Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg står i et pågående traume som jeg ikke har kontroll over og som jeg ikke får stoppet. Livet blir aldri det samme igjen, og tilliten jeg en gang hadde til systemet er borte. Jeg sover lite og spiser lite. Ofte ligger jeg bare å gråter. Alt jeg åpner meg og sier blir brukt mot meg, så jeg er ensom i smerten. Jeg må late som at alt er ok. Jeg har gått i flere måneder nå og ikke fungert. Det er faktisk ingenting jeg kan gjøre. Dere kommer sikkert til å si: snakk med legen, få en psykolog osv. men dere aner ikke hva jeg står i. Jeg er oppegående og ressurssterk- langt over mange har jeg erfart. Jeg må bare spille kortene mine riktig og skjule min smerte. Verden er et stygt sted 

Anonymkode: bcff3...d26

Dissse som bruker dette mot deg er folk du bør ha  mindre med å gjøre nå. Nå er tiden inne for å være fullstendig egoistisk og gjøre  det du kan for å  komme  deg opp  igjen. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når TS skriver "pågående traume", "tap av kontroll over og som jeg ikke får stoppet", og " tilliten til systemet er borte", så er det jo greit å resonnere seg frem. 

Jeg er absolutt enig i at TS kunne gitt mer info, det går fint an å beskrive situasjonen generelt uten gjenkjennelse. Men at situasjonen til TS kan være "hva som helst" basert på HI, blir jo helt feil. 

Anonymkode: 65317...0d9

Det er veldig lett at de som beskriver en situasjon får veldig mange råd som de ikke ber om. Alle skal mene noe om situasjonen, og noen vil så tvil og kverulere. Dette har jeg ikke kapasitet til. 
Når noen leser om en situasjon vil en automatisk gi råd. I denne saken finnes det ingen råd. Det handler om å tåle å stå i det til det er over. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når du skriver hele familien, betyr det at du har barn? I så fall har du faktisk en plikt til å kontakte politiet!! 

Anonymkode: 0a04d...e99

Det er ikke et straffbart forhold som politiet kan gjøre noe med 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være hva som helst. Trenger ikke ha noe med barna å gjøre. Som er poenget mitt.

Anonymkode: fc804...d3d

Nei, det trenger selvsagt ikke dreie seg om barna. Poenget var at det nok ikke var småtteri slik TS formulerte HI. 

AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (Akkurat nå):

Dissse som bruker dette mot deg er folk du bør ha  mindre med å gjøre nå. Nå er tiden inne for å være fullstendig egoistisk og gjøre  det du kan for å  komme  deg opp  igjen. 

Tusen takk. Det er det jeg nå prøver på. Jeg er et følelsesmenneske som tenker at folk har gode hensikter og vil en vel, så opplever jeg at de bare vil bruke alt de kan mot oss. Jeg har nå fått meg en advokat som snakker min sak. Alt går via advokaten, noe som får systemet til å bli rasende og enda mer fiendtlig mot meg. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det trenger selvsagt ikke dreie seg om barna. Poenget var at det nok ikke var småtteri slik TS formulerte HI. 

Nå har det jo kommet mer opplysninger i tråden, og jeg har ikke endret mening akkurat...

Anonymkode: fc804...d3d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk. Det er det jeg nå prøver på. Jeg er et følelsesmenneske som tenker at folk har gode hensikter og vil en vel, så opplever jeg at de bare vil bruke alt de kan mot oss. Jeg har nå fått meg en advokat som snakker min sak. Alt går via advokaten, noe som får systemet til å bli rasende og enda mer fiendtlig mot meg. 

Jeg vet ikke hvilket system du  sliter med, men det høres ut som du har fått saksbehandler som ikke er på laget ditt. Fint at du har en advokat som kan ta støyten. Går det an å få advokaten til å  få byttet saksbehandler? Jeg har hatt kontakt med NAV tre ganger i livet mitt, og de to første gangene var fånyttes, men tredje gang så fikk jeg en saksbehandler som var riktig for meg, som var fullt ut på laget mitt :) . 

AnonymBruker
Skrevet

Om du tror ressurs-sterke ikke møter det dypeste mørket, må du tenke om igjen.

I psykiatrien har jeg både møtt både presten, banksjefen og enken. 

Om du faktisk vil ha hjelp, så start med legevakt. Er det fare for liv, er det ambulanse som gjelder.

Anonymkode: b7c63...208

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Et helt system er nok ikke mot deg og det kan heller ikke bli rasende. Advokat er noe alle har rett til å bruke. Skjønner at ting er vanskelig, men jeg tror kanskje du gjør det verre for deg selv ved å gjøre det enda større enn det er. "Systemet" består av hundre-tusenvis av mennesker og de er ikke alle imot deg... ❤️ 

Anonymkode: 2d43a...8a7

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Av og til treng er ikke mennesker i dyp krise gode råd, - de trenger bare noen som lytter, en sjelesørger som er der, å få lufte tanker og tømme seg. Litt omsorg. 

Der må vi bli flinkere, å vise generell omsorg for hverandre, lytte.. 

❤️

Anonymkode: 0bdba...051

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har ikke blitt fratatt barna mine. Jeg ønsker ikke utlevere detaljer, for det er ikke råd jeg vil ha. Akkurat nå trenger jeg å lufte hvordan jeg har det, og hva dette gjør med meg. Ja det er en pågående traume. Et mareritt. Hele familien er rammet. 
Vi støtter hverandre, snakker sammen og har hverandre. Men de som skal hjelpe og beskytte gjør heller vondt verre. Og når man mister den grunnleggende tilliten til de som skal ha kontrollen så blir det vanskelig 

Er det helsevesenet, kommune og/eller politi som gjør vondt verre? De har nemlig en tendens til det.

Anonymkode: 1df61...309

AnonymBruker
Skrevet

Høyres ut som noe jeg sto i , livet kan bli godt igjen , men ting blir ikke det samme .. traumene blir der og tillit er borte men jeg har lært meg å stole på meg selv og bruke mine ressurser til å få det så godt jeg kan når , selv når det er utrolig vondt når systemet ikke kan hjelpe , eller de har for fullt opp til å hjelpe .. jeg Er ikke heilt der endå men på god vei . Sender deg en styrkeklem ❤️ husk selv om det er mye ondskap i verden er det utrolig mye kjærlighet også , tok sin tid før jeg såg det.. det vil du også gjøre etter hvert , jeg heier på deg og håper ting snur for deg snart ! 🌸

Anonymkode: 2accf...ffd

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om du tror ressurs-sterke ikke møter det dypeste mørket, må du tenke om igjen.

I psykiatrien har jeg både møtt både presten, banksjefen og enken. 

Om du faktisk vil ha hjelp, så start med legevakt. Er det fare for liv, er det ambulanse som gjelder.

Anonymkode: b7c63...208

Ressurssterke får ofte problemer i møte med «systemet» fordi de evner å stille kritiske spørsmål, ønsker faglige begrunnelser og stiller krav. Folk i slike stillinger er preget av et system og ser ikke mennesket bak. Ved motgang (de opplever motgang når de blir stilt kritiske spørsmål de ikke har svar på) så snur de seg mot deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Av og til treng er ikke mennesker i dyp krise gode råd, - de trenger bare noen som lytter, en sjelesørger som er der, å få lufte tanker og tømme seg. Litt omsorg. 

Der må vi bli flinkere, å vise generell omsorg for hverandre, lytte.. 

❤️

Anonymkode: 0bdba...051

Har snakket med mange, også lege og fagfolk, men ingen kan gi meg annet råd enn å stå i det. Det er når man mister håpet, ikke blir hørt og blir motarbeidet at man ikke har noe igjen. Det er som en bit av hjerte og sjel er ødelagt,

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, noen ganger vil man bare bli lyttet til, uten at noen prøver å fikse en situasjon som ikke har en løsning. Livet kan være brutalt, vanskelige ting kan føles uoverkommelige og av og til handler det om å overleve. Dag for dag. Ekstra vanskelig når mange har enkle løsninger og råd på komplekse problemstillinger som kanskje ikke har en løsning. Høres tøft ut det du står i, uten at jeg vet detaljene. 

Anonymkode: fdb6d...5a1

• Hjerte 2
Gjest Cartman
Skrevet

Hva er formålet med tråden? Ønske om hjelp? Fiske etter sympati? Få ut litt frustrasjon? 

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å snakke med en prest? 

Anonymkode: 0a04d...e99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler med deg, noen ganger vil man bare bli lyttet til, uten at noen prøver å fikse en situasjon som ikke har en løsning. Livet kan være brutalt, vanskelige ting kan føles uoverkommelige og av og til handler det om å overleve. Dag for dag. Ekstra vanskelig når mange har enkle løsninger og råd på komplekse problemstillinger som kanskje ikke har en løsning. Høres tøft ut det du står i, uten at jeg vet detaljene. 

Anonymkode: fdb6d...5a1

Det handler mye om å overleve ja. Noen dager går det greit, men i dag er det vondt. 
føler mye på maktesløshet og sinne. 
Fortvilelse og frykt. Det finnes gode løsninger, men når jeg ikke blir hørt så kommer jeg ingen vei. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Cartman skrev (1 time siden):

Hva er formålet med tråden? Ønske om hjelp? Fiske etter sympati? Få ut litt frustrasjon? 

Ikke alle trenger en agenda for å føle noe. Men takk for at du tok deg tid til å gjøre det vanskeligere å si fra neste gang.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Cartman
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke alle trenger en agenda for å føle noe. Men takk for at du tok deg tid til å gjøre det vanskeligere å si fra neste gang.

Alle har en agenda. Si i fra om hva da? At livet er kjipt? At du sliter? Burde du ikke ta det opp med fastlegen, en psykolog eller lignende? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...