AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Usikker på om det blir for sent, men straks man er gjennom "sikkerhets"-skuespillet går man jo bare og venter lel? Hele familien er med denne gangen. Anonymkode: a3306...a9f
AnonymBruker Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Usikker på om det blir for sent, men straks man er gjennom "sikkerhets"-skuespillet går man jo bare og venter lel? Hele familien er med denne gangen. Anonymkode: a3306...a9f Det er jo nettopp sikkerhetskontrollen som er usikkerhetsfaktorer i disse travle sommertider. Kan ta lang tid. Var innom både Flesland og Værnes denne uka, og det var lange tidkrevende køer i sikkerhetskontrollen. Hadde ikke sjanset på en time før uten fast track om sommeren, men har du det så går det helt fint. Jeg har alltid fast track og går jo da forbi hele køen og kan derfor beregne mer akkurat med tid. Anonymkode: 100c7...918 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli Nope, fast track har vi ikke. Billig fly, tilfeldige seter, hele pakka. Ok, det er så tidlig om morgenen, mye derfor jeg lurer på det. Får prøve å komme litt tidligere da. Anonymkode: a3306...a9f
AnonymBruker Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli Jeg pleier aldri å møte mer enn én time før på Flesland uavhengig av destinasjon. De lange køene har jeg aldri sett. Kan hende flaks, men har reist ganske mye altså, siden mannen er fra et annet land i Europa. Og siden det i tillegg er tidlig flight ville jeg i alle fall ikke giddet å vær der veldig lenge før. Det er jo så trangt og lite plass å sitte på utenlandsterminalen. Anonymkode: 06284...603 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli Møter aldri mer enn en time før. Selv med baggasje, og passkontroll. Er køene ille så sier jeg bare fra til en ansatt, så slipper de meg gjennom. Anonymkode: 928da...f3b
Brunello Skrevet 6. juli #6 Skrevet 6. juli Ville sjekket hvor mange fly som går samtidig og rett etter. Flesland er jo en knøttliten flyplass, så det hoper seg fort opp. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #7 Skrevet 6. juli Brunello skrev (1 minutt siden): Ville sjekket hvor mange fly som går samtidig og rett etter. Flesland er jo en knøttliten flyplass, så det hoper seg fort opp. De åpner sikkerhetskontrollen avhengig av antall fly. Kapasiteten er faktisk veldig god - 12 sluser, og det er Norges nest travleste flyplass. Så antall fly har nesten ingenting å si. Sykdom og ferieavvikling er usikkerhetsmomentene. (Har ca 50 flygninger fra Flesland i året) Anonymkode: 928da...f3b 1 1
Brunello Skrevet 6. juli #8 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De åpner sikkerhetskontrollen avhengig av antall fly. Kapasiteten er faktisk veldig god - 12 sluser, og det er Norges nest travleste flyplass. Så antall fly har nesten ingenting å si. Sykdom og ferieavvikling er usikkerhetsmomentene. (Har ca 50 flygninger fra Flesland i året) Anonymkode: 928da...f3b Selv om den er nest travlest, er det en veldig liten flyplass. De få gangene jeg har vært der har jeg syntes det har gått treigt i forhold til OSL. 2
Norja Skrevet 6. juli #9 Skrevet 6. juli Ville gått for halvannen time før fordi det i disse tider er mange urutinerte passasjerer som skal gjennom sikkerhetskontrollen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #10 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Nope, fast track har vi ikke. Billig fly, tilfeldige seter, hele pakka. Ok, det er så tidlig om morgenen, mye derfor jeg lurer på det. Får prøve å komme litt tidligere da. Anonymkode: a3306...a9f Er vel rushtid på Flesland tidlig morgen også? Det er jo tidlig morgen og ettermiddagen som pleier å være den travleste tiden på flyplasser. Anonymkode: e9e86...e04
AnonymBruker Skrevet 6. juli #11 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): De åpner sikkerhetskontrollen avhengig av antall fly. Kapasiteten er faktisk veldig god - 12 sluser, og det er Norges nest travleste flyplass. Så antall fly har nesten ingenting å si. Sykdom og ferieavvikling er usikkerhetsmomentene. (Har ca 50 flygninger fra Flesland i året) Anonymkode: 928da...f3b Det er jo nettopp dette med ferieavvikling og sykdom som er grunnen til at man sjekker antall fly. For jo flere fly, jo større sjanse for at sykdom/ferie skaper enda lengre kø. De bemanner ikke alle slusene om det ikke er nok folk på jobb, og er det mange fly så blir det kø da... Ganske logisk. Anonymkode: f8ac1...588
AnonymBruker Skrevet 6. juli #12 Skrevet 6. juli Pleier å gjøre det på Værnes, i alle fall. Så lenge du ikke skal utenfor Schengen, da ville jeg nok beregnet bedre tid. Anonymkode: 3a607...516
AnonymBruker Skrevet 6. juli #13 Skrevet 6. juli Har aldri skjønt de som ikke kan ofre en halvtime eller time ekstra for sikkerhets skyld nå de skal ut å fly en sjelden gang.... Selv på innenriks på OSL møter jeg en drøy time før - utenriks stort sett havlannen time før, med mindre det er jobbreise. Er det min egen ferie så synes jeg fordelen av å være helt sikker på å nå flyet uten å stresse er mer verdt enn den ekstra halvtimen. Anonymkode: 30a2b...307 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #14 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Usikker på om det blir for sent, men straks man er gjennom "sikkerhets"-skuespillet går man jo bare og venter lel? Hele familien er med denne gangen. Anonymkode: a3306...a9f To timer før er beskjeden. Hvorfor skal du halvere dette? Du vet ikke hva som kan skje. Verken i sikkerhetskontrollen, eller om flyet avgangstid kan bli fremskyndet. Da er det litt dumt å stå fast i sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 18639...2e9 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #15 Skrevet 6. juli Om det er kø i sikkerhetskontrollen, du bare møter opp en time før, så risikerer du å bli etterlyst på speaker dersom de begynner å boarde flyet tidlig. Boarding tid starter ofte en halvtime før på utenlandsflyging, jeg har opplevd at de starter tidligere også. Det er kjempedigg når flyet faktisk kan ta av før tiden, og ikke vær årsaken til at man må sitte og vente. Du klarer å møte opp 1,5 time før. Det er ikke lenge å vente når man skal gjennom sikkerhetskontrollen og begynner å boarde flyet før. Ta deg en kikkerunde i butikkene og en tur på toalettet, så plutselig er tiden der. Anonymkode: 6aa56...990 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #16 Skrevet 6. juli Har sett flere avganger har de startet å gå ombord 40 min før avgang. Er du sein i kontrollen så rekker du det ikke. 1 time går fort det. Alt kapteinen skal vite om last etc er som regel klar 15 min før og da får ingen komme ombord. Anonymkode: e4baf...b50 1
Hensatt Skrevet 6. juli #17 Skrevet 6. juli Har opplevd at avgang har blitt fremskyndet og måtte løpe til gaten selv om jeg i utgangspunktet hadde god tid, så den tabben gjør jeg ikke igjen. Flyet var kansellet og jeg ble ombooket til et tidligere fly. For meg er det verdt å møte før for å slippe stresset.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #18 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): To timer før er beskjeden Med innsjekka bagasje - ja. Dessuten er "beskjeden" her å "møte i god nok tid". Anonymkode: a3306...a9f
AnonymBruker Skrevet 6. juli #19 Skrevet 6. juli Undres veldig over dere som prøver å time minste minimum å være før et viktig fly drar. Er det mer spennende å bruke tusenvis ekstra for å kjøpe ny flybilletter fordi noe uforutsett skjer? Enormt trykk nå i fellesferien, så ville ikke gamblet på dette. Hilsen Avinor ansatt Anonymkode: 0f999...358 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #20 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Undres veldig over dere som prøver å time minste minimum å være før et viktig fly drar. Er det mer spennende å bruke tusenvis ekstra for å kjøpe ny flybilletter fordi noe uforutsett skjer? Enormt trykk nå i fellesferien, så ville ikke gamblet på dette. Hilsen Avinor ansatt Anonymkode: 0f999...358 Reiser ts charter i tillegg så får hun utfordringer med å kjøpe ny billett. Anonymkode: 18639...2e9 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå