Gå til innhold

Astrid S. En spesiell anledning var dette og det var en helt nydelig opplevelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte lete opp Astrid S. sin fremføring av nasjonalsangen, ettersom så mange roste henne opp i skyene...
...og jøjje meg, der fortjener hun å omtales. Noe så gjennomsiktig, rent og vakkert på alle vis har jeg aldri
hørt den bli sunget før. Dette  var en hyldest til landet vårt, akkurat som det nok var ment en gang da den
ble skrevet. Ikke overdøvet av det høylydte norgeskoret og messing som blåser hardt og voldsomt, men
sunget stille fra hjertet som en inderlig bønn. Kjære vene. Hør denne på nett og opplev at tiden stopper.  

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var uendelig vakkert. Ble rørt på samme måte som Maria Mens sin «mitt lille land» som kom ut etter 22. juli.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Hun er nydelig og så flink😍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke spesielt begeisteret vokalistfremførelser av nasjonalsanger - åpenbart nok en greie hentet fra USA.... men isolert sett synes jeg det var bra, ja, det må innrømmes. 

Det er jo i og for seg fint at nasjonalsanger også kan tolkes - og det passet jo bra med en flink kvinnelig vokalist foran en landskap for kvinner. Så selv en sur gammal gubbe som meg kan synes det er fint.

Dog, den varianten jeg husker best er denne - men blir jo en tolkning helt i motsatt ende. Se gjerne på Dronning Margrethe - hvilket  inntrykk det gjør på henne. 

Anonymkode: 30b1a...eec

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så den jeg og. Og ble veldig overrasket, da jeg kun har hørt nasjonalsangen bli fremført av kor, flere personer, en mannsperson, mer opera og med større arrangement. 
Måten Astrid S fremførte den på var veldig nakent og rett inn i sjela.
Kunne se at Ada Hederberg kjempet med følelsene under fremføringen. 

Anonymkode: c5105...977

• Liker 4
Skrevet

Litt off topic, men skal hun synge hver gang Norge spiller,  eller var dette en engangshendelse?

Ny vokalist for hver kamp? Ingen sang de resterende kampene? 

🤷‍♀️

Skrevet

Hjelper godt på at hun har en stor dose sjarme. Da blir det varme..

• Liker 2
Skrevet
Wilma89 skrev (16 minutter siden):

Det var uendelig vakkert. Ble rørt på samme måte som Maria Mens sin «mitt lille land» som kom ut etter 22. juli.

Helt sant. Alt står plutselig stille og en forstår at dette her som jeg opplever nå, er sjelden vare som vil huskes. :sjokkblå:

Tough cookie skrev (9 minutter siden):

Hun er nydelig og så flink😍

Så absolutt. En velvalgt artist som brakte med seg følelsen av gråsteinsfjell, blå himmel og hvite bjørker og nasjonalstolthet på en god måte. En vuggevise for det norske folk. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke spesielt begeisteret vokalistfremførelser av nasjonalsanger - åpenbart nok en greie hentet fra USA.... men isolert sett synes jeg det var bra, ja, det må innrømmes. 

Det er jo i og for seg fint at nasjonalsanger også kan tolkes - og det passet jo bra med en flink kvinnelig vokalist foran en landskap for kvinner. Så selv en sur gammal gubbe som meg kan synes det er fint.

Dog, den varianten jeg husker best er denne - men blir jo en tolkning helt i motsatt ende. Se gjerne på Dronning Margrethe - hvilket  inntrykk det gjør på henne. 

Wow...dette var også noe annet ja og jeg kjenner på en overraskende musikalsk bildebok som åpnes og lar meg kjenne at jeg suges inn, opplever noe stort og jatakk, jeg vil gjerne ha mer. Tenk at det finnes skikkelige tolkninger hvor folk har lagt seg i sela for å bidra med noe nytt i det gamle! Takk for forslaget. :) 

Husker riktig dårlige cd`er spilt over digre, ubalanserte diskanthøyttalere på stadioner, mens flagget går opp. Ikke bra. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så den jeg og. Og ble veldig overrasket, da jeg kun har hørt nasjonalsangen bli fremført av kor, flere personer, en mannsperson, mer opera og med større arrangement. 
Måten Astrid S fremførte den på var veldig nakent og rett inn i sjela.
Kunne se at Ada Hederberg kjempet med følelsene under fremføringen. 

Anonymkode: c5105...977

Jeg kjempet også, men måtte kaste inn alle håndklær og la det stå til. Det var en kjempefin opplevelse. 😢

Skrevet
Bingo Bongo skrev (5 minutter siden):

Litt off topic, men skal hun synge hver gang Norge spiller,  eller var dette en engangshendelse?

Ny vokalist for hver kamp? Ingen sang de resterende kampene? 🤷‍♀️

Jeg har ingen peilig på fotball, men jeg tror det bare skjer en gang.  :) 

PITTY skrev (4 minutter siden):

Hjelper godt på at hun har en stor dose sjarme. Da blir det varme..

Jo, en ekte nordisk vikingkvinne med troverdig ynde og mildt blikk...det hjelper det. :) 

• Liker 2
Skrevet

Ser Astrid S sin fremføring nå har gått fullstendig viralt i sosiale medier med mange millioner visninger. Lenge siden sist en nasjonalsang fikk så stor oppmerksomhet. 
Ser mange av de utenlandske kommentarene som går igjen er at de føler seg dratt inn i Tolkiens verden med Ringenes herre. 
Mektig fremføring av Astrid ja. 

• Liker 4
Skrevet

Unner henne denne gode oppmerksomheten. :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes versjonen hennes var grusom.

Anonymkode: d9aaf...566

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes versjonen hennes var grusom. Anonymkode: d9aaf...566

:) Det er helt i orden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dronning Margrethe? Kunne ikke se henne i kameralinsen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var nydelig, men passet ikke til anledningen. Før en fotballkamp bør nasjonalsangen synges med en pondus som gir energi, ikke en versjon som får deg til å gråte. 

Anonymkode: 41222...2e7

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Å kjenne på energier en ikke pleier i slike sammenhenger, får en kanskje til å hente styrken på annet vis?  :klo: Kanskje. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Wilma89 skrev (21 timer siden):

Tenkte akkurat det samme. Minnet veldig om måten Maria Mena sang «Mitt lille land». Utrolig vakkert fremført av Astrid S.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Synes versjonen hennes var grusom.

Anonymkode: d9aaf...566

Da kan du ikke ha hørt mye i løpet av livet ditt.

Anonymkode: 89a2d...5fe

• Liker 3
Skrevet
Tough cookie skrev (2 timer siden):

Dronning Margrethe? Kunne ikke se henne i kameralinsen

På 1:55 så en dronning Margrethe her. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt grelt.

Anonymkode: 83cf1...fcb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...