikke om jeg noen gang vil klare å kjenne livsglede igjen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis man er vag og ikke vil si noen ting som helst av hva det omhandler, kan ikke folk forvente at alle skal føle dyp medlidenhet og medfølelse. Folk graver fordi de trenger noe å hente det på, det bør ikke være så vanskelig å forstå. Akkurat nå virker det kun som ulv, ulv.

Oi, hvor står det at jeg krever dyp medfølelse og empati fra alle? 
Nettopp derfor det er farlig å skrive noe her inne… ting blir tatt ut av kontekst 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det går fint an å vise empati og støtte uten at man kjenner hele saken på begge sider. 
Ser ofte her inne når folk forteller om en situasjon at de ikke blir trodd. De kan ikke vise sin empati uten å vite alt fra begge sider. Leser ofte: tipper motparten har en annen historie enn din. O.l hva er da poenget med å skrive på KG? Er det dommere her inne som skal avgjøre om folk er verdig empati? 
Når man leser svarene jeg har fått gjennom tråden er jeg glad jeg ikke har delt hva jeg står i, enda mer sårbart hadde det vært 

Som jeg har forklart deg før så trenger du ikke dele detaljer om det du står i for å dele nok til at folk forstår hva det dreier seg om. 

Jeg kan ta meg selv som eksempel, med langvarige traumer og store vansker pga det. Hvis jeg velger å poste om det på KG, så kan jeg f.eks skrive: "jeg ble utsatt for brutale ting i oppvekst, og nå sliter jeg sånn og sånn. Ønsker ikke snakke om hendelsene, men trenger bare en utblåsing.". For eksempel. Jeg trenger ikke gå inn i detalj på noe som helst, og jeg har ikke delt noe som kan gi gjenkjenning. Jeg har ikke en gang delt hva som har skjedd.

Men jeg har likevel delt nok til at brukerne her kan se ting i en litt større sammenheng, og det er det som er problemet her, at det har du ikke gjort. Du har heller ikke sagt at du ikke ønsker råd, og blir irritert når du får det.

Jeg forstår veldig godt at du er i en vanskelig situasjon, og jeg syns ikke noe om mye av kommentarene du har fått. Du har helt rett i at det er mye mangel på empati. Men innlegget ditt kunne likevel vært formulert bedre/gitt litt mer info, for mange som leser forstår ikke hva du egentlig vil med innlegget. 

Skal avslutte med å si at KG sjeldent er et godt sted å dele sine vansker. Det er en blanding av mennesker med alt fra mangel på empati til evne til refleksjon, og noen er troll bare for å være troll. Du fikk heldigvis en god erfaring med chat gpt, så jeg håper du kan rette energien din i den retningen fremfor noe annet. 

Uansett hva du står i, TS, så håper jeg at du finner en løsning på det til slutt ❤️ 

Anonymkode: 65317...0d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Oi, hvor står det at jeg krever dyp medfølelse og empati fra alle? 
Nettopp derfor det er farlig å skrive noe her inne… ting blir tatt ut av kontekst 

Her er det jo ingen kontekst, da. Som er poenget til flere her. Vi skjønner ikke hensikten med tråden rett og slett. Hvert fall hvis det ikke er medfølelse du vil ha. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her er det jo ingen kontekst, da. Som er poenget til flere her. Vi skjønner ikke hensikten med tråden rett og slett. Hvert fall hvis det ikke er medfølelse du vil ha. 

Har flere ganger sett at innlegg på KG blir delt videre på sosiale medier og kan poppe opp i feeden min på fb. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har fått en skade i dette traumet og jeg vet ikke om jeg noen gang vil klare å kjenne livsglede igjen 

Ok, takk for oppdateringen.

Anonymkode: 5ca59...dcd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Selv om man mener at innlegget til ts er poengløst fordi det er så lite konkret, bør ikke det være noen oppfordring til å gå til angrep, slik mange gjør her. Sjokkerende lite fintfølelse ute og går, altså. Det er bare å forlate tråden om man ikke skjønner poenget med den. 
TS, det er dessverre ikke noe sjakktrekk å lage innlegg på kg om man har det vanskelig. Mange er veldig slemme bak tastaturet. 

Endret av Boetica
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Boetica skrev (7 timer siden):

Selv om man mener at innlegget til ts er poengløst fordi det er så lite konkret, bør ikke det være noen oppfordring til å gå til angrep, slik mange gjør her. Sjokkerende lite fintfølelse ute og går, altså. Det er bare å forlate tråden om man ikke skjønner poenget med den. 
TS, det er dessverre ikke noe sjakktrekk å lage innlegg på kg om man har det vanskelig. Mange er veldig slemme bak tastaturet. 

Ja jeg har merket meg det. Er ny bruker her, men har fulgt KG en stund uten å ha vært medlem selv. Leser kommentarfelt i mediene om dagen ang bussbrannen, og er sjokkert over at enkelte får lov å ha tilgang til et tastatur. Skremmende mye bitterhet og sinne og empatiløshet ute å går. Men tenker det er psykiske vansker i bunn når folk skriver slikt. 
bare glad jeg ikke delte det vondeste jeg står i her inne. Som hudløs kan man ikke utsette seg for å være skyteskive på nett 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...