Gå til innhold

Tok initiativ til sex med mannen - gjør "narr" av meg.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har lenge klaget over at jeg så sjeldent tar initiativ til sex og intimitet. Han har gjentatte ganger sagt at han venter på at jeg skal ta itiativ midt på natta /vekke han, ta itiativ til en kjappis osv.

Etter at vi fikk to tette, så blir kontaktbehovet mitt mer enn dekka så det er en av grunnene. En annen grunn er at jeg synes det er vanskelig å ta itiativ og føler meg sårbar når jeg gjør det. 

I går "mannet" jeg meg opp og tok først itiativ til en kjapp en i boden mens barna så på tv, og på natta vekte jeg han.

Men nå i dag har han dratt spøker om det hele dagen, og liksom klaget over at han er så trøtt , at jeg sleit han ut i går, og på en måte ledd av meg og min oppførsel i går. Noen ganger har det vært på grensen til å trykke meg litt ned , typ  " jeg må bare le av deg og hvordan du var i går", "gikk du på et type dop i går", "snakket du med noen mannlige venner i går og ble kåt av de, siden du var så annerldes " osv. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig lei meg , fordi jeg endelig turte å "gå litt ut av skallet " mitt. Jeg ble til slutt skikkelig lei meg når han gjorde narr og delvis brukte det mot meg som en roast i stad og begynte å gråte. 

Da sa mannen unnskyld og at det bare var ment som spøk, og at han bare ikke tenker seg om. Men likevel så kjenner jeg at de kommentarene var over grensen til hva man skal si til den man er gift med... Mannen mener jeg overdriver , siden han har jo sagt unnskyld og mener jeg bare skal glemme det.. 

Er det jeg som overreagerer , eller var det over grensen ?

Anonymkode: 02822...39d

• Liker 1
  • Hjerte 30
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er hårsår

• Liker 13
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Du, helt klart overreagerer

Anonymkode: af731...ea1

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet

Trur han var bare tankeløs fordi han vart overrasket og glad. Fint at han sa unnskyld. Ikkje alle som gjør det. Neste gang han gjør lignende så berre sei at sånne kommentarer gjør at du ikkje tar slike initiativ.

• Liker 28
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo bare koselige tilbakemeldinger. Slik gjør min mann og jeg også til hverandre. Min mann har kronisk somatisk sykdom og kan bli ekstra sliten i kroppen etter sex. Da kan han for moro skyld si ting som: "Åh, ryggen er helt gåen, det er din feil!" Også ler vi. 

Anonymkode: 8dff5...3b4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er hans måte å fortelle deg at han setter pris på initiativet ditt, og at han vil du skal gjenta det. Han gjør det bare på en klein måte. Han er glad, men overrasket. 

Anonymkode: eb3ea...c35

• Liker 21
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at han bare synes det var gøy at du var litt annerledes, men at han ikke tenkte seg om eller ikke visste at det var noe som krevde såpass mye av deg. 

Men veldig bra at han sa unnskyld. Det var nok ikke vondt ment fra hans side. 

Anonymkode: f2a4a...fb8

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker du kan sinhan med klartekst at du ikke gidder å ta insj mer på han! Han fortjener det ikke! Vær helt ærlig med han hvor mye du måtte gå ut av skallet ditt og hvor sårende og ødleggende hans oppførsel og mobbing var for deg etterpå. Spørr om han er dum! Ska han få fitte må han legge om strategien! Antar han faktisk er dum! Bare dumme menn gjør slikt når de endelig får vilja si! 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Om du ikke syns disse kommentarene er ok, så er de ikke det. 
Forhåpentligvis så slutter de nå, som du har sagt fra. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg skjønner godt at du reagerer!

Mannen din er en dust!

Han burde heller være takknemlig for at du tok initiativ, selv om du føler at det er vanskelig. 

Han burde forstå at det ikke er noe greit for deg når han sier sånt, uavhengig av om han sier det bare "på gøy".

Håper du klarer å ta initiativ en annen gang også!

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du sier jo selv at det var uvanlig av deg å gjøre slik. Ikke rart mannen er i "sjokk" Kan du ikke le litt med ham, og samtidig være ærlig på at du føler du gikk litt ut over det du bruker fordi du ønsker å glede ham. 

Jeg er litt der selv, da overgangsalderen har tatt knekken på lysten min,og jeg jobber for å få den tilbake. Det kommer i ujevne porsjoner, og mannen spøker stadig med meg, når han bli "gledelig" overrasket. Nylig la jeg opp til 2 ganger samme uke, etter et snitt på 2 ggr i året i det siste. Gjett om jeg får høre det. Men jeg vet han er positivt overrasket. 

Anonymkode: f3a6d...436

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker i grunn at han likte det, og synes det var artig fordi det var uventet. Han tenkte sikkert du var med på notene og at det var noe dere kunne le litt av sammen. Han har nok ikke obs på at du var sårbar og hadde tatt et steg utav komfortsonen, så da traff det feil. Ville forsøkt å skrive det på kontoen for «dumme og ubetenksomme ting man kan si når man ikke leser rommet godt nok, i tide». 

Anonymkode: 0a5af...35e

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare hans (om enn noe teite) måte å skryte av deg på. Jeg kan jo dessverre ikke høre gjennom tekst hva slags tonefall han brukte, men jeg synes det høres ut som at han likte det, og prøver å "skryte" av deg for å få deg til å gjenta. Jeg tror at menn synes det er litt morsomt å være sliten av sex. 🤷‍♀️

Anonymkode: baa8e...7dd

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at han bare synes det var gøy at du var litt annerledes, men at han ikke tenkte seg om eller ikke visste at det var noe som krevde såpass mye av deg. 

Men veldig bra at han sa unnskyld. Det var nok ikke vondt ment fra hans side. 

Anonymkode: f2a4a...fb8

Vi har snakket mye om det, og jeg har sagt og vært ærlig på hvorfor jeg tar så lite itiativ - at jeg synes det er vanskelig pluss at jeg får mer enn nok nærkontakt fra barna.. Så det visste han.

Er ikke sånn at vi har så ekstremt sjeldent sex til vanlig- snitt en gang i uka, men er vel stort sett alltid han som tar itiativ - og han blir også avvist en god del ganger når jeg er for sliten osv.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Han ler ikke av deg, det er en (tidvis litt klønete) måte å fortelle deg at han virkelig satte pris på det du gjorde i går. 
Høres ut som at dere bør kommunisere mer/bedre om sex. 

Anonymkode: 4afe0...39f

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror at menn synes det er litt morsomt å være sliten av sex. 🤷‍♀️

Anonymkode: baa8e...7dd

Ja, de gjør det. Når min mann sier noe lignende er det 100% positivt ment. Når jeg gjør det også, forsåvidt. 😉

Anonymkode: 4afe0...39f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner godt at du reagerer!

Mannen din er en dust!

Han burde heller være takknemlig for at du tok initiativ, selv om du føler at det er vanskelig. 

Han burde forstå at det ikke er noe greit for deg når han sier sånt, uavhengig av om han sier det bare "på gøy".

Håper du klarer å ta initiativ en annen gang også!

Ja menn skal være takknemlig for at samboer/kona også bidrar med å være kjærester… 

Anonymkode: 05184...1f3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å "roaste" noen når de endelig viser nettopp den oppførselen man har ønsket lenge, kan i en del tilfeller virke mot sin hensikt. Jeg er også slik. Når folk først maser om at jeg skal gjøre mer av noe, for så å komme med masse "morsomheter" når jeg endelig gjør det, sitter jeg igjen med opplevelsen av at jeg blir gjort til skamme uansett hva jeg gjør. Mulig jeg er hårsår, samtidig er min erfaring at de ivrigste vitsemakerne ikke tar det like godt i motsatt situasjon.

Så på den ene siden skjønner jeg ts godt. På den andre siden mistenker jeg at det traff tydeligvis et punkt hos mannen, ellers hadde han neppe følt behov for å vitse med det hele den neste dagen. Kanskje bare et klossete uttrykk for positiv overraskelse? Jeg har følt på noe lignende selv, når mannen viser tegn på endelig å ha skjønt ting jeg har brukt flere år på å få ham til å skjønne. Har prøvd å fokusere på å skryte frem den positive endringen da, men jeg har noen ganger glippet og kommet med en "næmmen, velkommen etter!"-bemerkning.

Anonymkode: ff173...3b1

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta en skikkelig rolig samtale med ham om dette, angående at du var nervøs, kvinnet deg opp til å følge hans oppfordring, men ble såret, usikker og lei deg over hans spøker, og at du nå et enda mer redd for å ta initiativ. MEN husk på at du ikke har enerett på å føle på usikkerhet. En del av hans fleiping antyder at han også følte på litt usikkerhet angående at du plutselig oppførte deg helt uventet for ham. Kanskje tenker litt at en annen ligger bak din plutselige kåthet. Samtidig som deler av dem også kan virke som begeistring. Han kan også være litt ambivalent. Like og samtidig føle seg litt satt ut og usikker. 

Jeg synes denne er klok til ettertanke: Den som ikke ser alvoret i en spøk, eller spøken i det alvorlige, den har misforstått begge deler. 

Ta den nødvendige samtalen, men vær åpen også for hans opplevelse av dette. 

Anonymkode: 95fd5...f47

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mannen min har lenge klaget over at jeg så sjeldent tar initiativ til sex og intimitet. Han har gjentatte ganger sagt at han venter på at jeg skal ta itiativ midt på natta /vekke han, ta itiativ til en kjappis osv.

Etter at vi fikk to tette, så blir kontaktbehovet mitt mer enn dekka så det er en av grunnene. En annen grunn er at jeg synes det er vanskelig å ta itiativ og føler meg sårbar når jeg gjør det. 

I går "mannet" jeg meg opp og tok først itiativ til en kjapp en i boden mens barna så på tv, og på natta vekte jeg han.

Men nå i dag har han dratt spøker om det hele dagen, og liksom klaget over at han er så trøtt , at jeg sleit han ut i går, og på en måte ledd av meg og min oppførsel i går. Noen ganger har det vært på grensen til å trykke meg litt ned , typ  " jeg må bare le av deg og hvordan du var i går", "gikk du på et type dop i går", "snakket du med noen mannlige venner i går og ble kåt av de, siden du var så annerldes " osv. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig lei meg , fordi jeg endelig turte å "gå litt ut av skallet " mitt. Jeg ble til slutt skikkelig lei meg når han gjorde narr og delvis brukte det mot meg som en roast i stad og begynte å gråte. 

Da sa mannen unnskyld og at det bare var ment som spøk, og at han bare ikke tenker seg om. Men likevel så kjenner jeg at de kommentarene var over grensen til hva man skal si til den man er gift med... Mannen mener jeg overdriver , siden han har jo sagt unnskyld og mener jeg bare skal glemme det.. 

Er det jeg som overreagerer , eller var det over grensen ?

Han er jo så kry og stolt og glad over deg og initiativet ditt her. 

Ertinga er hans måte og fortelle deg hvor fantastisk han synes du er, hvor spennende dette var for han og han prøver å bli nærmere deg på sitt rare vis. 

Anonymkode: a054c...d9d

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...