Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er relativt ny i en jobb og kom godt overens med denne kollegaen (hun var også ny). Men jeg lurer på om hun ser på meg som en konkurrent eller hva enn? Jeg vet ikke, men syns det er til tider litt rar oppførsel fra hun. 

Vi kom godt overens til å begynne med. I alle nye settinger er man jo tilbakeholden og etter hvert kommer man mer opp og fram. Jeg var litt mer stille til å begynne med, men etter hvert følte jeg meg mer komfortabel og mer pratsom. Hun har kommet med noen kommentarer min vei mens andre kolleger er tilstede som har vært litt på sånn små frekke og jeg blir jo litt sånn satt ut. Og for eksempel kastet hun en liten ball mot meg - der jeg kom en vei og hun stod bak et sted slik at jeg ikke kunne se hun, kom fram og kastet den mot meg mens kolleger står rundt. Det kom veldig uforberedt. Det er nok ikke så alvorlig, men syns bare det er litt merkelig når vi ikke kjenner hverandre så godt og bare kjører på, på den måten. I tillegg til at hun har prøvd å ta over salg, der jeg holder på med kunder og er midt i en samtale. Kan hun komme inn med sine anbefalinger.
Hun er relativt ny i denne bransjen og jeg er ny i jobben (men jobbet i bransjen i mange år). Jeg sa også jeg hadde kommet inn på master, men det var ikke noe gratulerer eller noe. Jeg har fått en del skryt når jeg begynte og har fått en del mer vakter enn hun. Og vet at hun ønsker flere vakter. Jeg har prøvd å finne ut av hva det er, men kjenner jeg ikke blir helt klok. Er det bare slik at noen mennesker har behov for å teste andre til å begynne med? Er sikkert ikke så lett for dere å tolke, men jeg skjønner ikke helt.

Anonymkode: 7a798...2a6

AnonymBruker
Skrevet

Hun prøver å etablere seg i jobben, på ikke alltid vellykkede måter. Hun vil være morsom og livlig - kaster ball. Hun vil ha faglig cred - bryter inn i ditt salg for å vise seg frem som kompetent. Det kan handle om både posisjonering og konkurrering med deg for vakter. 

Anonymkode: 4b711...060

AnonymBruker
Skrevet

Det er en kombinasjon av at hun prøver å etablere seg. Og at du er litt klønete på å lese mellommenneskelige reaksjoner. 

Anonymkode: 32755...b4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...