Gå til innhold

Klump i magen etter å ha møtt gammel barndomsvenninne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forrige uke møtte jeg på en barndomsvenninne, jeg har ikke sett henne på snart 25 år. Vi var naboer og venninner som barn, vi var mye sammen. Gled fra hverandre som ungdommer og mistet kontakten. 

Etter at jeg møtte på henne har jeg gått med en klump i magen, et gammelt minne dukket opp igjen, og jeg blir uvel av det. Da vi var barn, jeg tipper sånn rundt 8 år, var vi litt utforskende, det var noen ganger vi putta en tusj i rumpa på hverandre. Jeg husker ikke noe mer rundt det enn akkurat det, ikke hvem sin ide det var eller hvor dette kom fra. Bare at det alltid var hjemme hos henne. Vi gjorde ikke noe annet, og dette er jo veldig veldig mange år siden nå, men allikevel kjenner jeg på en ekkel følelse når jeg tenker på henne. En klump i magen. Vi var bare barn, men når jeg ser tilbake på det nå, som voksen og som mor til barn på denne alderen synes jeg det er veldig spesielt at vi gjorde det. 

Noen tanker eller gode råd? Lignende erfaringer?

Anonymkode: 1ee8d...d41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg! Herregud... At du går å tenker på det i voksen alder er sykt. 

Anonymkode: bdad9...915

• Liker 15
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det høres veldig vanlig ut i en utforskende alder. Kjenner det igjen fra meg selv og egne barn. Her høres det egentlig ut som du trenger å få litt kunnskap rundt barns utvikling og kroppslig nysgjerrighet, samt hjelp til å bearbeide følelser rundt noe som er veldig normalt og vanlig.

Anonymkode: 9dccf...0cd

• Liker 16
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en venninne gjorde noe lignende i den alderen. Tror det er relativt vanlig. 

Anonymkode: 5354b...dbc

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er rart her er at du går rundt med en klump i magen fordi du utforsket med en venninne for 25 år siden.

Anonymkode: 108b5...032

• Liker 19
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde noe lignende… jeg var ganske vill som barn, og det var garantert mitt påfunn. Skammer meg over det når jeg en sjelden gang møter vedkommende. Håper ikke hun husker noe av det 😩

Anonymkode: be236...71c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en venninne gjorde det samme. Vi var rundt 6-7 tror jeg.  

Anonymkode: 24b7a...f63

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi var bare barn, men når jeg ser tilbake på det nå, som voksen og som mor til barn på denne alderen synes jeg det er veldig spesielt at vi gjorde det. 

Til å være mor vet du lite om barns nysgjerrige utforskning.

Anonymkode: ed354...24c

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var sånn 7/8 gjorde jeg og venninne noe i samme gate. Jeg var hjemme hos henne, og hun foreslo at vi skulle (jeg husker ikke hva hun kalte det) kle av oss og dytte skrittet mot hverandres. Jeg var med på det 1gang og det var ikke noe seksuelt over det egentlig. Bare utforsking. Hun sa hun hadde gjort det med en annen jente i klassen også. Så tror det er ganske vanlig at barn gjør sånt.

Jeg kan kjenne på skam nå i voksen alder når jeg tenker tilbake. Men tror du ikke det handler mer om samfunnets normer for hva som er tabu? Jeg tenker barnets oppførsel er naturlig og ikke styrt av normer enda. Mens når man blir voksen så skammer man seg pga samfunnets normer. Prøv å ikke tenk mer på det. Skammen er påført utenfra. Det var barnets impulser som er naturlige og sunne. Vis omtanke for deg selv og gi deg selv bekreftelse på at dette er normal utforskende atferd og ingenting å skamme seg over. 

Anonymkode: f35de...2fe

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barn gjør sånt. Jeg og en venninne suttet på tærne til hverandre i badekaret. Og barbiedukkene hadde stadig sex. Da var jeg typ 7

Anonymkode: 228fa...5f9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er heeeeeelt normalt! 

Anonymkode: 0afcc...279

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slike utforskende "leker" er da veldig vanlig blant barn..? Helt uproblematisk så lenge man er jevnaldrende. Dine unger gjør det sikkert også.

Bagateller og ikke noe å tenke på!

Anonymkode: b2973...e33

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her putta vi barbie-bein i tissen på hverandre. Lagde snømann-peniser i snøen og jukket på dem. HELT normalt. Det snakkes ikke så mye om, så folk tror man skal skamme seg. På jobb (bhg, 5 åringer) kikker de på tissen til hverandre, putter leketermometer i rumpa osv 😂 må bare le jeg. Seksualitet er normalt. 

Anonymkode: 4923d...b7a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Sånn utforskende lek er helt vanlig blant barn i den alderen. Slapp helt av. det gjør sikkert hun også. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånt skjer og har skjedd mange i den alderen. 

Anonymkode: 37959...b52

AnonymBruker
Skrevet

De fleste jenter gjør sånt. Glem det, 

Anonymkode: 0adcb...fc5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser for meg det var mer behagelig å bruke tusj, vi brukte pinner fra skogen når vi lekte "rumpedoktor"😂 helt normalt

Anonymkode: e94bc...e3a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og dette går du å tenker på enda? Hjelpes, gå videre 🙄

Anonymkode: 67c78...536

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Forrige uke møtte jeg på en barndomsvenninne, jeg har ikke sett henne på snart 25 år. Vi var naboer og venninner som barn, vi var mye sammen. Gled fra hverandre som ungdommer og mistet kontakten. 

Etter at jeg møtte på henne har jeg gått med en klump i magen, et gammelt minne dukket opp igjen, og jeg blir uvel av det. Da vi var barn, jeg tipper sånn rundt 8 år, var vi litt utforskende, det var noen ganger vi putta en tusj i rumpa på hverandre. Jeg husker ikke noe mer rundt det enn akkurat det, ikke hvem sin ide det var eller hvor dette kom fra. Bare at det alltid var hjemme hos henne. Vi gjorde ikke noe annet, og dette er jo veldig veldig mange år siden nå, men allikevel kjenner jeg på en ekkel følelse når jeg tenker på henne. En klump i magen. Vi var bare barn, men når jeg ser tilbake på det nå, som voksen og som mor til barn på denne alderen synes jeg det er veldig spesielt at vi gjorde det. 

Noen tanker eller gode råd? Lignende erfaringer?

Eh dette gjorde vi også og jeg er venn med alle fortsatt. Trodde det var normalt at barn gjorde litt sånne ting😅 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var faktisk ikke spesielt i det hele tatt. Utforskning mellom jevnaldrende barn er vanlig og ikke overgrep. 

Anonymkode: fea97...5c4

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...