Gå til innhold

Noen som har malt i fargen Flanell fra Jotun Lady?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke prøvd. Men som med alle andre farger så spiller lys, gulv, og øvrige farger inn. Hvilke farger har du i tilstøtende rom, hva slags farge på gulv og lister/karmer?

Jeg ser for meg at fargen fort kan virke rosa hvis du har gul parkett og har kaldere grønntoner som f.eks minty breeze. Fargen i seg selv er sikkert veldig fin, men uansett farge man velger så må man se på nyansene til resten av paletten :) 

Anonymkode: da982...5e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne

Flanell FR1061 | Fargerike

Er dere fornøyd?

Anonymkode: 66952...0f6

Dette er veldig vanskelig. Har ørten fargeprøver hjemme men finne ringen jeg er fornøyd med. 
Hoved grunnen er at jeg vil ha det lyst, men ikke grått. Fargene bytter og etter lyset ute, etter hvilken vegg det er snakk om.

Tudor er den fargen jeg nå ser på, men synes den er for grå i tonen. Vet ikke hvor flanell ligger på fargeskalaen men den er kanskje litt mørkere idet beige enn Tudor? 
Den beigefargen som er på Bodum sin brødboks er den jeg nå jakter på i maling. 
Mvh: stadig like fargeforvirret! 

Anonymkode: 1f603...16b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har ikke prøvd. Men som med alle andre farger så spiller lys, gulv, og øvrige farger inn. Hvilke farger har du i tilstøtende rom, hva slags farge på gulv og lister/karmer?

Jeg ser for meg at fargen fort kan virke rosa hvis du har gul parkett og har kaldere grønntoner som f.eks minty breeze. Fargen i seg selv er sikkert veldig fin, men uansett farge man velger så må man se på nyansene til resten av paletten :) 

Det har du rett i!

Har eikeparkett på gulvet og grønne lingardiner hverken helt lyse eller helt mørke. 

Vi har og en skinnsofa i konjakkfarget skinn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det har du rett i!

Har eikeparkett på gulvet og grønne lingardiner hverken helt lyse eller helt mørke. 

Vi har og en skinnsofa i konjakkfarget skinn.

Spørsmålet er hva slags nyanse. Er eikeparketten i gultoner, eller mer nøytral, eller kald? Er gardinene gyllen eller kald? Hva slags hvitfarge har du på lister og karmer? Har du bomull så kan den kanskje virke ekstra gul/skitten med Flanell. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Spørsmålet er hva slags nyanse. Er eikeparketten i gultoner, eller mer nøytral, eller kald? Er gardinene gyllen eller kald? Hva slags hvitfarge har du på lister og karmer? Har du bomull så kan den kanskje virke ekstra gul/skitten med Flanell. 

Har eikeparkett som nok går litt over i det gule. Og alle vegger er malt i hvitt, ikke bomull men mer klassisk hvit.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har eikeparkett som nok går litt over i det gule. Og alle vegger er malt i hvitt, ikke bomull men mer klassisk hvit.

Jeg ville kjøpt fargeprøver, for det er umulig å vite hvordan en farge blir i lyset hos deg før du maler.
Har du hvite/lyse nøytrale vegger der nå?

Til sammenligning så malte jeg fargen Sjokolade fra Fargerike, og den ble altfor rød hos meg. Jotun soothing beige, som har mindre rødt og er mer dempet, ble for grå igjen. Så farger er ikke så lett :ler: 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville kjøpt fargeprøver, for det er umulig å vite hvordan en farge blir i lyset hos deg før du maler.
Har du hvite/lyse nøytrale vegger der nå?

Til sammenligning så malte jeg fargen Sjokolade fra Fargerike, og den ble altfor rød hos meg. Jotun soothing beige, som har mindre rødt og er mer dempet, ble for grå igjen. Så farger er ikke så lett :ler: 

Alle veggene er hvite ja, tenker å male en vegg i en annen farge i utgangspunktet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2025 den 15.23):

Dette er veldig vanskelig. Har ørten fargeprøver hjemme men finne ringen jeg er fornøyd med. 
Hoved grunnen er at jeg vil ha det lyst, men ikke grått. Fargene bytter og etter lyset ute, etter hvilken vegg det er snakk om.

Tudor er den fargen jeg nå ser på, men synes den er for grå i tonen. Vet ikke hvor flanell ligger på fargeskalaen men den er kanskje litt mørkere idet beige enn Tudor? 
Den beigefargen som er på Bodum sin brødboks er den jeg nå jakter på i maling. 
Mvh: stadig like fargeforvirret! 

Anonymkode: 1f603...16b

Ta med brødboksen til fargehandleren, de kan lage samme farge. De har et slags apparat de bruker. 

Jeg tok med en dørfront da jeg trengte ekstra maling til et annet skap på kjøkkenet, det ble nøyaktig likt frontene på kjøkkenskuffer og skap

Anonymkode: 7c424...5d7

Skrevet

Har du sett på washed linen? Det er noen år siden den var trendy, men den er lun, fin i ulike lys og passer til mange ulike hvit-toner og parkettfarger. Veldig trivelig og anvendelig farge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...