Gå til innhold

Sent ute med søknad

Chihiro

Anbefalte innlegg

Jeg har vært opptatt med oppgaveskriving i det siste, og tanken på jobbsøking har vært ganske fjern. Jeg blir nyutdannet til sommeren, og nå har jeg funnet flere sommerjobber jeg vil søke på. Har skrevet søknader og opdatert cv-er, men problemet er at fristen var 18.03, altså lørdag, og i går glemte jeg hele greien fordi jeg stresser sånn med oppgaven min.

Det er altså for sent å poste dem nå, men jeg lurer på hvordan det vil "ta seg ut" om jeg kjører innom i dag og leverer søknadene egenhendig? Sånn omtrent midt på dagen, de får jo uansett ikke posten før det (med alle dem som sendte på lørdag). Alle jobbene er innenfor 10 min kjøring herfra. Virker det litt despo? De får kanskje ikke det beste inntrykket av meg siden jeg nå har sittet oppe hele natten for å skrive (både oppgave og søknader).

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Lever, du! Søknaden blir lagt i ein haug med dei andre likevel, og då vil ingen sjå at denne vart levert personleg, etter siste frist for å poste søknaden.

Då eg arbeidde på eit kontor der vi fekk mange søknadar, venta vi alltid til eit par-tre dagar etter at postefristen var gått ut, før vi byrja behandle. Det er betre å levere i person, i dag, enn å poste den for seint (og la den bli datostempla for seint av postverket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer du personlig kan de kanskje få et inntrykk av at du ikke er så flink med frister (ettersom du glemte denne) men den som skal behandle dem er ikke den som tar mot dem likevel, så det tror jeg ikke er noe stort problem.

Leverer du ikke personlig, ja så får de den ikke i det hele tatt da (bedre å levere enn å sende med posten i dag i alle fall, selv om de alltid beregner et par dager ekstra "for postgangen" likevel) og det er vel bedre å faktsik Ha levert, om enn sent, enn å ikke levere? For leverer du ikke har du jo INGEN sjangs. så du har jo ikke akkaurt noe å tape på å levere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de "nok" kvalifiserte søkere tar de deg ikke med i bunken, har de ikke så mange kvalifiserte blir de glade for at du kom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill. Søknadene ble levert i resepsjonen på de ulike stedene, og det før postombærings-tid. Så det kan jo hende de havner i samme bunke på sjefs-skrivebordet som søknader som ble sendt på lørdag.

Det er i hvert fall lov å håpe, og hvis ikke så har jeg jo foten innenfor på en arbeidsplass, så det skulle gå an å få sommerjobb der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...