Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke alle trenger en agenda for å føle noe. Men takk for at du tok deg tid til å gjøre det vanskeligere å si fra neste gang.

Anonymkode: bcff3...d26

Du har vel strengt tatt ikke "sagt ifra" om noe. Du har informert om at du har det vanskelig, men så stoppet det🤔

Anonymkode: fc804...d3d

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Til ts: beklager på forumets vegne at du får så ubrukelige svar. Jeg skriver heller med ChatGPT i situasjoner som din, der får jeg støtte og mye mer forståelse og respekt. 

Jeg håper det blir bedre for deg snart og at tilliten til systemet kan gjenopprettes. Ofte er det en del av systemet som er problematisk, ikke alt sammen, men det kan føles sånn når man står midt oppi det. 

🌸

Anonymkode: c421b...3c6

• Liker 4
Skrevet

Ressurssterk er du ikke når du ikke tåler tilbakemeldinger fra andre på et internet forum som er regulert og kontrollert for personangrep.

Dette må du tåle. Du sier du spiser lite, som kan tyde på at hjernen og hormonsystemet ditt ikke får det det trenger av essensielle komplette næringsstoffer. Du spiser lite, som sikkert ikke er tilfeldig.

Hvis du faktisk er ressurssterk, så unngår du nå å gå inn i offerrollen, men tar grep i livet ditt. Ytre faktorer kan man ikke alltid gjøre noe med. Det er bra å tilegne seg kunnskap og visdom. Alt til sin tid, og av og til må man ha noen pauser. Lykke til!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Cartman
Skrevet
frivis skrev (52 minutter siden):

Ressurssterk er du ikke når du ikke tåler tilbakemeldinger fra andre på et internet forum som er regulert og kontrollert for personangrep.

Dette må du tåle. Du sier du spiser lite, som kan tyde på at hjernen og hormonsystemet ditt ikke får det det trenger av essensielle komplette næringsstoffer. Du spiser lite, som sikkert ikke er tilfeldig.

Hvis du faktisk er ressurssterk, så unngår du nå å gå inn i offerrollen, men tar grep i livet ditt. Ytre faktorer kan man ikke alltid gjøre noe med. Det er bra å tilegne seg kunnskap og visdom. Alt til sin tid, og av og til må man ha noen pauser. Lykke til!

Godt skrevet!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du tenker at det å miste hunden eller bilen er stjålet er å stå i et pågående traume? At dette går innunder noe TS ikke har kontroll over og  ikke får stoppet, og at tilliten til systemet er borte?

Det er jo åpenbart at det dreier seg om at ts har blitt fratatt barna, vært utsatt for vold og ikke får hjelp, e.l. 

Anonymkode: 65317...0d9

Hvis man f.eks er en voldsperson og har blitt fratatt barna så har jeg jo ikke mye sympati for vedkommende, uansett hvor synd på seg selv vedkommende synes det er. Min mor ville vært på samme måte, for det er alltid hun det er synd på og ingen andre. Så hva dette pågående traumet er, og hvorfor, er jo ganske fundamentalt.

Anonymkode: f9f32...2ec

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
frivis skrev (3 timer siden):

For noe tull.

Mange ressurssterke mennesker møter veggen pga omstendigheter de ikke kan rå for. Tror du DPS bare er fylt opp med sosialklienter og generelt ressurssvake folk? Tror igjen! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg står i et pågående traume som jeg ikke har kontroll over og som jeg ikke får stoppet. Livet blir aldri det samme igjen, og tilliten jeg en gang hadde til systemet er borte. Jeg sover lite og spiser lite. Ofte ligger jeg bare å gråter. Alt jeg åpner meg og sier blir brukt mot meg, så jeg er ensom i smerten. Jeg må late som at alt er ok. Jeg har gått i flere måneder nå og ikke fungert. Det er faktisk ingenting jeg kan gjøre. Dere kommer sikkert til å si: snakk med legen, få en psykolog osv. men dere aner ikke hva jeg står i. Jeg er oppegående og ressurssterk- langt over mange har jeg erfart. Jeg må bare spille kortene mine riktig og skjule min smerte. Verden er et stygt sted 

Huff. Det hørtes veldig tungt ut! Hva mener du med at alt du sier  blir brukt mot deg? Hvem gjør det mot deg? Når man ikke spiser og sover nok, kan man bli veldig paranoid og engstelig. Snakker av erfaring. ❤️

Anonymkode: 6f6c4...63f

AnonymBruker
Skrevet

Dette er som 20 spørsmål. Gjelder det noe fra mineralriket tro 

Anonymkode: aeab2...86e

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg står i et pågående traume som jeg ikke har kontroll over og som jeg ikke får stoppet. Livet blir aldri det samme igjen, og tilliten jeg en gang hadde til systemet er borte. Jeg sover lite og spiser lite. Ofte ligger jeg bare å gråter. Alt jeg åpner meg og sier blir brukt mot meg, så jeg er ensom i smerten. Jeg må late som at alt er ok. Jeg har gått i flere måneder nå og ikke fungert. Det er faktisk ingenting jeg kan gjøre. Dere kommer sikkert til å si: snakk med legen, få en psykolog osv. men dere aner ikke hva jeg står i. Jeg er oppegående og ressurssterk- langt over mange har jeg erfart. Jeg må bare spille kortene mine riktig og skjule min smerte. Verden er et stygt sted 

Hva er det du egentlig vil? Hele innlegget er jo helt paradoksalt! Når du sliter så tungt psykisk at du verken spiser eller sover og ikke har fungert i flere måneder, må du jo oppsøke helsehjelp. Men før noen våger å foreslår lege/psykolog blir du nærmest truende: «Dere aner ikke hva jeg står i! Jeg er oppegående og ressurssterk - mer enn de fleste har jeg erfart. Jeg må bare spille kortene mine riktig og skjule min smerte. Verden er et stygt sted!» Du klager over at du har det forferdelig, men nåde den som sier du bør oppsøke helsehjelp for du er mer ressurssterk og oppegående enn de fleste ifølge deg selv. I stedet legger du skylden på hele verden og går og synes synd på deg selv, men vil ikke oppsøke hjelp hos de eneste som kan hjelpe deg. 🤷‍♀️

Anonymkode: 962fb...1e1

• Liker 12
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er det du egentlig vil? Hele innlegget er jo helt paradoksalt! Når du sliter så tungt psykisk at du verken spiser eller sover og ikke har fungert i flere måneder, må du jo oppsøke helsehjelp. Men før noen våger å foreslår lege/psykolog blir du nærmest truende: «Dere aner ikke hva jeg står i! Jeg er oppegående og ressurssterk - mer enn de fleste har jeg erfart. Jeg må bare spille kortene mine riktig og skjule min smerte. Verden er et stygt sted!» Du klager over at du har det forferdelig, men nåde den som sier du bør oppsøke helsehjelp for du er mer ressurssterk og oppegående enn de fleste ifølge deg selv. I stedet legger du skylden på hele verden og går og synes synd på deg selv, men vil ikke oppsøke hjelp hos de eneste som kan hjelpe deg. 🤷‍♀️

Anonymkode: 962fb...1e1

🏆 Godt skrevet. Vanskelig å få fatt i noe som helst her annet enn "jeg har det vanskelig, men du får ikke vite hvorfor".

Anonymkode: fc804...d3d

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar dette er rusproblematikk? Du ønsker at systemet skal fikse vondten samtidig som du ikke ønsker å etterkomme kravet om avrusning?

Anonymkode: 522bb...9c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er det helsevesenet, kommune og/eller politi som gjør vondt verre? De har nemlig en tendens til det.

Anonymkode: 1df61...309

🙄

Anonymkode: d31ce...1fd

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg antar dette er rusproblematikk? Du ønsker at systemet skal fikse vondten samtidig som du ikke ønsker å etterkomme kravet om avrusning?

Anonymkode: 522bb...9c0

Mye gjetting her, samtidig som du viser en aggressiv adferd mot meg. Må skuffe deg.. har aldri brukt rus, eneste rusmiddelet jeg bruker er snus 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mye gjetting her, samtidig som du viser en aggressiv adferd mot meg. Må skuffe deg.. har aldri brukt rus, eneste rusmiddelet jeg bruker er snus 

Selvsagt blir det masse gjetting når du nekte å skrive annet enn masse selvmedlidende innlegg om hvor vondt du har det. Folk aner jo ikke om det er sant eller om du overdriver eller gjør deg selv til offer.

Anonymkode: 0a04d...e99

• Liker 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt blir det masse gjetting når du nekte å skrive annet enn masse selvmedlidende innlegg om hvor vondt du har det. Folk aner jo ikke om det er sant eller om du overdriver eller gjør deg selv til offer.

Hvorfor gjette når jeg har sagt jeg ikke kommer til å gå i detalj? Respekter personvern. Hvis du tror folk lyver om hvordan de har det i et innlegg må du nesten scrolle videre. Ingen her inne kan sette seg til dommer for å vurdere om hva jeg føler 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor gjette når jeg har sagt jeg ikke kommer til å gå i detalj? Respekter personvern. Hvis du tror folk lyver om hvordan de har det i et innlegg må du nesten scrolle videre. Ingen her inne kan sette seg til dommer for å vurdere om hva jeg føler 

Fordi folk vil ha noe mer enn bare "det er synd på meg", å forholde seg til når de skal kommentere. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du trenger ikke gå i detalj for å gi brukerne her en viss innsikt i hva problemet faktisk dreier seg om. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger ikke gå i detalj for å gi brukerne her en viss innsikt i hva problemet faktisk dreier seg om. 

Jo det må man, fordi folk graver og spør, mistenker og lager sine egne vurderinger utifra synsing, som gjør at ts hele tiden må gi mer og mer av historien for å bli forstått, og da får ta pes i form av «historien endrer seg etter svarene» typ. 
Når man er langt nede og trenger støtte, er det ikke hissige mistenksomme kommentarer som støtter 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo det må man, fordi folk graver og spør, mistenker og lager sine egne vurderinger utifra synsing, som gjør at ts hele tiden må gi mer og mer av historien for å bli forstått, og da får ta pes i form av «historien endrer seg etter svarene» typ. 
Når man er langt nede og trenger støtte, er det ikke hissige mistenksomme kommentarer som støtter 

Jeg sliter også for tiden, laget et par tråder der jeg har skrevet at jeg sliter med depresjon, går på medisiner men de har begrenset effekt, også skrevet om hva jeg ville ha råd til og tilbakemeldinger på. Jeg har ikke fått en eneste kommentar sånn som du påstår at man får. Så man kan fint skrive litt og ta opp det man vil spørre om uten å måtte brette ut om alt mulig. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Folk graver og spør fordi TS sier ingenting om situasjonen. Hadde det blitt beskrevet litt mer, f.eks "voldelig eks", "familietragedie jeg ikke kan gå inn på", "barnevernet", eller hva som helst, så hadde det vært lettere. 

Nå har i grunn ikke jeg gitt noen hissige kommentarer, tvert i mot. Og jeg er enig i at de hissige kommentarene er veldig undøvendige. Men TS later til å tro at h*n må utlevere mye detaljer, og det er helt feil. 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...