AnonymBruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Jeg har skrevet her inne før om en venninne (som ikke bor her hvor jeg bor), som har passet hunden min når jeg har vært bortreist. Hun har da selv tilbudt seg å komme og passe, og kombinert det med en eller annen festival i byen min og tatt det som en ferie. Etter at hun bodde hos meg sist, har jeg fått sms der hun skriver at hun kunne tenkt seg en bytur igjen, og lurer på om jeg skal reise bort for mer enn en uke, og jeg svarte at det blir flere uker ferie til vinteren, men at hunden flytter til min eks (som jeg anskaffet hunden sammen med for flere år siden) når jeg er bortreist. Først ble hun snurt over at jeg har plassert hunden hos han, og sa at hun ble skuffet over meg og trodde jeg var en dyreelsker slik som henne. Så spurte hun hvorfor jeg i alle dager tok ferie om vinteren når jeg ikke skulle reise til varmere strøk, og at for henne passet det godt å komme om våren/ sommeren. Jeg tilbød henne å låne leiligheten hver eneste gang jeg var bortreist, mot at hun betalte litt for strømmen, men det mente hun var uhøflig, da hun har gjort meg mange tjenester med hundepass, og mente jeg var lite generøs og selvsentrert. Er jeg lite generøs og selvsentrert? Anonymkode: 19c08...935
Snublefot62 Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Ja. Men hun er bare på jakt etter et billig sted å bo så dere passer jo godt i lag sånn sett. 17 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #3 Skrevet 6. juli Tror du vet svaret. Din venninne er 🚩🚩 Anonymkode: eab90...567 7 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli #4 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tilbød henne å låne leiligheten hver eneste gang jeg var bortreist, mot at hun betalte litt for strømmen, men det mente hun var uhøflig, da hun har gjort meg mange tjenester med hundepass, og mente jeg var lite generøs og selvsentrert. Når hunden ikke er hjemme, men hos din eks, så kan hun fint betale for strømmen. Hun bor gratis, uten at du har behov for hennes tjenester da hunden ikke er der. Men: Jeg hadde sagt at hun ikke fikk låne bopelen. Makan til frekt menneske! Anonymkode: 6387f...3e1 9 10
I Grosny Skrevet 6. juli #5 Skrevet 6. juli (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tilbød henne å låne leiligheten hver eneste gang jeg var bortreist, mot at hun betalte litt for strømmen, men det mente hun var uhøflig, da hun har gjort meg mange tjenester med hundepass, og mente jeg var lite generøs og selvsentrert. Er jeg lite generøs og selvsentrert? Anonymkode: 19c08...935 Du er helt fin, hun er frekk. Du hadde fått mer enn strømpenger om du hadde leid den ut på airbnb. Endret 6. juli av I Grosny 6 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli #6 Skrevet 6. juli Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Ja. Men hun er bare på jakt etter et billig sted å bo så dere passer jo godt i lag sånn sett. Så hun skal bo i min trekkfulle leilighet den kaldeste perioden på året , og jeg skal betale for hennes strømforbruk? Jeg har aldri spurt om hun kan komme og passe hunden, da jeg aldri har vært i beit for hundepass. Hn blir snurt over at jeg reiser bort om vinteren, for da er det ikke noe attraktivt for henne å komme til byen hvor jeg bor? Skal jeg liksom ta ferie når det passer min venninne? Ts Anonymkode: 19c08...935 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli #7 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hn blir snurt over at jeg reiser bort om vinteren, for da er det ikke noe attraktivt for henne å komme til byen hvor jeg bor? Skal jeg liksom ta ferie når det passer min venninne? Ts Anonymkode: 19c08...935 Dette vet du svaret på selv. Så du kan enten velge å være voksen og bestemme selv, eller gå i "offer-rollen" og la henne overkjøre deg. Anonymkode: 6387f...3e1 7 3
Snublefot62 Skrevet 6. juli #8 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så hun skal bo i min trekkfulle leilighet den kaldeste perioden på året , og jeg skal betale for hennes strømforbruk? Jeg har aldri spurt om hun kan komme og passe hunden, da jeg aldri har vært i beit for hundepass. Hn blir snurt over at jeg reiser bort om vinteren, for da er det ikke noe attraktivt for henne å komme til byen hvor jeg bor? Skal jeg liksom ta ferie når det passer min venninne? Ts Anonymkode: 19c08...935 Det var ikke det jeg skrev. Og kanskje du skal bruke mer tid på å fikse den trekkfulle leiligheten din enn å lure på dette. Du må fortsatt ha strøm på når du er bortreist så du vil spare mye penger på å isolere. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #9 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har skrevet her inne før om en venninne (som ikke bor her hvor jeg bor), som har passet hunden min når jeg har vært bortreist. Hun har da selv tilbudt seg å komme og passe, og kombinert det med en eller annen festival i byen min og tatt det som en ferie. Etter at hun bodde hos meg sist, har jeg fått sms der hun skriver at hun kunne tenkt seg en bytur igjen, og lurer på om jeg skal reise bort for mer enn en uke, og jeg svarte at det blir flere uker ferie til vinteren, men at hunden flytter til min eks (som jeg anskaffet hunden sammen med for flere år siden) når jeg er bortreist. Først ble hun snurt over at jeg har plassert hunden hos han, og sa at hun ble skuffet over meg og trodde jeg var en dyreelsker slik som henne. Så spurte hun hvorfor jeg i alle dager tok ferie om vinteren når jeg ikke skulle reise til varmere strøk, og at for henne passet det godt å komme om våren/ sommeren. Jeg tilbød henne å låne leiligheten hver eneste gang jeg var bortreist, mot at hun betalte litt for strømmen, men det mente hun var uhøflig, da hun har gjort meg mange tjenester med hundepass, og mente jeg var lite generøs og selvsentrert. Er jeg lite generøs og selvsentrert? Anonymkode: 19c08...935 Den venninna hadde jeg ikke villet ha i livet mitt, hun utnytter deg for å bo gratis når det passer henne. Opp til deg, men jeg hadde droppet henne, eller tatt avstand og latt relasjonen fade ut. Anonymkode: 6aec2...3d2 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #10 Skrevet 6. juli Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Det var ikke det jeg skrev. Og kanskje du skal bruke mer tid på å fikse den trekkfulle leiligheten din enn å lure på dette. Du må fortsatt ha strøm på når du er bortreist så du vil spare mye penger på å isolere. Kan ikke etterisolere en hel bygård, dessuten har jeg ikke strøm på når jeg er borte om vinteren. Det blir ikke så kaldt at rørene fryser, for jeg har naboer under, over meg og på hver side. Ts Anonymkode: 19c08...935 1 1
Snublefot62 Skrevet 6. juli #11 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan ikke etterisolere en hel bygård, dessuten har jeg ikke strøm på når jeg er borte om vinteren. Det blir ikke så kaldt at rørene fryser, for jeg har naboer under, over meg og på hver side. Ts Anonymkode: 19c08...935 Man kan fint etterisolere en hel bygård. Du kan og gjøre mye for å isolere kun din del. Og det er uansett idioti å reise bort uten at noe oppvarming er på. Men har du regnet på det hvor mye ei uke koster det i strømkostnader? 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #12 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så hun skal bo i min trekkfulle leilighet den kaldeste perioden på året , og jeg skal betale for hennes strømforbruk? Jeg har aldri spurt om hun kan komme og passe hunden, da jeg aldri har vært i beit for hundepass. Hn blir snurt over at jeg reiser bort om vinteren, for da er det ikke noe attraktivt for henne å komme til byen hvor jeg bor? Skal jeg liksom ta ferie når det passer min venninne? Ts Anonymkode: 19c08...935 Er du så usikker på deg selv at du ikke klarer å stå i en beslutning uten å få støtte fra andre? Anonymkode: 78cb8...ff2 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #13 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så hun skal bo i min trekkfulle leilighet den kaldeste perioden på året , og jeg skal betale for hennes strømforbruk? Ts Anonymkode: 19c08...935 Personen svarte Ja på spørsmålet i overskriften din. Anonymkode: 80364...f11
AnonymBruker Skrevet 6. juli #14 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): hun har gjort meg mange tjenester med hundepass, og mente jeg var lite generøs og selvsentrert. Er jeg lite generøs og selvsentrert? Mange tjenester? En gang hun passer hunden? Hun er kun etter å bo gratis. Å ta betalt for strømmen er fremdeles grisebillig framfor å bo på hotell. Det er hun som er frekk. Anonymkode: c1a8b...20a 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli #15 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så hun skal bo i min trekkfulle leilighet den kaldeste perioden på året , og jeg skal betale for hennes strømforbruk? Jeg har aldri spurt om hun kan komme og passe hunden, da jeg aldri har vært i beit for hundepass. Hn blir snurt over at jeg reiser bort om vinteren, for da er det ikke noe attraktivt for henne å komme til byen hvor jeg bor? Skal jeg liksom ta ferie når det passer min venninne? Ts Anonymkode: 19c08...935 Men hva i all verden er det du lurer på? Du forstår jo helt åpenbart at venninnen din er veldig urimelig. Så hva er poenget med tråden? Anonymkode: 6ebcc...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #16 Skrevet 6. juli Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Man kan fint etterisolere en hel bygård. Du kan og gjøre mye for å isolere kun din del. Og det er uansett idioti å reise bort uten at noe oppvarming er på. Men har du regnet på det hvor mye ei uke koster det i strømkostnader? Det er stor forskjell på strøm når man er bortreist og når man er tilstede på vinteren. Man skrur jo ned strømmen når man drar bort, men ikke av. Anonymkode: eab90...567 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli #17 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så hun skal bo i min trekkfulle leilighet den kaldeste perioden på året , og jeg skal betale for hennes strømforbruk? Jeg har aldri spurt om hun kan komme og passe hunden, da jeg aldri har vært i beit for hundepass. Hn blir snurt over at jeg reiser bort om vinteren, for da er det ikke noe attraktivt for henne å komme til byen hvor jeg bor? Skal jeg liksom ta ferie når det passer min venninne? Ts Anonymkode: 19c08...935 Nei, det skal du ikke. Men du trenger heller ikke si ja til at hun kan bo hos deg. Du kan kreve husleie, betaling for strøm, rengjøring osv. du trenger ikke være en dørmatte for venninnen din. Anonymkode: 2c41d...a32 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli #18 Skrevet 6. juli Snublefot62 skrev (6 minutter siden): Man kan fint etterisolere en hel bygård. Du kan og gjøre mye for å isolere kun din del. Og det er uansett idioti å reise bort uten at noe oppvarming er på. Men har du regnet på det hvor mye ei uke koster det i strømkostnader? Hvordan takler menneskene i livet ditt dette behovet du har for å kverulere så jævlig? Ts, hun er en "venninne". Ingen jeg hadde brukt et gram av energi på! Hun er frekk for flatlusa. Anonymkode: 10614...6da 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #19 Skrevet 6. juli Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Man kan fint etterisolere en hel bygård. Du kan og gjøre mye for å isolere kun din del. Og det er uansett idioti å reise bort uten at noe oppvarming er på. Men har du regnet på det hvor mye ei uke koster det i strømkostnader? Så jeg skal sette i gang å isolere en hel bygård med 40 leiligheter? Varmtvannstanken på kjøkkenet lager litt varme og temperaturen blir aldri under 14 -15 grader om vinteren. Det går 2- 300 kroner i måneden når varmtvannstank og kjøleskap står på, men strømforbruk pr uke når man har panelovner på i alle rom ( min venninne har mer varme på enn meg, fordi hun fryser mer) kommer på rundt 500,- kanskje på den kaldeste årstiden. Det kommer jo helt an på hvor mye varme som står på, hvor mye man dusjer, bruker vaskemaskin og oppvaskmaskin . Jeg bor i sør og der er jo strømmen dyrere enn lenger nord. Ts Anonymkode: 19c08...935
AnonymBruker Skrevet 6. juli #20 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hva i all verden er det du lurer på? Du forstår jo helt åpenbart at venninnen din er veldig urimelig. Så hva er poenget med tråden? Anonymkode: 6ebcc...5a6 Hvis alle tråder her inne på Kvinneguiden skulle ha et poeng, så kunne jo hele Kvinneguiden bli lagt ned. Hun mener helt klart at jeg er urimelig og sendte meg to litt ufine meldinger, og da begynner jeg faktisk å tvile på meg selv. Ts Anonymkode: 19c08...935 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå