Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Bruker ikke så mye, men jeg ser aldri på hva ting koster hvis jeg ønsker å bruke det eller bruke penger på meg selv.

Det man har råd til, kan man unne seg. 

Anonymkode: e37dd...73e

Jeg har råd men tenker vel noen ganger at mye av det jeg bruker pengene mine på en ting som jeg ikke ha.

Anonymkode: 162ec...082

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tror jeg bruker i snitt 5000kr i måneden. Mannen bruker ingenting men han syns det er fint at jeg gjør det. 

Han hadde nok reagert den dagen jeg slutter å bruke penger på meg selv. 

Anonymkode: bd4c6...be6

Har du da nedbetalt bolig?

Hva bruker du pengene på

AnonymBruker
Skrevet

jeg bruker penger på frisør, pedikyr og manikyr, går og får farget og stelt bryn, farger vipper, bruker dyr hudpleie fordi den funker, bruker 600 i uka på bailine (stamkundetilbud to behandlinger hver uke) kjøper frisørshampoo, balsam osv, så jeg tror nok jeg er oppi 6000kr pr mnd kanskje litt mindre og det syns jeg er helt greit fordi det er penger jeg jobber for ... De som ikke kan eller vil gjør det som passer dem, dette passer meg. Jeg bruker ikke sminke for eksempel, har en mascara i 6 mnd liksom før den kastes fordi den er gammel ikke oppbrukt.. 

Anonymkode: adc5a...1d2

Skrevet

Jeg klipper og farger det selv. Har pannelugg da så enkelt. Kjøpt meg ei god frisørsaks. Så tar jeg fotbad hver uke, har hard hud på hælene.

Ellers bruker jeg minimalt med kremer.

Eneste som er dyrt hos meg er Rituals dussjåpe og parfyme. Bruker kanskje 700kr i halvåret på det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er opp til deg hva som gir deg lykke. Jeg hater egenpleie og går når jeg må til Cutters! Andre jogger og bruker 1000 vis i året på sko og tøy. Andre prioritere alkohol eller flyreiser! Ingen fasit her på hva som er rett.

Anonymkode: 09cf6...765

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men hva mener du, er det kun gjeldfrie folk som skal bruke penger på seg selv? 

Er det egentlig unødvendig å ta vare på seg selv?

Vi blir ikke gjeldfrie før om ti år+

En trenger da ikke bruke alt dette på utseende for å ta vare på seg selv, min vakre kjæreste bruker sikkert 1/4 av dette, og hun ser bedre ut enn de fleste

Nei, en må ikke være gjeldsfri for å bruke penger, men har en felles gjeld, så bør en tenke litt over hva man bruker penger på. Men hvis dette ikke går ut over fellesøkonomi på noen som helst måte, så kan du vel sløse som du vil 

Anonymkode: 889a3...ed3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En trenger da ikke bruke alt dette på utseende for å ta vare på seg selv, min vakre kjæreste bruker sikkert 1/4 av dette, og hun ser bedre ut enn de fleste

Nei, en må ikke være gjeldsfri for å bruke penger, men har en felles gjeld, så bør en tenke litt over hva man bruker penger på. Men hvis dette ikke går ut over fellesøkonomi på noen som helst måte, så kan du vel sløse som du vil 

Ok, kanskje din vakre kjæreste er naturlig pen mens noen av oss kan hende trenger litt mer hjelp😆

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner at det varierer, men hva tenker dere?

Jeg går til frisør og farger håret mitt, det koster skjorta og må jo gjentas hver 5-8 uke for at det ikke skal se ordentlig stygt ut. (er helt grå) Lot det vokse ut og en periode men så startet jeg å farge det igjen😅

Går og jevnlig til fotpleie, da jeg har problemer med torner og feilstilling(har fotsenger) så det kan jeg jo forsvare litt da, men dyrt er det..

Så vil jeg gjerne vokse bena mine nå før jeg drar på ferie og jeg synes det er gøy å gå til neglesalongen av og til.

mannen min bruker ikke penger på sånne ting i det hele tatt, han "klipper" seg med barbermaskin hver måned.

Jeg har råd til dette, bare for å si det sånn. Vi kunne selvsagt spart noen av disse pengene, betalt ned mer av lånet osv men er det ikke verdt å bruke litt penger på seg selv også?

Hvor mye egenpleie er innafor for en vanlig lønnsmottaker med noen millioner i lån?🤣

Hvor mye kan du egentlig  spare? Fotpleie kan du ikke kutte  ut. Voksing, hårfarging og neglesalong er din moro, og jeg gjetter  at det er verdt det. Gjør det med god samvittighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker kanskje i gjennomsnitt rundt 1200 kr på «egenpleie» i måneden. Er gjeldsfri og har god råd, men har ikke behov for så mye mer

Anonymkode: f7e4e...389

Skrevet

Jeg går til frisør og farger håret mitt, det koster skjorta og må jo gjentas hver 5-8 uke for at det ikke skal se ordentlig stygt ut. (er helt grå) Lot det vokse ut og en periode men så startet jeg å farge det igjen😅

Går og jevnlig til fotpleie, da jeg har problemer med torner og feilstilling(har fotsenger) så det kan jeg jo forsvare litt da, men dyrt er det..

Så vil jeg gjerne vokse bena mine nå før jeg drar på ferie og jeg synes det er gøy å gå til neglesalongen av og til.

mannen min bruker ikke penger på sånne ting i det hele tatt, han "klipper" seg med barbermaskin hver måned.

Jeg har råd til dette, bare for å si det sånn. Vi kunne selvsagt spart noen av disse pengene, betalt ned mer av lånet osv men er det ikke verdt å bruke litt penger på seg selv også?

Hvor mye egenpleie er innafor for en vanlig lønnsmottaker med noen millioner i lån?🤣

Jeg mener det er absolutt greit å bruke penger på seg selv. Før gikk jeg både til frisør, huspleie, massasje og kjøpte dyre produkter. Så døde min mor, og jeg gikk over på sykemelding, og jeg fikk ekstremt dårlig råd så måtte prioritere. Prioriterte hudpleieprodukter. 

nå har jeg stabla meg på beina igjen og økonomien er så bra som den aldri har vært. Nå skal jeg unne meg en frisørtime. 

ps: jeg kjøper kun zo produkter for hud og kerastase for hår. 

AnonymBruker
Skrevet

Betaler du halvparten av faste utgifter?

Anonymkode: 41452...395

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Betaler du halvparten av faste utgifter?

Anonymkode: 41452...395

Nei vi deler vel etter inntekt. Vi er gift og har kun felles barn. Han betaler lånet, jeg strøm og faste utgifter. Mat og sånn deler vi på. Jeg betaler klær til barna og sparer 5000 i måneden til oss.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Med flere millioner i gjeld, så ville jeg reagert på dette forbruket, alt dette er langt ifra nødvendig. Hadde jeg brukt tilsvarende summer på unødvendige ting til meg, så ville hun garantert reagert også 

Helt uenig. Så klart skal man nyte livet mens man lever så lenge økonomien går rundt og nytelsen ikke går på bekostning av nødvendigheter. Om regninger betales, mat er på bordet og man har råd til sparing og hygge ellers - hvorfor ikke unne seg gøye ting man ikke ‘trenger’.

Penger er jo til for å brukes, hva man mener er god/riktig bruk varierer fra person til person. Ts sier hun har råd så da tenker jeg ts - om disse tingene gjør deg vel så kjør på:) 

Anonymkode: abc11...fa5

AnonymBruker
Skrevet

Bruker sjeldent sminke, hvis så bruker jeg kun cc-cream og bronzer. Men jeg bruker ansiktsolje, gua sha, øyekrem og vekstserum. Farger brynene selv. Går til frisøren hver 6 mnd.

Jeg har råd til det, selv om jeg er ung ufør. Men jeg velger heller å bruke penger på reising, kultur, god mat etc 

Anonymkode: 090e2...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Går til Cutters 1-2 ganger i året. Hadde nok sett bedre ut med litt striper, men syns det er for dyrt. Kjøper ingen andre behandlinger. Men kjøper litt sminke i taxfree kanskje hvert 3.-4. år. 

Er gjeldsfri, men har valgt å jobbe redusert heller enn å ha høyere forbruk. Skjønner jo nå at jeg sparer sinnsykt mye penger på det feltet her, uten å ha tenkt over det 😅

Anonymkode: a1eb7...723

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min egenpleie er løsning av musklatur hos fysioterapaut, pluss noe hudpleie og sminke. Går til frisør en gang i året ca. 

Anonymkode: da908...76c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går til frisøren hver 6-8 uke, da helbleker jeg håret og gloser. Det koster ca 2500/3000 pr gang.  Jeg har kort hår. 

Og eller kjøper jeg ny maskara 1-2 ganger i mnd når den jeg har blir tørr. Mascaraen min koster 129 kr da, så ikke all verden. Så annen sminke kjøpet jeg etterhvert som det blir tomt. Samme med produkter til hår. Med kort hår så bruker jeg ikke så mye hver gang

Tenker at så lenge man har råd og det ikke går ut over noe så er det vel opp til seg selv hva man bruker penger på. Mannen min er skalla, men han har en hobby som koster vesentlig mer i mnd enn mitt forbruk av frisør. 

Anonymkode: bb59f...a63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Helt uenig. Så klart skal man nyte livet mens man lever så lenge økonomien går rundt og nytelsen ikke går på bekostning av nødvendigheter. Om regninger betales, mat er på bordet og man har råd til sparing og hygge ellers - hvorfor ikke unne seg gøye ting man ikke ‘trenger’.

Penger er jo til for å brukes, hva man mener er god/riktig bruk varierer fra person til person. Ts sier hun har råd så da tenker jeg ts - om disse tingene gjør deg vel så kjør på:) 

Anonymkode: abc11...fa5

Som sagt, går det ikke ut over fellesøkonomi, så spiller det vel ingen rolle. Men det er vel stor sjanse for at det går ut over fellesøkonomi på en eller annen måte når en har stor gjeld i tillegg, og det er snakk om så stort forbruk 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker altfor mye penger på egenpleie i forhold til hva jeg egentlig burde prioritere. Bruker i snitt ca 3000 kr i måneden, og dette inkluderer ansiktskremer, hårprodukter, sminke, og frisør. 

Til gjengjeld bruker jeg ikke penger på godteri, alkohol, eller tobakk. 

Anonymkode: b5fb7...101

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går lite til behandlinger. Føtter en gang i året, frisør hver tredje måned. Farger håret selv, ordner negler selv. Bryn og vipper blir ikke ordnet noe særlig utover sminke. 

Men jeg kjøper ganske dyr shampo og balsam og hårmasker og pleieprodukter til hår. Og veldig dyr ansiktskrem. Sminke har jeg ikke mange varianter av, har mine faste få produkter, og de er også ganske dyre. Så på produkter går det nok over 5000 i året.

Anonymkode: 6d335...9f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...