Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Erfaring med NPE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg var igjennom en feilbehandling på sykehus i 2023, og har søkt NPE om erstatning for tapt inntekt og skader. Jeg har fått godkjent erstatning men ingenting utbetalt.. enda. 
de tilbudte lavere sum (april 25) enn hva jeg og advokat var fornøyd med og vi stod på vårt (svarte i mai 25). Regnet likevel med å få utbetalt summen de foreslo ganske fort da jeg har forstått at det er flere som har fått dette. Men ingenting er utbetalt. Vi har også bedt om forskudd på summen og hører ingen verdens ting. 
de samler nå inn ny dokumentasjon på skadene. 
hva er din erfaring med npe?

blir mildt sagt utrolig utålmodig og spesielt siden jeg ikke hører noe mer. Tapt inntekt fra dag 1 😞 

Skrevet
Jeanett87 skrev (13 minutter siden):

Hei. 
Jeg var igjennom en feilbehandling på sykehus i 2023, og har søkt NPE om erstatning for tapt inntekt og skader. Jeg har fått godkjent erstatning men ingenting utbetalt.. enda. 
de tilbudte lavere sum (april 25) enn hva jeg og advokat var fornøyd med og vi stod på vårt (svarte i mai 25). Regnet likevel med å få utbetalt summen de foreslo ganske fort da jeg har forstått at det er flere som har fått dette. Men ingenting er utbetalt. Vi har også bedt om forskudd på summen og hører ingen verdens ting. 
de samler nå inn ny dokumentasjon på skadene. 
hva er din erfaring med npe?

blir mildt sagt utrolig utålmodig og spesielt siden jeg ikke hører noe mer. Tapt inntekt fra dag 1 😞 

NPE? Du er heldig om du får utbetalt en krone, enda mer heldig om du får utbetalt noe før du dør av alderdom. 
Den mølla maler så langsomt og er så dårlig på både saksbehandling og å lese dokumenter at det er flaut. 

Her har sykehuset er kjent feil, og utbetalt et lite beløp, mens NPE mener at sykehuset ikke har ansvar og heller ikke gjort noe feil. 
Klageinstansen svarer ikke på noe. Ikke kan de nåes på telefon heller. Der sitter et menneske som svarer som en robot så de kunne like godt hatt en robot og spart den lønnen. Lykke til. 

Anonymkode: 847b3...b04

Skrevet

Hvis du har klaget på vedtaket NPE har fattet må de vurdere klagen og saken på nytt. Dersom du ikke får medhold går saken videre til NPN og saken blir avgjort i nemnd. Dette tar tid og kan være årsaken til at du ikke har fått utbetalt noe enda. Men dette er ikke noe jeg vet sikkert altså, bare en teori fra min side. Du får ringe de i morgen og høre hva som skjer. 

Anonymkode: 34993...b3e

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har klaget på beløpet, så gjør de en ny vurdering av hele saken. Det vil si den avgjørelsen som er tatt nå settes til side i påvente av behandling av klagesaken. 

Du får utbetalt når den endelige avgjørelsen kommer. 

Anonymkode: 3b060...66d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du har klaget på beløpet, så gjør de en ny vurdering av hele saken. Det vil si den avgjørelsen som er tatt nå settes til side i påvente av behandling av klagesaken. 

Du får utbetalt når den endelige avgjørelsen kommer. 

Anonymkode: 3b060...66d

Men dette stemmer vel ikke helt utifra hva jeg har hørt fra andre på NPE siden. Pengene de allerede har tilbudt er man sikret. Spørsmålet er om man har rett på mer.

Utrolig at ting skal ta så sykt lang tid :P  Trodde kanskje jeg hadde max uflaks med min saksbehandler.

• Liker 1
Skrevet
Jeanett87 skrev (33 minutter siden):

Men dette stemmer vel ikke helt utifra hva jeg har hørt fra andre på NPE siden. Pengene de allerede har tilbudt er man sikret. Spørsmålet er om man har rett på mer.

Utrolig at ting skal ta så sykt lang tid :P  Trodde kanskje jeg hadde max uflaks med min saksbehandler.

Maks uflaks er at du har havnet i denne situasjonen, saksbehandlere de er som de er…..

Anonymkode: 847b3...b04

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Jeanett87 skrev (2 timer siden):

Skal ikke tro alt man hører.

Det er likevel mulig noen har fått utbetalingen før de har klaget. 

Anonymkode: 73e1e...af4

• Liker 1
Skrevet

Synest det høres riktig ut at de venter med å utbetale pengene til de har tatt ny vurdering. Vil tro det utbetales som engangssum. Om du ville ha pengene med en gang burde du nok ikke ha klagd. Så du må nok bare vente på behandlingen av klagen og må nok bare smøre deg med tålmodighet. Sånn er livet dessverre, men får jo håpe at i det lange løp så er det verdt det ved at du får en større sum. Ønsker deg god bedring.

Anonymkode: d8093...ddc

Skrevet

Jeg fikk medhold med en gang, men tok likevel mange år før jeg var ansett som ferdigbehandlet og dermed fikk utbetalingen. Tror det viktigste er å ha en dyktig advokat som bistår deg, lykke til.

Anonymkode: d0a53...2b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...