AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Hei dere, Jeg holder på å bli sprø. Det startet med at jeg for 7 uker siden plutselig fikk en hard svart klump innpå øyet da jeg satt på terrassen, som var ekstremt smertefullt. Jeg fikk raskt skylt den ut, og smertene forsvant umiddelbart. En uke senere da jeg var innendørs fikk jeg plutselig en voldsom fornemmelse av et fremmedlegeme på høyre øye igjen, men fant ingenting. Det varte i ca. 2 døgn før det ga seg, men etter det har jeg hatt smerter og ubehag i varierende grad på høyre øye. Noen ganger kjennes det også ut som det er på venstre øye. Smerten sitter under øyelokket i folden mellom øyeeplet og inn mot neseryggen. Egentlig i området der jeg fikk fremmedlegemet da jeg var utendørs. Jeg har vært ørten ganger hos øyelege, som konkluderer med lett rødhet i området og usikkerhet omkring mine smerter, og jeg drar hjem med dråper og salver som ikke funker. Jeg er akkurat blitt kvitt underlivssmerter som følge av spent bekkenbunnsmuskulatur, og kjenner at jeg har ekstremt lite å gå på når det gjelder å kjempe meg gjennom langvarige smerter atter en gang 😢 Er det noen som har opplevd lignende med øyene? Anonymkode: 28ee5...45e
AnonymBruker Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Du drar hjem med dråper og salver, men bruker du disse som foreskrevet av øyelege? Anonymkode: feb6f...8a2 2
Helene111222 Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du drar hjem med dråper og salver, men bruker du disse som foreskrevet av øyelege? Anonymkode: feb6f...8a2 Ja, det gjør jeg. Men når jeg har brukt dem og blir verre i stedet for bedre har jeg stoppet etter et par dager. Er også litt ukomfortabel med å bruke diverse sterke dråper og salver når øyelegene selv ikke forstår hva dette er.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli Helene111222 skrev (5 minutter siden): Ja, det gjør jeg. Men når jeg har brukt dem og blir verre i stedet for bedre har jeg stoppet etter et par dager. Er også litt ukomfortabel med å bruke diverse sterke dråper og salver når øyelegene selv ikke forstår hva dette er. da går du tilbake til øyelegen og forklarer situasjonen. Anonymkode: 89344...10f 2
Helene111222 Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): da går du tilbake til øyelegen og forklarer situasjonen. Anonymkode: 89344...10f Jeg har jo såklart gjort dette. Jeg lurer på om andre har hatt uforklarlige smerter i øyene, og kommet frem til hva det var?
AnonymBruker Skrevet 6. juli #6 Skrevet 6. juli Hva med en second opinion hos en annen øyelege? Anonymkode: 351dd...89b
AnonymBruker Skrevet 6. juli #7 Skrevet 6. juli Helene111222 skrev (31 minutter siden): Men når jeg har brukt dem og blir verre i stedet for bedre har jeg stoppet etter et par dager. Vondt skal vondt fordrive? Øyenlegen bør ha fortalt deg hva de mistenkte for plage du har, og hvordan medisinen du fikk var ment å hjelpe. F.-eks. kan en rift svi når du har medisin på, men det hjelper på sikt. Du kan spørre på apoteket om det er meningen at det skal være ubehagelig (vær mer nøyektig i beskrivelsen) når du bruker medisinen. Om du mistenker at legen har gjort noe feil, eller oversett en skade, gå enten tilbake til samme lege eller til en annen. Et forum på interentt hjelper overhodet ikke på øyesmertene dine, annet enn å gjøre det verre, fordi du kikker på en skjerm, i stedet for å hvile øyene dine. Anonymkode: ce9b5...fe5
AnonymBruker Skrevet 6. juli #8 Skrevet 6. juli Helene111222 skrev (7 minutter siden): Jeg har jo såklart gjort dette. Jeg lurer på om andre har hatt uforklarlige smerter i øyene, og kommet frem til hva det var? Kjennes det mer ut som at det er noe innpå øyet, eller er kommer smerten fra øyet i seg selv? Jeg er ingen lege, men selv så har jeg en tendens til å få tette talgkjertler som blir til småe "blemmer" på innsiden av øyelokket. Det er noe jeg oppdaget selv og nevnte det til lege, ingen som nevnte det til meg gjennom utallige undersøkelser, så det tok en stund til jeg fant ut hvor fremmedlegeme-følelsen kom fra. Du kan sjekke det selv i speil, se om du ser en liten klump/kul på øyelokkskanten eller like innenfor øyelokkskanten din. Fordi hvis det er det som er problemet, så kan du alltids kjøpe en øyemaske på apoteket som du varmer, fordi det løser det opp og kulen forsvinner Men som sagt, jeg er ingen lege og det er min egen erfaring. Anonymkode: 20aa2...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå