Gå til innhold

Bekjent av venninne avlivet 2 hunder og 1 katt for å flytte fra samboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En bekjent av venninna mi avlivet nylig 2 hunder og 1 katt for å få råd til å flytte fra samboer (hun er ufør). Jeg gråter innvendig hvis verden har blitt så syk.

Anonymkode: c200b...104

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist for henne, at ting var så vanskelig at hun bare så denne utveien...

Er du i samme situasjon som denne bekjente. Våg å søke råd hos dem du kjenner. Jeg hadde gjerne prøvd å hjelpe deg å finne andre løsninger.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Huff så trist! Det er dessverre veldig vanskelig å få leid leilighet med dyr, men det finnes jo organisasjoner som bidrar til omplassering. Trist at di venninne ikke så andre muligheter men hun var sikkert desperat kan jeg tenke meg 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjempetrist for dyra først og fremst men det var neppe en enkel avgjørelse for henne heller. Om hun ikke ville hatt mulighet til å ivareta dyrene alene og de ikke egna seg for omplassering så var det riktig valg så fælt det enn høres ut.

Døde dyr lider ikke og det å la dyr slippe når det er riktig er det viktigste ansvaret dyreeiere har. 
Tipper dyrlegen som tok på seg jobben var enig i avgjørelsen, dyrleger strekker seg langt for å unngå å avlive unødig.

Anonymkode: 29285...7f4

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregid alle dere som unnskylder henne…. Dere har tydeligvis konkludert med at hundar i et fælt forhold/hadde det helt forferdelig…. Det e mange som kvitter seg med dyrelivet en lav sko «fordi det ikke passer/ikke er så gøy lenger»! 

Anonymkode: 8cb6a...1e7

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Av og til må man ta vanskelige valg som objektivt sett er fornuftige. 

Man må jo kunne forsørge mer enn seg selv for å ha kjæledyr.

Anonymkode: 5fcf1...fb9

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert like greit når hun åpenbart er en løk. 

Anonymkode: 031c8...9ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herregid alle dere som unnskylder henne…. Dere har tydeligvis konkludert med at hundar i et fælt forhold/hadde det helt forferdelig…. Det e mange som kvitter seg med dyrelivet en lav sko «fordi det ikke passer/ikke er så gøy lenger»! 

Men og problem når en ska på leie markedet. Ser bare det når ungdommen her prøver å få noe å leie. Over alt står det ikke dyr. Og ho har egen jakthund som ungdommen har lyst å ha med seg, slik at de fortsatt får trent osv.

Og si hvis du ikke har noen til å ta over hunden eller katta når du må flytte hva ska en da gjøre, når en må flytte til ny bolig 

Anonymkode: 17211...94a

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har erfaring fra krisesenter og har utallige eksempler på at voldsutøvere bruker kjæledyr som pressmiddel mot partner/eks. Så jeg kan godt se for meg at det har vært en situasjon der denne personen ikke har sett noe utvei. Krisesentrene tar ikke imot dyr heller. Vi skal være forsiktig med å dømme, vi vet ikke hva som ligger bak her.

Anonymkode: 1fb2a...82e

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet

For å legge til, hun hadde ikke økonomi til å holde på de. Alle tre dyrene var eldre og hun (etter det jeg vet) hadde ikke hjerte til at de skulle settes bort til noen andre - da de har endel spesielle hensyn. 1 av dyrene stod fast på medisiner. Hun hadde IKKE råd til husleie hvis hun skulle beholdt de. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

En bekjent av venninna mi avlivet nylig 2 hunder og 1 katt for å få råd til å flytte fra samboer (hun er ufør). Jeg gråter innvendig hvis verden har blitt så syk.

Hvorfor har du behov for å dømme andre og henge dem ut her inne?

Anonymkode: ce380...d81

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Sier vel mest om hvor lave uførestønader er blitt, når det ikke er økonomisk mulig å beholde kjæledyr en er glad i som singel.

Leve- og bokostnader har økt mye mer enn uføretrygden, så mange av de med minst i samfunnet vårt har fått reelt sett fått mindre å rutte med over år nå.

Stakkars henne ❤️

Anonymkode: 06e54...0f9

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars henne.

Anonymkode: c7c89...66d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har blitt? Det er jo først nå de siste årene folk ikke avliver dyr så fort de er litt syke eller det ikke passer så godt å ha de.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sier vel mest om hvor lave uførestønader er blitt, når det ikke er økonomisk mulig å beholde kjæledyr en er glad i som singel.

Leve- og bokostnader har økt mye mer enn uføretrygden, så mange av de med minst i samfunnet vårt har fått reelt sett fått mindre å rutte med over år nå.

Stakkars henne ❤️

Hvorfor i all verden skal uførestønaden være tilstrekkelig for å betale for mange dyr?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du kunne jo tatt over dyrene du, da? Problemet løst. 
Tror du avgjørelsen var enkel for dette mennesket var enkel å ta? 
Mangeler du empati og fintfølelse med andre mennesker? 

Anonymkode: b0591...c11

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å dømme. Noen ganger er livet fullstendig uoverskuelig og man tar valg man egentlig ikke ønsker å ta. 
Vondt

Anonymkode: af737...d61

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Men da dyrene var gamle, og en av de syke og. Så skjønner jeg det. Og hvorfor kunne ikke samboeren hennes ta dyrene?

Anonymkode: 34f14...94b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Stakkars henne ❤️

Lave uførestønader? Du vet vel at en på ung ufør har mer utbetalt enn mange i lavlønnet yrker? 31k brutto, 23k netto.

Uansett så skal det ikke være rom for å betale for dyr.

Anonymkode: 5f9ed...980

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

For å legge til, hun hadde ikke økonomi til å holde på de. Alle tre dyrene var eldre og hun (etter det jeg vet) hadde ikke hjerte til at de skulle settes bort til noen andre - da de har endel spesielle hensyn. 1 av dyrene stod fast på medisiner. Hun hadde IKKE råd til husleie hvis hun skulle beholdt de. 

Alle tre var gamle og alle hadde helseproblemer som krevde livslang medisin og/eller en del tilrettelegging?

Da var det selvfølgelig helt riktig å avlive. Døde dyr lider ikke. Gamle, syke dyr som må gjennom omplassering hvor de potensielt risikerer å bli separert, vil lide. Om de allerede var nært slutten av livet, så var det bedre at de fikk sovne inn sammen og i fanget til matmor.

Anonymkode: 8d88e...fab

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...