Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det varierer, men hva tenker dere?

Jeg går til frisør og farger håret mitt, det koster skjorta og må jo gjentas hver 5-8 uke for at det ikke skal se ordentlig stygt ut. (er helt grå) Lot det vokse ut og en periode men så startet jeg å farge det igjen😅

Går og jevnlig til fotpleie, da jeg har problemer med torner og feilstilling(har fotsenger) så det kan jeg jo forsvare litt da, men dyrt er det..

Så vil jeg gjerne vokse bena mine nå før jeg drar på ferie og jeg synes det er gøy å gå til neglesalongen av og til.

mannen min bruker ikke penger på sånne ting i det hele tatt, han "klipper" seg med barbermaskin hver måned.

Jeg har råd til dette, bare for å si det sånn. Vi kunne selvsagt spart noen av disse pengene, betalt ned mer av lånet osv men er det ikke verdt å bruke litt penger på seg selv også?

Hvor mye egenpleie er innafor for en vanlig lønnsmottaker med noen millioner i lån?🤣

Anonymkode: 162ec...082

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til frisør hver sjuende uke, det koster 700,- gangen. 
Kjøper mascara en gang i blant, det går kanskje to år mellom hver gang. 
Jeg er ikke interessert i så særlig mye mer. 

AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (2 minutter siden):

Jeg går til frisør hver sjuende uke, det koster 700,- gangen. 
Kjøper mascara en gang i blant, det går kanskje to år mellom hver gang. 
Jeg er ikke interessert i så særlig mye mer. 

Det koster det ikke når jeg går til frisøren min og tar etterveksten.

Hun sier forøvrig at hun må kjøpe seg ny mascara hver annen måned, for den blir dårlig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg farger ikke, bare klipper. Og mascara blir ikke dårlig så fort, er min erfaring. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (4 minutter siden):

Jeg farger ikke, bare klipper. Og mascara blir ikke dårlig så fort, er min erfaring. 

Tror frisøren min har veldig sensitive øyne.

AnonymBruker
Skrevet

Klipper meg selv, ordner føtter og negler selv. Bruker endel på solkrem og annen hudpleie, men kanskje 200kr i snitt i måneden? 

Anonymkode: 40709...474

Skrevet (endret)

Jeg tar vipper og bryn hver 6-8. uke. 5-800 kr gangen alt etter hvor jeg går. Var hos frisøren sist for 2 år siden, så teller ikke med det når det er så sjeldent. Ellers er det svært lite jeg bruker på egenpleie.  

Endret av Ariam
  • Liker 1
Skrevet

Vipper hver femte-sjette uke, 900,-

Fotpleie det samme, 650,-

Frisør klipp og farge, 1700,- altfor sjelden, flere måneder mellom.

Bodylotion fikk jeg to av til jul, ikke brukt opp den første enda. Ansiktskrem varierer hvor lenge varer.

Jeg har ikke kjempegod råd. Men synes ikke dette er uforstandig mye. Kjøper sjelden klær. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mye som man har råd til uten at man må gjøre det på kreditt 

Anonymkode: 59b30...95e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (17 minutter siden):

Vipper hver femte-sjette uke, 900,-

Fotpleie det samme, 650,-

Frisør klipp og farge, 1700,- altfor sjelden, flere måneder mellom.

Bodylotion fikk jeg to av til jul, ikke brukt opp den første enda. Ansiktskrem varierer hvor lenge varer.

Jeg har ikke kjempegod råd. Men synes ikke dette er uforstandig mye. Kjøper sjelden klær. 

Blir du avhengig av de vippene?

datteren min har spurt om å få det til bursdagen, men kjenner jeg nøler.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hos frisøren hver 8. - 10. uke. Jeg farger ikke, så jeg trenger ikke tenke på ettervekst. Derimot har jeg en bob-frisyre som ser best ut om den stusses i ny og ne. Frisørbesøkene koster 6-700 kroner per gang. 

Jeg gjør fotstell, neglepleie og brynsfarging selv. Produkter til dette varer i evigheter når de er innkjøpt, så de koster meg langt under 100 kroner per måned. Vippene MÅ jeg uansett bruke mascara på, så de ser jeg ingen grunn til å permanentfarge. Tipper jeg kjøper 3-4 mascaraer per år. 

For meg er det forbruksprodukter til hår og hudpleie som koster mest, pluss sminke. Gode shampoer og balsamer, en hårmaske i ny og ne, renseprodukter og fuktighetsprodukter koster jo mange hundre kroner per produkt, og avhengig av størrelse og hvor drøye de er blir de blir oppbrukt i løpet av noen uker til et par måneder. Sminke varierer jo enormt i pris, og det er ofte morsomt med noe nytt. Der har jeg mye mer enn jeg noensinne kommer til å bruke opp. 

Anonymkode: 8d4fb...db9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg farger og striper håret selv, det har jeg gjort i 30 år, klipper meg kanskje en gang i halvåret. Pleier føttene mine selv. Bruker litt penger på sminke og hudpleie, men det er ikke hver mnd.

Anonymkode: b4348...ca3

AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (1 time siden):

Mascara blir en bakteriebombe etter 3-4 mnd. 

Anonymkode: b5fb7...101

Skrevet

Så lenge det ikke går utover nødvendige ting, kan man jo bruke det man vil.

Mannen din bruker kanskje ikke penger på sånt, men han bruker sikkert penger på ting du ikke synes er nødvendig? Tekniske dingser, hobbyutstyr og bilgreier pleier å være sånt menn bruker penger på. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi sitter igjen med samme sum "lommepenger" på brukskontoen vår. Hva jeg bruker dem på, er jo helt opp til meg. Noen måneder bruker jeg mye på egenpleie, andre måneder langt mindre. 

Anonymkode: 05c76...78b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke så mye, men jeg ser aldri på hva ting koster hvis jeg ønsker å bruke det eller bruke penger på meg selv.

Det man har råd til, kan man unne seg. 

Anonymkode: e37dd...73e

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg bruker i snitt 5000kr i måneden. Mannen bruker ingenting men han syns det er fint at jeg gjør det. 

Han hadde nok reagert den dagen jeg slutter å bruke penger på meg selv. 

Anonymkode: bd4c6...be6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner at det varierer, men hva tenker dere?

Jeg går til frisør og farger håret mitt, det koster skjorta og må jo gjentas hver 5-8 uke for at det ikke skal se ordentlig stygt ut. (er helt grå) Lot det vokse ut og en periode men så startet jeg å farge det igjen😅

Går og jevnlig til fotpleie, da jeg har problemer med torner og feilstilling(har fotsenger) så det kan jeg jo forsvare litt da, men dyrt er det..

Så vil jeg gjerne vokse bena mine nå før jeg drar på ferie og jeg synes det er gøy å gå til neglesalongen av og til.

mannen min bruker ikke penger på sånne ting i det hele tatt, han "klipper" seg med barbermaskin hver måned.

Jeg har råd til dette, bare for å si det sånn. Vi kunne selvsagt spart noen av disse pengene, betalt ned mer av lånet osv men er det ikke verdt å bruke litt penger på seg selv også?

Hvor mye egenpleie er innafor for en vanlig lønnsmottaker med noen millioner i lån?🤣

Hvor mye eller lite penger noen vil bruke på egenpleie er en privat sak. 
Uansett kan man ikke bruke mer enn det man har økonomi til. 
Er dette en skrytetråd? 

Anonymkode: c2dc8...8d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Med flere millioner i gjeld, så ville jeg reagert på dette forbruket, alt dette er langt ifra nødvendig. Hadde jeg brukt tilsvarende summer på unødvendige ting til meg, så ville hun garantert reagert også 

Anonymkode: 889a3...ed3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Med flere millioner i gjeld, så ville jeg reagert på dette forbruket, alt dette er langt ifra nødvendig. Hadde jeg brukt tilsvarende summer på unødvendige ting til meg, så ville hun garantert reagert også 

Anonymkode: 889a3...ed3

Men hva mener du, er det kun gjeldfrie folk som skal bruke penger på seg selv? 

Er det egentlig unødvendig å ta vare på seg selv?

Vi blir ikke gjeldfrie før om ti år+

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...