AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Noen som er godt kjente der? Jeg skal fly fra Torp neste uka, og flyet går ganske tidlig. Må med en buss til Torp som går 06.05 fra Oslo bussterminal. Problemet: Buss fra der jeg bor kommer til bussteminalen 4 minutter etter at bussen til Torp har kjørt 😞 Men jeg kan gå av både på Sjølyst og på Lysaker, og ha grei mulighet til å rekke bussen til Torp derfra. Min.buss stopper imidlertid på andre siden av veien, og på kart ser det ut som det kan være ganske komplisert å komme seg til fots til den andre siden. Jeg er heller ikke superrask til beins og har stor koffert. Hvilken av busstoppene Sjølyst og Lysaker er minst kompliserte/kortest å krysse veien fra? Anonymkode: c0f49...596
Kjetil E Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Noen som er godt kjente der? Jeg skal fly fra Torp neste uka, og flyet går ganske tidlig. Må med en buss til Torp som går 06.05 fra Oslo bussterminal. Problemet: Buss fra der jeg bor kommer til bussteminalen 4 minutter etter at bussen til Torp har kjørt 😞 Men jeg kan gå av både på Sjølyst og på Lysaker, og ha grei mulighet til å rekke bussen til Torp derfra. Min.buss stopper imidlertid på andre siden av veien, og på kart ser det ut som det kan være ganske komplisert å komme seg til fots til den andre siden. Jeg er heller ikke superrask til beins og har stor koffert. Hvilken av busstoppene Sjølyst og Lysaker er minst kompliserte/kortest å krysse veien fra? Anonymkode: c0f49...596 Hvor kommer du fra? For hvis du kommer ned Vollsveien så er Lysaker veldig enkel å bytte på. Hvis du ikke kommer ned Vollsveien så må du til gjengjeld under E18 så da litt mer komplisert. Litt usikker på Sjølyst.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli Ruter har blitt ganske gode på å skrive hvilken plattform bussene går fra. Søk opp reisen du skal og se etter plattform-bokstaven. Det finnes kart hvor du kan se hvor de er i forhold til hverandre. Anonymkode: 9333b...f31
AnonymBruker Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli Regner med at du kommer fra øst og skal mot vest? Da stopper bussene på samme side på Lysaker, men må bytte plattform- tror plattformen til flybussene er litt nedenfor rutebussene. Dersom du kommer fra vest, så må du opp en bakke og ned en trapp/heis før du kommer på rett side. Sjølyst er jeg usikker på, da jeg kun reiser fra skøyen.. Anonymkode: 2d3be...9e4
AnonymBruker Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli Kommer fra Hønefoss. Har prøvd å søke med kart på Ruter, men finner ikke ut av stoppene på Sjølyst. Jeg vet hvor bussene stopper og går fra på Lysaker, men vet ikke hvordan jeg kommer meg til andre siden av E18. Eller hvor langt det er å gå. Anonymkode: 1b25d...dd5
AnonymBruker Skrevet 6. juli #6 Skrevet 6. juli (ts skrev siste, men fra venninnes konto. Derfor annen kode) Anonymkode: 1b25d...dd5
AnonymBruker Skrevet 6. juli #7 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kommer fra Hønefoss. Har prøvd å søke med kart på Ruter, men finner ikke ut av stoppene på Sjølyst. Jeg vet hvor bussene stopper og går fra på Lysaker, men vet ikke hvordan jeg kommer meg til andre siden av E18. Eller hvor langt det er å gå. Anonymkode: 1b25d...dd5 Det går trapp rett opp og ned, så det tar deg maks tre minutter med bagasje på Lysaker. Er litt lenger (og mer kronglete) på Sjølyst. Ville tatt Lysaker. Anonymkode: 9333b...f31
AnonymBruker Skrevet 6. juli #8 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går trapp rett opp og ned, så det tar deg maks tre minutter med bagasje på Lysaker. Er litt lenger (og mer kronglete) på Sjølyst. Ville tatt Lysaker. Anonymkode: 9333b...f31 Takk. Så selv med stor koffert 20 kg tar det ikke så lang tid? Har ca 10 minutter på meg. Anonymkode: 1b25d...dd5
AnonymBruker Skrevet 6. juli #9 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kommer fra Hønefoss. Har prøvd å søke med kart på Ruter, men finner ikke ut av stoppene på Sjølyst. Jeg vet hvor bussene stopper og går fra på Lysaker, men vet ikke hvordan jeg kommer meg til andre siden av E18. Eller hvor langt det er å gå. Anonymkode: 1b25d...dd5 Når du kommer av bussen fra Hønefoss inng. oslo, så går det en trapp opp mot Lysakerlokket bak på holdeplassen, stå med ansiktet vendt mot tunnelen, så har du trappen kl 10. på venstre hånd. Altså, du SER trappen. Gå opp, følg gangveien over Lysakerlokket (så du har E18 på høyre hånd), og inn i det lille avlukket med grønne og gule gjennomsiktige ruter. Gå ned trappen, og du er på den andre siden. Har du ti minutter rekker du det HELT fint. Jeg er ikke helt sikker på hvilken plattform Torp-bussen går fra, men vil tro det er den plattformen mellom E18 utgående Oslo og de nærmest Narvesen (der går Bærumsbussene og Fornebu-bussene. Men det er en plattform til utenfor de, og der vil jeg tro at Torpbussen går fra. Anonymkode: 9333b...f31 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #10 Skrevet 6. juli Du kan prøve å navigere deg med google maps nå hvis du vil sjekke ruten på forhånd! Anonymkode: 9333b...f31
enkefru Skrevet 6. juli #11 Skrevet 6. juli (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kommer fra Hønefoss. Har prøvd å søke med kart på Ruter, men finner ikke ut av stoppene på Sjølyst. Jeg vet hvor bussene stopper og går fra på Lysaker, men vet ikke hvordan jeg kommer meg til andre siden av E18. Eller hvor langt det er å gå. Anonymkode: 1b25d...dd5 Da må du under E18 for å komme til flybussens stopp, det er ganske ukomplisert og kjapt. I tillegg vil du være FØR på Lysaker, enn Sjølyst, så du vil ha bedre tid på deg før Torp-bussen kommer. Edit: jeg snakker om Lysaker (glemte å skrive det) 🙈 Endret 6. juli av enkefru
AnonymBruker Skrevet 6. juli #12 Skrevet 6. juli enkefru skrev (Akkurat nå): Da må du under E18 for å komme til flybussens stopp, det er ganske ukomplisert og kjapt. I tillegg vil du være FØR på Lysaker, enn Sjølyst, så du vil ha bedre tid på deg før Torp-bussen kommer. Er mer komplisert på Sjølyst enn Lysaker. Ville valgt Lysaker, og det er også et pluss at ts har bedre tid på Lysaker. Anonymkode: 9333b...f31
enkefru Skrevet 6. juli #13 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er mer komplisert på Sjølyst enn Lysaker. Ville valgt Lysaker, og det er også et pluss at ts har bedre tid på Lysaker. Anonymkode: 9333b...f31 Jeg har redigert innlegget mitt nå, for jeg tenkte på Lysaker…. Glemte bare å skrive det 😅🙈
Kjetil E Skrevet 6. juli #14 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det går trapp rett opp og ned, så det tar deg maks tre minutter med bagasje på Lysaker. Er litt lenger (og mer kronglete) på Sjølyst. Ville tatt Lysaker. Anonymkode: 9333b...f31 Bussen fra Hønefoss stopper på sydsiden av E18 på Lysaker. Da må hun følge veien ned og under E18 og opp på motsatt side. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #15 Skrevet 6. juli Fordelen med Sjølyst er at du slipper trapper. Men det er mer komplisert, vanskeligere å intuitivt skjønne hvor du skal, OG du har dårligere tid. Det er kanskje to, tre ganger så mange meter som Lysaker-byttet. Lysaker er mye kortere, men to trapper du må forsere. Du bruker nok allikevel kortere tid på antall meter spart… du har og lenger tid Anonymkode: 9333b...f31
AnonymBruker Skrevet 6. juli #16 Skrevet 6. juli Kjetil E skrev (Akkurat nå): Bussen fra Hønefoss stopper på sydsiden av E18 på Lysaker. Da må hun følge veien ned og under E18 og opp på motsatt side. Hun kan gå nedover uten trapp, men det er lenger enn trappe-valget. Anonymkode: 9333b...f31
I Grosny Skrevet 6. juli #17 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (36 minutter siden): (ts skrev siste, men fra venninnes konto. Derfor annen kode) Anonymkode: 1b25d...dd5 Går det an å bytte i Sandvika? da får du jo litt bedre tid til overgang, 1
Kjetil E Skrevet 6. juli #18 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun kan gå nedover uten trapp, men det er lenger enn trappe-valget. Anonymkode: 9333b...f31 Mulig, men regner med hun har bagasje og da ville jeg ihvertfall valgt å gå under siden jeg da slapp å styre med trapper.
enkefru Skrevet 6. juli #19 Skrevet 6. juli (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordelen med Sjølyst er at du slipper trapper. Men det er mer komplisert, vanskeligere å intuitivt skjønne hvor du skal, OG du har dårligere tid. Det er kanskje to, tre ganger så mange meter som Lysaker-byttet. Lysaker er mye kortere, men to trapper du må forsere. Du bruker nok allikevel kortere tid på antall meter spart… du har og lenger tid Anonymkode: 9333b...f31 Ingen trapper på Lysaker om går under E18, supert om en har trillekoffert Endret 6. juli av enkefru
AnonymBruker Skrevet 6. juli #20 Skrevet 6. juli enkefru skrev (2 minutter siden): Ingen trapper på Lysaker om går under E18, supert om en har trillekoffert Det er sant, men det er vesentlig mye lenger enn trappene. Anonymkode: 9333b...f31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå