Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler veldig nedpress rett etter fødsel, spesielt når jeg sitter på do og er akkurat som om urinen ikke kommer like lett ut. Er dette normalt og trekker seg tilbake, eller er det tidlig tegn på fødselsskade/fremfall?

Anonymkode: 4f8d2...715

AnonymBruker
Skrevet

Du må tenke på at kroppen og underlivet ditt har vært igjennom en stor påkjenning. Å forvente at alt skal føles som normalt rett i etterkant av fødsel kan du nok ikke gjøre. Jeg vil tenke det er normalt å føle form for nedpress rett i etterkant. Gi det litt tid, eventuelt snakk med jordmor.

Anonymkode: f357c...855

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det sånn etter første fødsel de første dagene, trodde hele livmora skulle dette ut når jeg gikk. Det gikk over, husker ikke helt når, men etter noen dager mener jeg. 

Anonymkode: 3b9e9...bdd

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Du må trene bekkenbunnen😊

Anonymkode: 9b1cf...1d1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Søk opp «fremfall»

Anonymkode: 42eaf...62f

Skrevet

Jeg følte veldig nedpress. Ingen form for problemer senere. Jeg tror det var mer alle musklene inni der spm var mørbanket. Jeg måtte ta det endel med ro i startwn, men var vel veldig mye bedre innen uke 6 og enda mer etter 2 mnd om jeg husker. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde selv jeg hadde fremfall helt til sjekken hos gynekolog noen måneder etter fødsel hvor hun fortalte at man bare kjenner underlivet sitt bedre i tiden etter fødsel og da spesielt dersom du ammer. Hvis det vedvarer etter du er ferdig med amming kan sikkert gynekologen sjekke. Hvis det skulle vise seg at du faktisk har fremfall så kan du sjekke ut hypopressiv trening. 

Anonymkode: 60068...542

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...