Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært der og som kan anbefale noen fine steder å besøke? Eller dele erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener den "italienske riviera" ikke sant? Liguria.

Jeg var der for 2 år siden i 3 uker. Vi bodde i en liten by som het finale liguire. Kjempekoselig, fikset leilighet på nettet.

Vi hadde en veldig fin ferie. Byene ligger på rekke langs kysten og det er mange koselig byer som San Remo, Savona, Alassio + mange flere.

Vi tok fly til Nice og leide bil der det tok ca. 2 timer å kjøre til Finale Liguire.

Vi var der på pappaperm og hadde med sønnen vår på 8 mnd. Italienere er fantastiske med barn og det var aldri noe problem å ha han med på resturanger, museum, kirker osv.

Vi var også flere ganger i Genova som er en storby. Her var det kjempefint.

Vi var og så på mange palasser og kirker + at det ble litt shopping.

http://www.residenceconte.it/ Dette er et leilighetshotell i Finale liguire som var kjempefint, lå midt i byen og 50 m til stranda. Vi bodde på et annet sted men hadde nok valgt dette stedet om vi hadde dratt igjen.

Bare send meg en PM om du vil vite mer :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også vært i Finale Ligure. Byen i seg selv er fin, men vi syntes ikke det var så veldig bra der... Veldig mye selgere på stranda, blant annet. Men vi bodde på et fint herberge der. Ellers hadde vi lite budsjett, mulig jeg hadde sett andre sider av stedet om jeg hadde hatt mer penger. Også er det sikkert en god ide å reise litt rundt i området. De småbyene ved kysten er jo behagelige og rolige steder å ha som base.

Skrevet

Takk for svar! Vi skal en tur innom Genova, er det noe dere anbefaler der? Vi har ikke så mye tid der, så vi må proritere det beste. ;)

Skrevet

Akkurat selgere på stranda er mye av i hele Italia desverre :sur:

Det er nok ikke så mye å gjøre i Finale Ligure nei mest strand, noen butikker og god mat. Vi dro masse rundt vi da.

Er nok ikke et sted man drar på partytur med venninden men som familiested er det helt ypperlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...